Har fået min ønskede scanning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.768 visninger
87 svar
370 synes godt om
16. september 2013

Malenect

Efter vi mistede sidste gang , er jeg bare blevet så
nervøs for om alt er okay!
Jeg har ikke kunne få en gratis tryghedsscanning , da aborter jo sker tit.. Nå!! Synes det er for dårligt!

Så jeg ringede til lægevagten, og sagde jeg havde ondt , ja sorry, men synes systemet er noget lort og de tager ikke unge piger seriøs .
Så har fået en ts i morgen , og jeg glæder mig.
Jeg vil da være 7+3 ..

Ved godt at der er mange der får ondt i røven over det , men jeg har gjort det og er glad for min beslutning.
Vil simpelthen ikke give 800 for en scanning , når andre får dem smidt i hovedet :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

ESV

Men kan det ikke netop være fordi folk ringer og lyver for at blive scannet at det kan føles som om man ikke bliver taget seriøst?

Jeg kan sagtens forstå du er nervøs jeg havde en spontan abort kort før jeg blev gravid med min datter men kunne da aldrig finde på at lyve mig til en scanning.

Jeg håber alt er okay med den lille men syntes overhovedet ikke det du har gjort er okay.

Anmeld

16. september 2013

Moster Lagkage

Anonym skriver:

Jeg har ikke kunne få en gratis tryghedsscanning , da aborter jo sker tit.. Nå!! Synes det er for dårligt!

Så jeg ringede til lægevagten, og sagde jeg havde ondt , ja sorry, men synes systemet er noget lort og de tager ikke unge piger seriøs .
Jeg vil da være 7+3 ..

Ved godt at der er mange der får ondt i røven over det , men jeg har gjort det og er glad for min beslutning.
Vil simpelthen ikke give 800 for en scanning , når andre får dem smidt i hovedet :-)

Nej hvorfor også give 800 kr for en scanning når man bare kan lyve sig til en.

Anmeld

16. september 2013

Laulund87

Synes det er meget forkert det du har gjort.. Og jeg kender endda til de følelser du har.

Jeg røg til skanning i lørdags pga mavesmerter (den rigtige slags), men de kunne ikke se noget. Jeg skal så vente til den 25. før jeg kan blive skannet igen. Umenneskeligt, men jeg kunne ikke finde på at lyve om smerter.

Håber alt er ok i morgen

Anmeld

16. september 2013

mor88

Jeg vil da være 7+3 ..

Jeg tror nok ikke, at tryghedsscanninger er noget, der bliver kastet ud til højre og venstre, bare ikke til dig. Sådan må du ikke tænke. Alle gravide ville nok ønske, at de kunne blive scannet meget oftere, end de bliver. Det er din beslutning at lyve dig frem til en scanning, og jeg ønsker ikke at være dommer overfor, om det er rigtigt/forkert gjort. Ærlighed varer længst, og det ved du jo selvfølgelig, men da du har aborteret før, kan jeg fuldt ud forstå din bekymring, men jeg kan ikke forstå beslutningen om at lyve dig frem til en scanning. Stress kan påvirke et foster, og da du hele tiden skal gå og være bange for, om lille bebs i maven nu er ok, stresser det din krop unødigt. Derfor synes jeg, at din læge skulle kunne tilbyde dig ekstra tryghed ved f.eks at henvende dig til jordemoder til en snak eller lignende. Der er dog nok ikke meget at se/gøre ved en scanning, når du kun er i 8. uge.

Jeg håber ikke, at din falske tryghedsscanning vil påvirke andre kvinders scanninger, som reelt skal til scanning, f.eks. pga smerter el. lign.

held og lykke i morgen  Jeg  for, at det hele ser fint ud 

Anmeld

16. september 2013

Karla

Anonym skriver:

Jeg vil da være 7+3 ..

Undskyld mig, men forstår ikke, hvorfor du så vælger at skrive det på et offentligt forum?
Jeg selv havde utroligt svært ved at blive gravid, og var igennem en graviditet udenfor livmoderen, en spontan abort og en bio.
Da jeg blev gravid denne gang fik jeg voldsomme mavesmerter 7+0, ligesom dengang ved min graviditet udenfor livmoderen - der kom jeg til en akut scanning, og må indrømme, at jeg virkelig ikke forstår at man vil risikere at tage pladsen for en, som måske sidder med en graviditet udenfor livmoderen, og skal på operationsbordet med det samme.
Bare fordi man har mistet én gang før og er nervøs - det er alle nygravide vel, og det er langt fra alle der bare får kastet scanninger i nakken - det synes jeg er en forkert holdning.

Men det er da godt for dig, at du kan komme til en scanning. Selvom jeg overhovedet ikke forstår, at du kan sige at du hellere vil snyde end at betale for at få ro. Det koster ikke 800 kr alle steder.

Anmeld

16. september 2013

Masig

Anonym skriver:

Jeg vil da være 7+3 ..

Kan godt forstå du gerne vil have en scanning, ville vi også... Og derfor betalte vi de penge det kostede!!

Det er jo sådan nogle som dig, der er årsag til at man ikke bare lige kan få en tryghedsscanning, men at der virkelig skal være en god grund til det. Synes ærlig talt det er svineri at snyde systemet på den måde, der er jo en grund til en scanning koster 5-800 kr, det er ikke billigt for samfundet at lave sådan en, så selvfølgelig får man ikke bare en scanning foræret fordi man lige synes det kunne være rart at se baby.... En scanning gør jo ikke nogen forskel på om man abortere eller ej, og hvis du hverken har ondt, bløder eller andet, så synes jeg faktisk det er temmelig egoistisk af dig at snyde systemet til en scanning og dermed være årsag til at det bliver endnu sværere at få en scanning for dem som rent faktisk HAR ondt og bløder og har brug for en scanning for at se hvad der er galt...

Ja undskyld, men det er så min mening, og den står jeg ved... Synes simpelthen det er uartigt overfor dem der har seriøst brug for en scanning...

Anmeld

16. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Jeg vil da være 7+3 ..

no wonder hvorfor folk så har sværre ved at få de nødvendige scanninger når andre lyver om det -.-

Anmeld

16. september 2013

sandramor

Anonym skriver:

Jeg vil da være 7+3 ..

hmm øhhh altså nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det er ALLE steder meeen tror bestemt ikke at ALLE får smidt scanninger i hovedet......

Jeg fik i min sidste graviditet tilbudt scanning i uge 7, 9 og 11 men det er fordi jeg har haft en mola graviditet og samtidig har forhøjet stofskifte.... så hvis folk får tilbudt en scanning er det altså ofte fordi lægen mener der er en grund til at scanne.....
og jaaah altså det er jo sandt at folk mister og der er ikke så meget at gøre ved det desværre...... og en scanning i uge 8 kan desværre ikke garantere dig at du ikke mister
jeg er gået fra en scanning og 5 timer efter mistede jeg..... håber selvfølgelig absolut ikke det sker for dig men siger bare.... en scanning er ingen garanti....... og nej sys IKKE det er okay

men når det er sagt håber jeg alt er som det ska være og at spiren bliver hvor den er....

Anmeld

16. september 2013

Mumto3

Jamen så betaler jeg da bare dine 800kr til en scanning via min skattebillet. Er der andet du kunne tænke dig jeg betalte for?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.