Kan en far altid gøre krav på samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2013

san

Leneur skriver:

Generaliserer du, eller er det konsekvent at det skal være sådan?? Hvad med de børn der er kommet ud af en voldtægt. De børn, hvis far har myrdet deres mor, eller som i min datters tilfælde, en biofar, der vægter penge højere end hende. Der er økonomisk kriminel. Der lever et rakkerliv og bare ikke er til at stole på. Der bare ikke kan tage vare på et barn. Der ikke kan se at det er hende han rammer, når han nægter at skrive under på et nyt pas, så hun kan komme ud at opleve verden. Har hun ret til sådan en far??
Bliver sgu' så harm hver gang, sådan en sætning kommer frem.

Så længe faren ikke gør skade på barnet fysisk eller psykisk, ja så har han ret til samværd med sit barn det er bare det jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

sandramor

san skriver:

Så længe faren ikke gør skade på barnet fysisk eller psykisk, ja så har han ret til samværd med sit barn det er bare det jeg mener

Wow?? Så selvom han evt gør skade på andre eller svindler og bedrager så mener du en far har ret til samvær?? Bare han ikke gør det på barnet?? Jamen hvilken forbillede ville sådan en mand der feks var dybt kriminel eller psykopat eller andet være for sit barn??
Det jeg mener er at jeg er overrasket over at nogen kan se så sort og Hvidt på det at ha samvær med sit barn....

Anmeld

15. november 2013

san

sandramor skriver:

Wow?? Så selvom han evt gør skade på andre eller svindler og bedrager så mener du en far har ret til samvær?? Bare han ikke gør det på barnet?? Jamen hvilken forbillede ville sådan en mand der feks var dybt kriminel eller psykopat eller andet være for sit barn??
Det jeg mener er at jeg er overrasket over at nogen kan se så sort og Hvidt på det at ha samvær med sit barn....

såfrem mor eller far er ordenligt overfor sig barn, og giver den tryghed og den omsorg de har brug for når de er sammen, ja så syntes jeg godt de må ses.. der vel altid være nogen situationer der gør at en forældre ikke kan se sit barn, det ved jeg godt.. mem syntes man skal gå langt for sit barn, jeg tænker nok også mere på de forældre som bliver uvenner over noget helt andet, og så begynder de at bruge børnene mod hinanden og det syntes jeg bestemt ikke om  

Anmeld

16. november 2013

Tip!

Han kan altid søge samvær.. Tvivler dog på at han får noget.. 

Der er altid 2 sider af en pandekage, men det er ikke til pigens behov at se "en fremmed" mand, bare fordi han synes det kunne være spændende! 

Det er ikke et legetøj, men en lille pige! 

Jeg mener at alle børn har ret til både mor og far, så længe de kan varetage omsorgen for barnet, kontinuerlig samvær, enighed mellem forældre, fornuftig samarbejde og en god kommunikation mellem parterne. 

din ven burde ha stået ved hans ansvar for mange år siden, og ikke først så mange år efter!

Anmeld

16. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Twinkle little star skriver:

Han kan altid søge samvær.. Tvivler dog på at han får noget.. 

Der er altid 2 sider af en pandekage, men det er ikke til pigens behov at se "en fremmed" mand, bare fordi han synes det kunne være spændende! 

Det er ikke et legetøj, men en lille pige! 

Jeg mener at alle børn har ret til både mor og far, så længe de kan varetage omsorgen for barnet, kontinuerlig samvær, enighed mellem forældre, fornuftig samarbejde og en god kommunikation mellem parterne. 

din ven burde ha stået ved hans ansvar for mange år siden, og ikke først så mange år efter!

Jeg er nu ret sikker på han godt kan få samvær.
Han var ikke særlig gammel og tog derefter en umoden beslutning. Han er blevet voksen, hans kæreste har en jævnaldrende pige og her er det vel gået op for ham hvad han går glip af. Tror du statsforvaltningen siger nej til det?
Der skal nok mere til for at blive nægtet samvær.

