Efter vi mistede sidste gang , er jeg bare blevet så
nervøs for om alt er okay!
Jeg har ikke kunne få en gratis tryghedsscanning , da aborter jo sker tit.. Nå!! Synes det er for dårligt!
Så jeg ringede til lægevagten, og sagde jeg havde ondt , ja sorry, men synes systemet er noget lort og de tager ikke unge piger seriøs .
Så har fået en ts i morgen , og jeg glæder mig.
Jeg vil da være 7+3 ..
Ved godt at der er mange der får ondt i røven over det , men jeg har gjort det og er glad for min beslutning.
Vil simpelthen ikke give 800 for en scanning , når andre får dem smidt i hovedet :-)
Jeg tror nok ikke, at tryghedsscanninger er noget, der bliver kastet ud til højre og venstre, bare ikke til dig. Sådan må du ikke tænke. Alle gravide ville nok ønske, at de kunne blive scannet meget oftere, end de bliver. Det er din beslutning at lyve dig frem til en scanning, og jeg ønsker ikke at være dommer overfor, om det er rigtigt/forkert gjort. Ærlighed varer længst, og det ved du jo selvfølgelig, men da du har aborteret før, kan jeg fuldt ud forstå din bekymring, men jeg kan ikke forstå beslutningen om at lyve dig frem til en scanning. Stress kan påvirke et foster, og da du hele tiden skal gå og være bange for, om lille bebs i maven nu er ok, stresser det din krop unødigt. Derfor synes jeg, at din læge skulle kunne tilbyde dig ekstra tryghed ved f.eks at henvende dig til jordemoder til en snak eller lignende. Der er dog nok ikke meget at se/gøre ved en scanning, når du kun er i 8. uge.
Jeg håber ikke, at din falske tryghedsscanning vil påvirke andre kvinders scanninger, som reelt skal til scanning, f.eks. pga smerter el. lign.
held og lykke i morgen
Jeg
for, at det hele ser fint ud 
Anmeld