Okay så hvor er det let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Givesvæk

Mor og meget mere skriver:

Det kommer an på, hvad du definerer som brok. Selvfølgelig skal kvinder, der ønsker sig kejsersnit uden lægefaglige argumenter informeres grundigt om risici ligesom ved enhver anden operation. Jeg kan ikke komme i tanker om nogen tilstande, hvor den enkelte suverænt selv kan bestille en operation, hvis lægerne ikke vurderer, der er et behov.

Der er mange faktorer i spil - hensynet til barnet, ressourcer etc. etc., så jeg synes, det er helt rimeligt, at det ikke bare sker "on command". 

ja det har vel også noget at gøre med at en alm fødsel koster 10.000 kr hvor pks koster 68.000 kr. Hvor mange ville selv betale de 58.000 kr hvis det kom til stykket? 

hvis man skal se på hvor meget sygehuset skal sparer på så mange ting, for at få råd til f.eks. Kræftpatienter. Så forstår jeg også godt hvorfor jeg f.eks. skulle til en samtale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg er også fra Aalborg og havde ingen problemer med at få pks pga. angst.
Jeg var til et par samtaler med en overlæge først.

Anmeld

13. december 2013

RosSofi

PernilleH

Det var da sjovt, at der er sådan en forskel, det ser ud til at dit barn ikke er så meget ældre end mit, så det er da underligt, at du sagtens kunne få kejsersnit og jeg ikke kunne.

Lykke

Ja så kan jeg sagtens forestille mig at meget af glæden og lykken ved at være gravid er gået fra. Jeg var lidt heldigere havde en lykkelig graviditet, for det var gået min næse fuldstændig forbi først, at man ikke bare kunne få kejsersnit. Det følte jeg mig overbevist om, så jeg var lykkelig uvidende ind til jeg var 7 mdr henne. Hvor vi så for alvor skulle tale fødsel og jeg så pludselig blev bekendt med reglerne, så fulgte til gengæld to meget opslidende mdr.

Anmeld

13. december 2013

Lykke:)

Givesvæk skriver:

ja det har vel også noget at gøre med at en alm fødsel koster 10.000 kr hvor pks koster 68.000 kr. Hvor mange ville selv betale de 58.000 kr hvis det kom til stykket? 

hvis man skal se på hvor meget sygehuset skal sparer på så mange ting, for at få råd til f.eks. Kræftpatienter. Så forstår jeg også godt hvorfor jeg f.eks. skulle til en samtale

Mig! Jeg ville gerne selv betale det resterende beløb

Anmeld

13. december 2013

Lykke:)

Rosa-Sofia skriver:

PernilleH

Det var da sjovt, at der er sådan en forskel, det ser ud til at dit barn ikke er så meget ældre end mit, så det er da underligt, at du sagtens kunne få kejsersnit og jeg ikke kunne.

Lykke

Ja så kan jeg sagtens forestille mig at meget af glæden og lykken ved at være gravid er gået fra. Jeg var lidt heldigere havde en lykkelig graviditet, for det var gået min næse fuldstændig forbi først, at man ikke bare kunne få kejsersnit. Det følte jeg mig overbevist om, så jeg var lykkelig uvidende ind til jeg var 7 mdr henne. Hvor vi så for alvor skulle tale fødsel og jeg så pludselig blev bekendt med reglerne, så fulgte til gengæld to meget opslidende mdr.

Det var slet ikke sjovt! Men er nu alligevel lykkelig for at jeg gjorde det, nu når jeg sidder med min dreng i armene
Det må være en lidt ambivalent følelse. For på den ene side var det måske rart for dig de første måneder, indtil du fik det at vide

Anmeld

13. december 2013

RosSofi

Lykke:) skriver:

Det var slet ikke sjovt! Men er nu alligevel lykkelig for at jeg gjorde det, nu når jeg sidder med min dreng i armene
Det må være en lidt ambivalent følelse. For på den ene side var det måske rart for dig de første måneder, indtil du fik det at vide

Kan godt forstå, at du er glad for din beslutning, det var sejt at du kæmpede for det, der føltes rigtigt for dig :-) 

Ja kan da godt se, jeg var lidt naiv og på lyserøde skyer i min graviditet. Tænkte, at jeg selvfølgelig kunne få den fødsel jeg ville i de her moderne tider.

Anmeld

13. december 2013

lineog4

Rosa-Sofia skriver:

Kan godt forstå, at du er glad for din beslutning, det var sejt at du kæmpede for det, der føltes rigtigt for dig :-) 

Ja kan da godt se, jeg var lidt naiv og på lyserøde skyer i min graviditet. Tænkte, at jeg selvfølgelig kunne få den fødsel jeg ville i de her moderne tider.

Lige nysgerrig - nu hvor du har født. Hvad så når du bliver gravid næste gang, vil du ønske kejsersnit der, er du stadig angst ved fødslen?

Anmeld

13. december 2013

RosSofi

lineog4 skriver:

Lige nysgerrig - nu hvor du har født. Hvad så når du bliver gravid næste gang, vil du ønske kejsersnit der, er du stadig angst ved fødslen?

Jeg skal så ikke have flere børn, men jo ville helt klart vælge kejsersnit også selv om jeg skulle føde et andet sted så. Bliver aldrig en føde-person.

Anmeld

13. december 2013

lycly

Kamulla skriver:

det er jo en dyr ting at få, og barnet har bedst af den naturlige fødsel.. så man kan ikke bare bestille et kejsersnit efter ønske fordi men vil.. der skal ligge en utrolig god grund bag.. 

ønskede PKS ved min søn.. var angst for fødslen.. men det blev fjet af vejen... fødte naturligt , men næste gang jeg skulle blive gravid har jeg valgmuligheden mellem naturlig og PKS fødsel grundet komplikationer sidst

Nu er jeg bare nysgerrig, men på hvilken måde er det dårligere for barnet at blive taget ved kejsersnit?
Begge mine unger er kommet den vej, men første gang var aks fordi min datter blev stresset af veerne - det kan da umuligt være det bedste for barnet

Anmeld

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig, men på hvilken måde er det dårligere for barnet at blive taget ved kejsersnit?
Begge mine unger er kommet den vej, men første gang var aks fordi min datter blev stresset af veerne - det kan da umuligt være det bedste for barnet

Læste du ikk artiklen igår? Der er masser af begrundelser for at vaginal fødsel er sundest SÅFREMT at alt går som det skal. Selvfølgelig er man NØDT til at lave et aks i visse situationer. Men der er masser af beviser på at ks kan forårsage flere forskellige sygdomme både her og nu, men især på sigt, og så er der hele den kemiske proces i en fødsel som barnet har godt af for at blive rustet til livet udenfor livmoderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.