Kan en far altid gøre krav på samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2013

Anonym trådstarter

san skriver:

så gammel er barnet jo ikke endnu, så det kan jo lærer sin far at kende. 1 år med svigt fra faren er bedre end resten af dets liv.. Hvad skal man sige til barnet når det bliver så gammel, at det forstår hvad der forgår, jaa far var der ikke for dig det første af din levetid, så derfor sagde mor at han ikke måtte se dig de næste 18 år.. det holder jo ikke

Her har faren jo bare været umoden, vi kan jo alle forandre os, og hurra for det

vil lige rette det er ikke et år, men fire år, han ikke har været der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

Mettefpigen

Twinkle little star skriver:

Det tror jeg faktisk at de godt kan gøre ja..! 

det er bestemt ikke til barnets behov, lige pludselig at få en fremmed mand ind i hendes liv, der skal lege far med hende, kun fordi han har fået en kæreste det tilfædigvis har et barn!

barnet har muligvis en pap far, som vil hende alt, det sure med det søde  

Hans grundlag er tyndt, umodent og ansvarsløs overfor den lille pige! 

Jeg mener klart at har man ikke set sit barn i et år, så er det ikke til barnets behov mere at få samvær! 

Der må være en grænse for hvor mange gange man må svigte et barn! 

Min far har ikk altid været en god far for mig, men han tog sammen og blev en god far....
Man kan da ikk slå alle over en hånd og sige at hvis du ikk har det dit barn i et år, så er det bare ærgeligt... Der er mange ting der kan gøres så pigen ikk gå med en fremmed hjem!......

Anmeld

16. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Twinkle little star skriver:

Det tror jeg faktisk at de godt kan gøre ja..! 

det er bestemt ikke til barnets behov, lige pludselig at få en fremmed mand ind i hendes liv, der skal lege far med hende, kun fordi han har fået en kæreste det tilfædigvis har et barn!

barnet har muligvis en pap far, som vil hende alt, det sure med det søde  

Hans grundlag er tyndt, umodent og ansvarsløs overfor den lille pige! 

Jeg mener klart at har man ikke set sit barn i et år, så er det ikke til barnets behov mere at få samvær! 

Der må være en grænse for hvor mange gange man må svigte et barn! 

Hvad hvis de udvikler et helt igennem fantastisk forhold?
Og det er jo en side af sagen at grundlaget er som ts beskriver.
Det kan jo også være han er blevet voksen og inderligt har fortrudt

Anmeld

16. november 2013

san skriver:

så gammel er barnet jo ikke endnu, så det kan jo lærer sin far at kende. 1 år med svigt fra faren er bedre end resten af dets liv.. Hvad skal man sige til barnet når det bliver så gammel, at det forstår hvad der forgår, jaa far var der ikke for dig det første af din levetid, så derfor sagde mor at han ikke måtte se dig de næste 18 år.. det holder jo ikke

Her har faren jo bare været umoden, vi kan jo alle forandre os, og hurra for det

Kunne ikke sige det bedre

Anmeld

16. november 2013

Anonym skriver:

vil lige rette det er ikke et år, men fire år, han ikke har været der.

Jeg tror det var ment som svar til beugeren det skrev at man højst må have et års "fortrydelsesret". Men fire er stadig ikke så gammelt og de kan stadig nå at udvikle et dejligt forhold

Anmeld

16. november 2013

baby012

Han kan altid søge det.. Det er derimod meget tvivlsomt st han får det.. Altså hvis moren ikke mener det er det bedste for barnet. 

Når faren ikke har set barnet i to år, er det RIGTIG svært at overbevise dem om at det er godt for barnet.. Men det kommer an på rigtig mange ting.. 

lad os nu dige at barnet har en ny far. 

Som har været der fra fødslen og vil barnet 100%

som har bh i ryggen og norm har måske endda papire på at den nye far er en del af dagligdagen og pigen er rigtig glad for ham, og tror det er hendes bio far.. 

Så bliver det ikke nemt at få samvær.. For at udsætte en lille pige for flere svigt, er ikke i barmes tarv, hun vil føle sig løjet overfor af hendes nye far

hun vil føle mor svigter hende når hun efterlades hos en masse fremmede menesker

og hun vil føle et stort svigt over at bio "far" først kommer nu. 

Hun vil slet ikke kunne klare alle disse svigt.. 

En af mine veninders døtre var igennem dette, hun var til overvåget samvær to gange (havde ikke en ny far) men alligevel efter to gange stoppede de samværet.. Det var så ødelæggende for hende. Hun var slet ikke sig selv, stresset, og bange for at mor ville efterlade hende der igen.. 

