Anonym skriver:
Vi har prøvet at blive gravide i 1,5 år nu , så går hver dag og er nervøs. Jeg har ondt , men dog ikke så meget som jeg fortalte lægen i dag.
Jeg oprettede tråden netop for at høre jeres mening , og jeg VED at der sidder nogle som nemt kunne finde på det samme , men som "er for fine" til at gøre det. Og det er jeg ikke!!
Jeg blev behandlet meget dårligt sidste graviditet , så derfor gør jeg som jeg gør..
Og nej , det er ikke MIN skyld at det så bliver svært . Tror ikke 1 person kan være skyld i det :-)
Det handler vel ikke om at folk er for fine til at gøre det - det handler vel om ens samvittighed.
Så fordi du havde en dårlig oplevelse sidst, føler du dig hævet over andre, og har ret til at snyde systemet??
Som der bliver nævnt flere gange, er der en grund til at man ikke bliver taget seriøst - fordi der desværre er nogle der deler din mentalitet og vil lyve og bedrage sig til ting.
De kan jo intet stille op, hvis du er ved at abortere - derfor giver man heller ikke bare tryghedsscanninger til alle, der skal jo være noget i ens forhistorie der gør, at man skal følges. Fx en graviditet udenfor livmoderen, som kan være rigtig farlig, hvis ikke den bliver opdaget. En abort er naturlig og ikke farlig for dig på nogen måde - derfor har du på ingen måde ret til en tidlig scanning, som bliver betalt af staten.
Jeg havde også selv en utrolig dårlig oplevelse dengang med min GUL - lægen tog mig ikke alvorligt trods kraftige blødninger og mange smerter tidligt i graviditeten. Først i uge 9-10 blev jeg sendt til akutscanning, da jeg havde så mange smerter jeg ikke kunne andet end at ligge sammenkrøllet på gulvet - blev opereret lige før min æggeleder sprang. Derfor står det i mine papirer, at jeg skal scannes tidligt i en graviditet, for at sikre at fosteret sidder hvor det skal.
Anmeld