Har fået min ønskede scanning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Malenect

Mor11 skriver:

Hehehe, Du er nok ikk den eneste der sidder og tænker "det er jo kun lige mig, det gør da ingen forskel".  Der sidder måske 10000 med den samme tanke, og jo, så gør det en forskel! 

Du er nervøs, ja, det er alle nygravide! Du har ingen egentlige symptomer på at noget er galt. Hvad er det så du skal scannes for? For at få ro i sjælen? Fair nok, men det er altså ikk sundhedsvæsenets opgave!!! Det må man sgu selv punge ud for, hvis man går og tripper. Og som skrevet før, så kan de hverken gøre til eller fra med en ts, hvis det skulle gå galt. 

Det er jeg klar over , har bare brug for at vide at alt er okay, da jeg ofte har ondt med jævne mellemrum.
Men det er da godt at der er gode mennesker , nu hvor mennesker som er så forfærdelig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vi har prøvet at blive gravide i 1,5 år nu , så går hver dag og er nervøs. Jeg har ondt , men dog ikke så meget som jeg fortalte lægen i dag.
Jeg oprettede tråden netop for at høre jeres mening , og jeg VED at der sidder nogle som nemt kunne finde på det samme , men som "er for fine" til at gøre det. Og det er jeg ikke!!
Jeg blev behandlet meget dårligt sidste graviditet , så derfor gør jeg som jeg gør..

Og nej , det er ikke MIN skyld at det så bliver svært . Tror ikke 1 person kan være skyld i det :-)

Øh - hvad betyder det, at " der sidder nogle som nemt kunne finde på det samme , men som "er for fine" til at gøre det" -??

Er det også, fordi folk er "for fine", at de ikke springer over i køen i supermarkedet, lyver, stjæler osv. osv. - selv om det ud fra et egoistisk synspunkt kan være fristende? 

Jeg synes, det er dig, der føler dig "for fin", når du ikke vil følge samme regler som andre, men føler dig vigtigere. 

Og ærligt - hvis du ikke kan betale 800 kr. nu, er du så sikker på, du har råd til alle de uforudsete udgifter, der følger med et barn? 

Anmeld

16. september 2013

Malenect

Maja84 skriver:

Enig, og nogle som har fået scanning i feks uge 7 eller 8 har oplevet at komme til nf hvor baby er gået til efter, så er jo ingen garanti, og man kan jo ikke tryghedsscanning hver uge for hyggens skyld

Jeg snakker ikke om noget der går til , så var din mund! Det er nok ikke det man har behov for at høre.

Jeg ved at der sidder nogle og læser med , som selv har pyntet lidt på da de skulle scannes . Så pus jeres glorie .

Anmeld

16. september 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Det er jeg klar over , har bare brug for at vide at alt er okay, da jeg ofte har ondt med jævne mellemrum.
Men det er da godt at der er gode mennesker , nu hvor mennesker som er så forfærdelig :-)

ALLE gravide har ondt med jævne mellemrum - ALLE...
Jeg skulle da have haft mindst en scanning om ugen hvis man skal scannes hver gang man har lidt ondt!

Anmeld

16. september 2013

Malenect

Mor og meget mere skriver:

Øh - hvad betyder det, at " der sidder nogle som nemt kunne finde på det samme , men som "er for fine" til at gøre det" -??

Er det også, fordi folk er "for fine", at de ikke springer over i køen i supermarkedet, lyver, stjæler osv. osv. - selv om det ud fra et egoistisk synspunkt kan være fristende? 

Jeg synes, det er dig, der føler dig "for fin", når du ikke vil følge samme regler som andre, men føler dig vigtigere. 

Og ærligt - hvis du ikke kan betale 800 kr. nu, er du så sikker på, du har råd til alle de uforudsete udgifter, der følger med et barn? 

:-)

Anmeld

16. september 2013

modesty

Efter vi mistede sidste gang , er jeg bare blevet så
nervøs for om alt er okay!
Jeg har ikke kunne få en gratis tryghedsscanning , da aborter jo sker tit.. Nå!! Synes det er for dårligt!

Så jeg ringede til lægevagten, og sagde jeg havde ondt , ja sorry, men synes systemet er noget lort og de tager ikke unge piger seriøs .
Så har fået en ts i morgen , og jeg glæder mig.
Jeg vil da være 7+3 ..

Ved godt at der er mange der får ondt i røven over det , men jeg har gjort det og er glad for min beslutning.
Vil simpelthen ikke give 800 for en scanning , når andre får dem smidt i hovedet :-)

Top usolidarisk. Hvem er det lige der får smidt scanninger i hovedet?

Du bitcher over at de ikke tager unge piger seriøst - jamen så er det da super at du bekræfter deres fordomme.

Du skulle have betalt de 800 kr. 

Anmeld

16. september 2013

Kløver

Mor11 skriver:

Nej, nogen gange skulle man tro at der er folk der tror scanninger er til for hyggen/forældrenes skyld. Det er det sgu ikk. Det er for barnets! Ligesom dem der forventer at jm til md-scanning, står på hovedet for at finde kønnet på deres baby  Det er jo for dælen ikk det man er der for!!!! Nå, sidespor 

Enig
Md burde handle om barnet og ikke køn, er en ts, køn eller andet så vigtig må man selv ofte pengene
Tænk alke de penge samfundet skulle ofre hvis alle skulle hyggescannes på den måde

Anmeld

16. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Ærligt og sagt , så nej har ingen grim smag i munden!

ærligt og sagt.. Den har jeg sgu ikke hørt før, hedder det ikke ærlig talt?

- og at du ikke har en grim smag i munden, er kun til at ryste på hovedet over.. Det viser hvor megen samvittighed du har. Synes helt bestemt det er dybt forkert af dig, og at du selv synes det er okay, er bare endnu mere ude i hampen..

Anmeld

16. september 2013

Kløver

Jeg snakker ikke om noget der går til , så var din mund! Det er nok ikke det man har behov for at høre.

Jeg ved at der sidder nogle og læser med , som selv har pyntet lidt på da de skulle scannes . Så pus jeres glorie .

Jeg vil bestemt ikke vare min mund!!!! Jeg har aldrig pyntet på noget eller måtte lyve om min situation
Jeg påpegede kun at en ts ikke er en garanti, og skal sygehuset så betale hver uge, når usikkerheden igen melder sig og har absolut ikke sagt at du mener noget går til 

Anmeld

16. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Top usolidarisk. Hvem er det lige der får smidt scanninger i hovedet?

Du bitcher over at de ikke tager unge piger seriøst - jamen så er det da super at du bekræfter deres fordomme.

Du skulle have betalt de 800 kr. 

Præcis - "Jeg er SÅ træt af, at folk ikke tror på mig!", sagde den unge pige og løj.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.