Anmeld

16. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sandramor skriver:

Tja man kan vel også vende den om og spørge hvorfor moren har fået et barn med en mand hun vidste er dårligt forbillede eller for ung og ikke klar osv. osv.
Man må vel i graviditeten have tænkt over at denne person altid vil kunne ombestemme sig.

Anmeld

16. november 2013

Tip!

mor:) skriver:

Han var ikke særlig gammel og tog derefter en umoden beslutning. Han er blevet voksen, hans kæreste har en jævnaldrende pige og her er det vel gået op for ham hvad han går glip af. Tror du statsforvaltningen siger nej til det?

Det tror jeg faktisk at de godt kan gøre ja..! 

det er bestemt ikke til barnets behov, lige pludselig at få en fremmed mand ind i hendes liv, der skal lege far med hende, kun fordi han har fået en kæreste det tilfædigvis har et barn!

barnet har muligvis en pap far, som vil hende alt, det sure med det søde  

Hans grundlag er tyndt, umodent og ansvarsløs overfor den lille pige! 

Jeg mener klart at har man ikke set sit barn i et år, så er det ikke til barnets behov mere at få samvær! 

Der må være en grænse for hvor mange gange man må svigte et barn! 

Anmeld

16. november 2013

TNBC

det er bestemt ikke til barnets behov, lige pludselig at få en fremmed mand ind i hendes liv, der skal lege far med hende, kun fordi han har fået en kæreste det tilfædigvis har et barn!

Jeg mener klart at har man ikke set sit barn i et år, så er det ikke til barnets behov mere at få samvær! 

Jamen har har jo aldrig sviget hende. og hvorfor forventer alle at han bare skrider fra hende igen? hvorfor kan folk ikke ændre sig??
Der er da en solskinshistorie herinde, hvor pigen var 6år og moren kontaktede faren, og intet svigt det.

Ja han tog måske en forkert beslutning den gang, eller måske en god en, han kunne ikke klare at være far, og kunne have svigtet hende endnu mere, fordi han ikke kunne klare det, i stedet for valgte han ikke at se hende, men nu kan han mærke at han kan klare det og vil gerne have kontakt med sin datter.

han er jo hverken kriminel eller psykopat, han var en ung mand der tog et valg for 4år siden, som han nu fortryder.. Pigen er 4år, og kan få et forhold til den mand der faktisk er hendes far, i stedet for at hun kommer om 14år og finder ud af at hun aldrig lærte sin far at kende, fordi hendes mor var sur.

jeg kender da også en dreng, hvor hans far var en KÆMPE idiot og det gik ud over drengen, men han har da et super forhold til sin far i dag, som godt kunne se at det han gjorde var dumt.

hvorfor skal han dømmes fordi han tog et forkert valg?

Og nej pigen er ikke et legetøj, det ved vi godt, men så længe at faren ikke er til fare for barnet, synes jeg da hun skal have chancen. Hvorfor har pigen ingen mening i det?

Anmeld

16. november 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ved faktisk ikke, hvad de vil sige. Har aldrig selv været i situationen og var mere nysgerrig for at høre nogle opmuntrende historier. Da han var ret nedtrykt over at hans eks blankt havde sagt nej.

Med til historien og hans umodne beslutning hører det vel egentlig, at graviditeten var uplanlagt og at han helst havde set en abort, netop af den årsag, at han ikke følte sig klar til at blive far. Men de slog op og hun gennemførte graviditeten.

Anmeld

16. november 2013

san

så gammel er barnet jo ikke endnu, så det kan jo lærer sin far at kende. 1 år med svigt fra faren er bedre end resten af dets liv.. Hvad skal man sige til barnet når det bliver så gammel, at det forstår hvad der forgår, jaa far var der ikke for dig det første af din levetid, så derfor sagde mor at han ikke måtte se dig de næste 18 år.. det holder jo ikke

Her har faren jo bare været umoden, vi kan jo alle forandre os, og hurra for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.