Har fået min ønskede scanning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2013

Elgaard73

Du skriver at der er mange som har lyst til at lyve sig til en scanning, men bare føler sig "for fine" til at gøre det... Det har sgu da ikke en skid at gøre, med at være for fin eller ej. Det har med god sund opdragelse og pli at gøre. 

Føj, hvor skulle du skamme dig. Og sikke da et forbilled du bliver for din kommende baby, med den mentalitet og indstilling til tingene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

Mie89

Anonym skriver:

Vi har prøvet at blive gravide i 1,5 år nu , så går hver dag og er nervøs. Jeg har ondt , men dog ikke så meget som jeg fortalte lægen i dag.
Jeg oprettede tråden netop for at høre jeres mening , og jeg VED at der sidder nogle som nemt kunne finde på det samme , men som "er for fine" til at gøre det. Og det er jeg ikke!!
Jeg blev behandlet meget dårligt sidste graviditet , så derfor gør jeg som jeg gør..

Og nej , det er ikke MIN skyld at det så bliver svært . Tror ikke 1 person kan være skyld i det :-)

Undskyld mig, men hvis du er så nervøs for om der er noget galt - synes jeg da virkelig 800 kr er en lille pris at betale for at få lidt ro i sindet ?! 

Anmeld

17. september 2013

san

Ja jeg kunne altså også finde på det  og VED der er mange som også kunne, men ikke tør sige det ... Jeg er hverken dårlig mor, ond eller noget som helst....

Har været gravid, og kom først til scanning da jeg sagde at jeg virkelig havde ondt, hvilket jeg ikke havde, meen fandt ud af at der ikke var liv mere.Alt dette fordi jeg var begyndt at bløde lidt, og syntes ikke lægen gjorde noget for at hjælpe, jeg skulle bare slappe af.

Så jo jeg kunne godt gøre det, for at skabe trykhed..

Ja jeg kunne vel bare betale for en scanning, men vil heller bruge pengene på barnet...

Anmeld

17. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan ikke andet end, at ryste på hovedet! Jeg håber virkelig, at du vokser med opgaven. At lyve man har ondt bare for, at få en gratis scanning. Du burde hellere have en god smag i munden og have betalt for den scanning selv for, at få ro i sjælen.

Anmeld

17. september 2013

Savannah

Ikk så mærkeligt at der er lavvande i statskassen med sådan en indstiling.
Det kan godt være det er uretfærdigt men hvis du ikke kan se udover din egen næsetip er du måske ikke helt klar til at få et barn. De tager, uretfærdigt nok, tid og penge fra en.

Anmeld

17. september 2013

M&J87

Jeg havde SINDSYGE smerter i uge 6 da jeg var gravid, jeg kunne ingenting, og jeg måtte ikke få en scanning!!!!! Så jeg betalte selv, alt var gudskelov vel. Det er forfærdeligt at pga. sådan nogle som DIG, blev jeg ikke taget seriøst.

Anmeld

17. september 2013

NovemberBaby2013

Ej hvor er du dog tarvelig! Gider du også betale for mine scanninger? Gider du spilde min tid som sygeplejerske og læge, bare fordi du lyver? Stakkels dem der virkelig har ondt og får en scanning i forbindelse med f.eks. en GUL... Hvis ikke en GUL bliver opdaget kan der ske grimme ting! Bare spørg mig om det! Synes godt nok du skal tænke dig om en ekstra gang! Det svinsk! Er fuldstændig forarget over at du kan finde på det. Undskyld jeg spørger, men hvor gammel er du? Du kender tydeligvis ikke systemets regler! . Undskyld sproget, men jeg synes du en led finke . Udover det, vil en scanning ALDRIG kunne redde dit foster! En scanning viser hvordan barnet har det mens du bliver scannet og ikke efter. Af princip kan fosteret dø 2 min efter du er trådt ud af scanningslokalet! -Og det kan godt være du har prøvet i 1,5 år. Der sidder altså mennesker i denne verden der har prøvet i 10 år!

