Har fået min ønskede scanning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Karla

Anonym skriver:

Vi har prøvet at blive gravide i 1,5 år nu , så går hver dag og er nervøs. Jeg har ondt , men dog ikke så meget som jeg fortalte lægen i dag.
Jeg oprettede tråden netop for at høre jeres mening , og jeg VED at der sidder nogle som nemt kunne finde på det samme , men som "er for fine" til at gøre det. Og det er jeg ikke!!
Jeg blev behandlet meget dårligt sidste graviditet , så derfor gør jeg som jeg gør..

Og nej , det er ikke MIN skyld at det så bliver svært . Tror ikke 1 person kan være skyld i det :-)

Det handler vel ikke om at folk er for fine til at gøre det - det handler vel om ens samvittighed.
Så fordi du havde en dårlig oplevelse sidst, føler du dig hævet over andre, og har ret til at snyde systemet??

Som der bliver nævnt flere gange, er der en grund til at man ikke bliver taget seriøst - fordi der desværre er nogle der deler din mentalitet og vil lyve og bedrage sig til ting.
De kan jo intet stille op, hvis du er ved at abortere - derfor giver man heller ikke bare tryghedsscanninger til alle, der skal jo være noget i ens forhistorie der gør, at man skal følges. Fx en graviditet udenfor livmoderen, som kan være rigtig farlig, hvis ikke den bliver opdaget. En abort er naturlig og ikke farlig for dig på nogen måde - derfor har du på ingen måde ret til en tidlig scanning, som bliver betalt af staten.

Jeg havde også selv en utrolig dårlig oplevelse dengang med min GUL - lægen tog mig ikke alvorligt trods kraftige blødninger og mange smerter tidligt i graviditeten. Først i uge 9-10 blev jeg sendt til akutscanning, da jeg havde så mange smerter jeg ikke kunne andet end at ligge sammenkrøllet på gulvet - blev opereret lige før min æggeleder sprang. Derfor står det i mine papirer, at jeg skal scannes tidligt i en graviditet, for at sikre at fosteret sidder hvor det skal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

roenlund

Anonym skriver:

Du kan ikke stille det op på den måde ? Jeg har ikke taget en scanning for en anden ?? Dooooh
Lad os antage jeg styrt blødte , så ville jeg få en scanning alligevel , så nej. Sådan kan man ikke stille det op.
Fair nok det er fejt, men sådan er det!

Men du bruger penge til en scanning som hospitalet kunne ha brugt på en der rent faktisk havde brug for det... der bliver ikke bare spyttet flere penge i kassen fordi der er flere patienter, altså tager du fra nogen andre...

Anmeld

16. september 2013

Malenect

VråJepsen skriver:

absolut ikke okay, jeg håber virkelig du har en grim smag i munden.
Hvis ikke du gider betale for en scanning, var det nok ikke så nødvendigt, så kunne du sgu nok vente.
Det gør mig gal, at systemet skal bruge ressourcer på dig, og at du ligefrem lyver dig til en scanning, det så lavsigt.

En hel masse dumme ord til dig, hvor er det tarveligt.

Ærligt og sagt , så nej har ingen grim smag i munden!

Anmeld

16. september 2013

sandramor

Anonym skriver:

Du kan ikke stille det op på den måde ? Jeg har ikke taget en scanning for en anden ?? Dooooh
Lad os antage jeg styrt blødte , så ville jeg få en scanning alligevel , så nej. Sådan kan man ikke stille det op.

aaiii okay hvor gammel er du lige altså???

hvad er da det for en måde at opføre sig på?? min datter er 8 år og når hun ikke får sin vilje kan hun godt finde på at stampe i gulvet og sige jeg vil!!!.. men hun er lovlig undskyldt for hun er 8 år gammel og hun ved ikke bedre og tror ofte at hele verden drejer sig om hende......

men synes det er en selvoptaget og egoistisk holdning du har og du ter dig som en forkælet tøs.... ja undskyld men det synes jeg altså du gør!......... vor herre bevares altså

Anmeld

16. september 2013

SjeBets

det har da intet at gøre med at man er for fine til at gøre det, det har noget at gøre med nødvendighed, og nu syntes jeg jo ikke nødvendigvis at 1½ år er super længe, kender folk der prøver noget længere.

og kender ingen der får smidt scanninger i hovedet uden grund, dem jeg kender der bliver scannes, der er ofte en hårdt vejene grund.

