Bliver SIMPELTHEN nød til at ytre mig nu....
At sige til et barn at en mand er hendes far, og "lade" som om at det er den biologiske far er i mine øjne en FATAL fejl....
Nej man er ikke nødvendigvis en godt far bare fordi man aflevere en klat, men man er biologisk far....
En mand er muligvis ikke barnets biologiske far, men en som barnet ser som sin far/fader figur...
Det er fantastisk at der er en mand der tager faderrollen for barnet, hvis den biologiske far ikke har mulighed/interesse i at være en del af barnets liv....
MEN et hvert barn har ret til at vide hvem sine biologiske forældre er hvis man ved det, også UDEN at den ene part bliver svinet til....
Fra min datter var helt spæd har hun haft en faderfigur i sit liv som IKKE var hendes biologiske far... MEN jeg har ALDRIG skjult for hende at hun har en biologisk far et sted.
Det bedste for mit barn, ham og mig var at han meldte helt fra i sin tid, i stedet for at min datter ville opleve gentagende svigt, hvis han ikke kunne overholde sine aftaler osv... Og at han har holdt sit løfte om at han ikke bare ville poppe op en dag og muligvis forstyre hendes hverdag, samtidig med at han var mand nok til at fortælle sandheden om at han ikke kunne se hende DET har jeg ALTID og har jeg stadig STOR respekt for... Det viser netop at han tænker på hendes ve og vel.....
Men tænk på at barnet en dag finder ud af at mor og "far" har skjult sandheden/løjet og barnet erfare at far slet ikke er biologisk far... det er et KÆMPE svigt.....
Man kan godt fortælle barnet at der er en far som h'n ikke ser, uden at svine personen til... for man skal ALDRIG tale dårligt om den anden til barnet....
Nej det er ikke fedt at blive "valgt" fra, men nogle gange er det desværre en nødvendighed for at barnet har det bedst, og det kræver også tit at skulle erkende at man ikke kan/vil opgaven..... og en dag bliver barnet ældre og vil nok kunne bedre forstå beslutningen....
Og by the way, har faderen ikke haft kontakt til barnet i flere år kan han stadig godt få samvær.... min datters far kunne få det til hun var 7½ år uden de store problemer, dog kigger de på om det vil forstyre hendes hverdag osv...
Kom han i dag og bedste om at se hende ville jeg NØJE overveje det.... i fremtiden ja, lige nu...nej for det er der sket for meget til det sidste stykke tid, til at hun ville kunne rumme.....
Hvem ønsker ikke at ens barn ser sine forældre og har et godt forhold til dem.....
Min pligt som mor er IKKE at nægte hende at se sin far og den eneste der ikke må lyve for hende, er mig...
Pynter jeg på sandheden hvis hun spørg om noget... JA, hun behøver ikke at vide at jeg kan være sur og ked af at han ikke ser hende eller at han faktisk har fået børn efter.... men jeg har ALDRIG snakket grimt, ondt eller andet om ham... og jeg ville ALDRIG nægte hende at vide hvem hendes far er.....
Nogle er bare ikke klar, til at se sit barn... men bliver de det og gør de det bør de også få en chance hvis det er til barnets bedste....