Vi ville allesammen ønske at vi kunne blive scannet hver dag, er jeg sikker på.
Men tryghedsscanninger er til for at være sikker på at barnet er okay - ikke for om DU er nervøs eller ej! NF og MD er til for barnet også, heller ikke dig (eller os andre forældre).
Hvis du havde fået en scanning fordi lægen troede der var noget galt, ville dit foster altså stadig have gået til, havde det været sygt - det er jo ikke scanningen, der bestemmer om de har det godt eller ej.
Dem, der har grund til det - lang behandlingstid, tidligere GUL, MANGE aborter/bio, samt frygt fra læger for om barnet er okay, det er DEM, der skal have tryghedsscanninger.
Og du tror du har lov til at snyde dig til en fordi du mener du har LOV til en tryghedsscanning? Og at det er fordi du er ung og systemet er lort, at du ikke fik en?
Har du overhovedet sat dig ind i hvordan tingene fungerer? Både systemet og en graviditet? For du lyder ærligt talt som en på 14, der ingenting aner om den virklige verden, at dømme ud fra dit indlæg.
Det er mennesker som dig, der gør, at os der har brug for det skal vente flere uger på at blive kaldt ind, velvidende at ens barn muligvis er alt for lille og ikke vokser mere. Os, der faktisk er blevet henvist pga. JM's bekymringer. Tak for lort, siger jeg bare.
Vær du glad for at du bor i et land som Danmark, hvor du får gratis lægehjælp og bliver fulgt gennem graviditeten uden så meget som at give en øre for det selv. Mødrene i mere eller mindre resten af verden skal enten selv betale i dyre domme eller må de bare håbe på, at der efter 9 måneder kommer et nogenlunde rask barn ud fordi lægehjælp ikke engang er en mulighed.
Og du er fornærmet fordi din læges profesionelle mening er, at en tryghedscanning ikke ville være til nogen hjælp for barnet?
Føj, siger jeg bare.
Længe skal man lede efter den slags egoisme.
Anmeld