Så tror ikke han får samvær efter 4 år .. 

Han skulle have taget ansvar for 4 år siden! 

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Han kan altid søge det.. Det er derimod meget tvivlsomt st han får det.. Altså hvis moren ikke mener det er det bedste for barnet. 

Når faren ikke har set barnet i to år, er det RIGTIG svært at overbevise dem om at det er godt for barnet.. Men det kommer an på rigtig mange ting.. 

lad os nu dige at barnet har en ny far. 

Som har været der fra fødslen og vil barnet 100%

som har bh i ryggen og norm har måske endda papire på at den nye far er en del af dagligdagen og pigen er rigtig glad for ham, og tror det er hendes bio far.. 

Så bliver det ikke nemt at få samvær.. For at udsætte en lille pige for flere svigt, er ikke i barmes tarv, hun vil føle sig løjet overfor af hendes nye far

hun vil føle mor svigter hende når hun efterlades hos en masse fremmede menesker

og hun vil føle et stort svigt over at bio "far" først kommer nu. 

Hun vil slet ikke kunne klare alle disse svigt.. 

En af mine veninders døtre var igennem dette, hun var til overvåget samvær to gange (havde ikke en ny far) men alligevel efter to gange stoppede de samværet.. Det var så ødelæggende for hende. Hun var slet ikke sig selv, stresset, og bange for at mor ville efterlade hende der igen.. 

Så tror ikke han får samvær efter 4 år .. 

Han skulle have taget ansvar for 4 år siden! 

Ja hvad gør man lige i sådan en situation. Jeg tror ikke den nye kæreste har været der fra pigen blev født, men jeg vil bestemt ikke udelukke at pigen faktisk tror, at han er hendes far. Men det er jo også irrelevant om de kalder ham far, hun vil klart opleve den mand som den ene af hendes primære omsorgspersoner. Hvis hun så pludselig skal forholde sig til at det er en ny mand, der bare dukker op ud af det blå?

Anmeld

17. november 2013

wamse

Han har ikke krav på samvær, men han kan selvfølgelig søge det, og jeg forstår moderen fuldt ud, hvis hun ikke bare går med til det, og vil have det under ordnede forhold, som fx overvåget.

Hvorvidt han får det eller ej er jo svært at sige, jeg kender en som fik samvær med sit barn, og som brændte barnet af igen.

Det bliver nævnt i debatten at debatten at barnet har krav på far/samvær med far, og det skurrer sgu ærlig talt i mine ører. Barnet har krav på anstændighed på de voksne om det, og ikke bare vælger det til og fra efter behov. Barnet har krav på stabile mennesker omkring sig. Jeg synes da far skal søge, men så håber jeg virkelig at han gør det for barnets skyld, og ikke for hans egen skyld.

Anmeld

18. november 2013

baby012

Anonym skriver:

Ja hvad gør man lige i sådan en situation. Jeg tror ikke den nye kæreste har været der fra pigen blev født, men jeg vil bestemt ikke udelukke at pigen faktisk tror, at han er hendes far. Men det er jo også irrelevant om de kalder ham far, hun vil klart opleve den mand som den ene af hendes primære omsorgspersoner. Hvis hun så pludselig skal forholde sig til at det er en ny mand, der bare dukker op ud af det blå?

Som sagt, hvis pigen tror det er far, og han kan påvise at være den primære omsorgs person sammen med moren, jamen så får han kun samvær hvis moren også er med på den, ellers skal han have en VIRKELIG god grund til at komme nu, som F.eks. At han har været psykisk ustabil eller fysisk syg i ALLE fire år.. Dette skal selvfølgelig påvises på skrift..

Han kommer nok ikke udenom at skulle forsøge at overtale x til at gå med til samvær.. 

Anmeld

18. november 2013

san

baby012 skriver:

Som sagt, hvis pigen tror det er far, og han kan påvise at være den primære omsorgs person sammen med moren, jamen så får han kun samvær hvis moren også er med på den, ellers skal han have en VIRKELIG god grund til at komme nu, som F.eks. At han har været psykisk ustabil eller fysisk syg i ALLE fire år.. Dette skal selvfølgelig påvises på skrift..

Han kommer nok ikke udenom at skulle forsøge at overtale x til at gå med til samvær.. 

overtale xén til at se sit barn... det gør ondt i mine øre, at man skal overtale for at se sig barn.. ..

han har været væk i 4 år af barnets liv, hvorfor skulle han ikke have en chance.. Han kommer enlig og siger han gerne vil se barnet, og være der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.