Undskyld mig, men FØJ du skulle godt nok skamme dig! Håber godt nok du har dårlig smag i munden. Tænk at man kan være SÅ usympatisk for andre mennesker. FØJ. .
Dette har intet med scanningens pris at gøre, da man sagtens kan få en scanning til under 800,- kr. Vi gav 300,- for at se vores prinsesse efter jeg var blevet opereret. Vi fik ikke smidt en i hovedet, som du kalder det, på trods af at jeg havde været i fuld narkose, fået smertestillende drop osv. NEJ, vi BETALTE! Puuuha, kan blive helt dårlig at at tænke på du kan finde på sådan noget. Lidt dårlig smag må du jo ha i munden, siden du er anonym.

Anmeld

17. september 2013

LilleSmølf

Vi ville allesammen ønske at vi kunne blive scannet hver dag, er jeg sikker på.

Men tryghedsscanninger er til for at være sikker på at barnet er okay - ikke for om DU er nervøs eller ej! NF og MD er til for barnet også, heller ikke dig (eller os andre forældre).

Hvis du havde fået en scanning fordi lægen troede der var noget galt, ville dit foster altså stadig have gået til, havde det været sygt - det er jo ikke scanningen, der bestemmer om de har det godt eller ej.

Dem, der har grund til det - lang behandlingstid, tidligere GUL, MANGE aborter/bio, samt frygt fra læger for om barnet er okay, det er DEM, der skal have tryghedsscanninger.

Og du tror du har lov til at snyde dig til en fordi du mener du har LOV til en tryghedsscanning? Og at det er fordi du er ung og systemet er lort, at du ikke fik en?

Har du overhovedet sat dig ind i hvordan tingene fungerer? Både systemet og en graviditet? For du lyder ærligt talt som en på 14, der ingenting aner om den virklige verden, at dømme ud fra dit indlæg.

Det er mennesker som dig, der gør, at os der har brug for det skal vente flere uger på at blive kaldt ind, velvidende at ens barn muligvis er alt for lille og ikke vokser mere. Os, der faktisk er blevet henvist pga. JM's bekymringer. Tak for lort, siger jeg bare.

Vær du glad for at du bor i et land som Danmark, hvor du får gratis lægehjælp og bliver fulgt gennem graviditeten uden så meget som at give en øre for det selv. Mødrene i mere eller mindre resten af verden skal enten selv betale i dyre domme eller må de bare håbe på, at der efter 9 måneder kommer et nogenlunde rask barn ud fordi lægehjælp ikke engang er en mulighed.

Og du er fornærmet fordi din læges profesionelle mening er, at en tryghedscanning ikke ville være til nogen hjælp for barnet?

Føj, siger jeg bare.

Længe skal man lede efter den slags egoisme.

Anmeld

17. september 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Selvom følelserne er i kog, må vi minde jer om at holde tonen sober!

Fremover hvis du føler dig provokeret i debatten så husk at du har 3 muligheder:

1. Du kan simpelthen springe indlægget der støder dig over.

2. Du kan argumentere i en høfligt og ordentligt tonefald uden tilsvining eller personlige angreb.

3. Du kan anmelde indlægget til staff, så tager vi os af anmeldelsen hurtigst muligt.

Hvis du er i tvivl om reglerne for god debat kan du læse mere  her .

VH Staff

Anmeld

17. september 2013

Malenect

M&J87 skriver:

Jeg havde SINDSYGE smerter i uge 6 da jeg var gravid, jeg kunne ingenting, og jeg måtte ikke få en scanning!!!!! Så jeg betalte selv, alt var gudskelov vel. Det er forfærdeligt at pga. sådan nogle som DIG, blev jeg ikke taget seriøst.

Så er det sku også en læge der ikke har taget dig seriøs .. Sorry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.