Nu ved vi ikke hvor langt du var henne sidst du mistede om det var hvad der opfattes som en bio abort eller om du var længere henne. min veninde har mistet to gange i uge 24 og 26 og hun bliver scannes hele tiden, af god grund.

Anmeld

16. september 2013

Karla

Anonym skriver:

Og nej, hvis du styrtbløder i uge 7, er det ikke sikkert du vil blive tilbudt en scanning - de kan intet stille op. Det mest korrekte ville være, at du lod kroppen ordne det selv, kontaktede lægen og bad om at få fulgt din hcg udvikling med nogle blodprøver. For at sikre at graviditeten kom ud af sig selv. Kun hvis dit hcg ikke faldt ville du have ret til at blive sendt til en scanning.

Anmeld

16. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi har prøvet at blive gravide i 1,5 år nu , så går hver dag og er nervøs. Jeg har ondt , men dog ikke så meget som jeg fortalte lægen i dag.
Jeg oprettede tråden netop for at høre jeres mening , og jeg VED at der sidder nogle som nemt kunne finde på det samme , men som "er for fine" til at gøre det. Og det er jeg ikke!!
Jeg blev behandlet meget dårligt sidste graviditet , så derfor gør jeg som jeg gør..

Og nej , det er ikke MIN skyld at det så bliver svært . Tror ikke 1 person kan være skyld i det :-)

Hehehe, Du er nok ikk den eneste der sidder og tænker "det er jo kun lige mig, det gør da ingen forskel".  Der sidder måske 10000 med den samme tanke, og jo, så gør det en forskel! 

Du er nervøs, ja, det er alle nygravide! Du har ingen egentlige symptomer på at noget er galt. Hvad er det så du skal scannes for? For at få ro i sjælen? Fair nok, men det er altså ikk sundhedsvæsenets opgave!!! Det må man sgu selv punge ud for, hvis man går og tripper. Og som skrevet før, så kan de hverken gøre til eller fra med en ts, hvis det skulle gå galt. 

Anmeld

16. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Det kan man så godt, og er skræmmende at din egoisme er så meget større end tanke. På at en anden med rigtige årsager må vente på du får din hyggescanning overstået
Tydelig mig mig mig mentalitet, men god scanning

Anmeld

16. september 2013

Kløver

Mor11 skriver:

Hehehe, Du er nok ikk den eneste der sidder og tænker "det er jo kun lige mig, det gør da ingen forskel".  Der sidder måske 10000 med den samme tanke, og jo, så gør det en forskel! 

Du er nervøs, ja, det er alle nygravide! Du har ingen egentlige symptomer på at noget er galt. Hvad er det så du skal scannes for? For at få ro i sjælen? Fair nok, men det er altså ikk sundhedsvæsenets opgave!!! Det må man sgu selv punge ud for, hvis man går og tripper. Og som skrevet før, så kan de hverken gøre til eller fra med en ts, hvis det skulle gå galt. 

Enig, og nogle som har fået scanning i feks uge 7 eller 8 har oplevet at komme til nf hvor baby er gået til efter, så er jo ingen garanti, og man kan jo ikke tryghedsscanning hver uge for hyggens skyld

Anmeld

16. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Maja84 skriver:

Enig, og nogle som har fået scanning i feks uge 7 eller 8 har oplevet at komme til nf hvor baby er gået til efter, så er jo ingen garanti, og man kan jo ikke tryghedsscanning hver uge for hyggens skyld

Nej, nogen gange skulle man tro at der er folk der tror scanninger er til for hyggen/forældrenes skyld. Det er det sgu ikk. Det er for barnets! Ligesom dem der forventer at jm til md-scanning, står på hovedet for at finde kønnet på deres baby  Det er jo for dælen ikk det man er der for!!!! Nå, sidespor 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.