san skriver:
overtale xén til at se sit barn... det gør ondt i mine øre, at man skal overtale for at se sig barn..
..
han har været væk i 4 år af barnets liv, hvorfor skulle han ikke have en chance.. Han kommer enlig og siger han gerne vil se barnet, og være der
Jamen ok, så smadre vi da lige verdens billedet for den lille pige, fortæller at hendes far ikke er den biologiske og at far og mor har løjet i fore år, derefter præsenterer vi hende da lige for et vidt fremmed menneske som vil være far for hende,
hvad hvis han smutter når/hvis ham og den nye kæreste går fra hinanden??
Så har hun været udsat for svigt, og ustabilitet som kan være fatal i så ung en aldeR, lige præcis nu, hvor hun begynder virkelig at udvikle sit "jeg" ..
Det er et lille skrøbeligt barn, man bør ikke gamble med deres skrøbelige sind! Og da slet ikke hvis ikke de primære omsorgspersoner ikke er klar på at få det op at køre..
Synes det er egoistisk at bryde ind i barnets liv nu.. Han er "far" på papir.. Hun skal nok opsøge ham hvis hun mener der er grund.. Men alt dette kan hun ikke tage stilling til nu.. Hvis hun har en faderfigur, behøver hun ikke siN bio.. For hun har en far.. en som ikke har svigtet. Altså, der mangler ikke noget!
Man er IKKE far bare fordi at man lægger sæd til.. Det kræver MEGET andet at bære den titel, en titel han ikke har gjort sig fortjent til..
min "søster" fik afvide at hendes far ikke var bio. Hun følte ikke hun havde manglet en far, før hun fik afvide at der var en idiot som skred dengang hun lå i morens mave. Men hun har aldrig haft et behov for at opsøge ham.. hun har en far, og det er ham som altid har været far for hende.. Den anden manD er ligeså ukendt for hende, som en anonym donor, selvom hun har fået nummer osv. på ham..
Han har ikke krav på samvær, Men ret til at søge det.. barnet har tilgengæld krav på at sagen bliver behandlet ud fra barnets tarv, ikke om faren er klar efter så mange år..