Pasning af eget barn- tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

gædde/gitte

Albertsen92 skriver:

Jeg tror bare ikke et barn på under 2 år har noget behov for at komme ud blandt andre børn og voksne uden mor.
I en inst, vil det jo aldrig blive ægte kærlighed og interesse, som fra barnets mor, og det tror jeg sagtens et barn kan mærke.

Og så vil jeg ikke gå glip af alle de ting der sker med mit barn i den alder

Der er flere ting, der har gjort jeg har taget beslutningen, men jeg tror jeg vil nyde den tid med min datter mens hun er helt lille, som aldrig kommer igen

Jeg er ikke ins.-barn

passet af min mor til jeg var skoleklar/børnehave ...
Men det har så også gjort at jeg fik en enorm forskækkelse da jeg skulle i børnehave, for der var jo larm og MANGE unger... så var indelukket og sky - har jeg fået fortalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Fuglemor

isabellasmor skriver:

man må ikke tjene noget udover det tilskud man får. så hvis du får penge for at være dagplejer, kan du ikke få noget tilskud

Det gør jeg for de andre børn men ikke mit eget. Hold da op nogle skod regler. Som kommunal kan du godt få tilskud til eget barn

Anmeld

16. september 2013

isabellasmor

Fuglemor skriver:

Det gør jeg for de andre børn men ikke mit eget. Hold da op nogle skod regler. Som kommunal kan du godt få tilskud til eget barn

altså jeg ved ikke havd man kan få som kommunal , men jeg ved at det tilskud TS snakker om , som jeg modtager pt, kan man ikke få hvis man tjener noget udover. så det du snakker om en kommunal kan få, det er ikke det her tilskud der bliver snakket om her

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

gædde/gitte skriver:

Jeg er ikke ins.-barn

passet af min mor til jeg var skoleklar/børnehave ...
Men det har så også gjort at jeg fik en enorm forskækkelse da jeg skulle i børnehave, for der var jo larm og MANGE unger... så var indelukket og sky - har jeg fået fortalt

Det kommer vel også an på barnets personlighed jeg er passet hjemme indtil jeg skulle i børnehave, og jeg har altid elsket børnehaven og har aldrig været indelukket

Anmeld

16. september 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
JulieWH skriver:

Den eneste med "ondt i røven" er vist dig Du virker til at være lidt fornærmet over at du ikke bare kan få lov at gå hjemme og få penge for det. Du spørger om, om du kan søge tilskud i mere end 12 måneder, svaret er nej og det er jo blandt andet fordi du ikke bidrager med noget for det. Såre simpelt

God dag til dig

Fuldstændig enig !! 

//Mette

Anmeld

16. september 2013

gædde/gitte

Albertsen92 skriver:

Det kommer vel også an på barnets personlighed jeg er passet hjemme indtil jeg skulle i børnehave, og jeg har altid elsket børnehaven og har aldrig været indelukket

bestemt!

- men det var min mor jo så ikke faglig til at vurdere hun holdte mig jo hjemme også for hendes egen skyld....

Faktisk har hun her senere i mit liv MEGET svært ved at forstå at jeg er VOKSEN... jeg har haft mine ture med hende

Det var også bare så du lige fik den side af historien med i dine overvejelser.

Skal lige siges at jeg også er blevet flyttet meget rundt i landet og været udsat for overgreb. Så jeg har haft det svært i skolen.

Men i dag er jeg jo ok..... ja måske lige til den fjollet side, men ellers.... nogenlunde normal

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

gædde/gitte skriver:

bestemt!

- men det var min mor jo så ikke faglig til at vurdere hun holdte mig jo hjemme også for hendes egen skyld....

Faktisk har hun her senere i mit liv MEGET svært ved at forstå at jeg er VOKSEN... jeg har haft mine ture med hende

Det var også bare så du lige fik den side af historien med i dine overvejelser.

Skal lige siges at jeg også er blevet flyttet meget rundt i landet og været udsat for overgreb. Så jeg har haft det svært i skolen.

Men i dag er jeg jo ok..... ja måske lige til den fjollet side, men ellers.... nogenlunde normal

Haha det er da dejligt med nogle fjollede mennesker, har smilet af mange af dine sjove indlæg

Men tak for det, de problemer jeg og mine søskende så ikke haft. Min mor prøvede at tage mig i dagpleje, men dagplejeren anbefalede hende at tage mig hjem, fordi jeg sørgede.

Så for os har det været super synes jeg selv

Anmeld

16. september 2013

C-Dog

At der er flere tilfælde af adhd nu end for 50 år siden har altså kun noget at gøre med at man nu tar sine børn alvorligt og giver dem den hjælp og støtte de har brug for og derfor får de en diagnose og bliver talt med i statistikken frem for at gøre som den gang hvor man bare fik en flad hvis man ikke kunne koncentrere sig og et TA DIG SAMMEN, hvis man fandt livet svært. Det har intet med inst at gøre. Du behøver overhovedet ikke frygte dit barn bliver smittet med adhd i den slemme slemme vuggestue, sådan fungere det ikke

Men pøj pøj med pasningen, det er slet ikke svært at blive godkendt og det er fantastisk at have den mulighed. Specielt nu til dags hvor der er så mange aktiviteter hvor man kan mødes med andre børn og forældre der heller ikke går i vuggestue eller dagpleje.

Anmeld

16. september 2013

StudPsyk

Albertsen92 skriver:

Nemlig. Vi Har fået så mange flere børn med ADHD og andre vanskeligheder, siden Danmark blev et inst land..

Altså nu er det jo sådan, at der er alt for mange der misdiagnosticeres med ADHD, som i virkeligheden ikke fejler andet end at forældrene ikke formår at opdrage dem ordentligt eller håndtere og forstå deres adfærd, og så får de det stempel.

Bortset fra det synes jeg det er rigtig fint, at vil gå hjemme med dit barn. Respekt for det, er slet ikke i tvivl om, at det er rigtig godt og sundt for børn, når man har muligheden. Thumbs up!

Til gengæld MEGA thumbs down for den måde du svarer nogen her i tråden. Forstår godt det er et lidt ømt emne, men jeg tror altså, at du uretmæssigt føler dig angrebet. JulieWHs svar var for eksempel ganske nøgternt skrevet, som en respons på du synes det var unfair ikke at modtage tilskuddet mere end et år - hun forklarede jo bare, hvorfor det nok var sådan. Og skrev tilmed, at det var sat på spidsen. Kan slet ikke se, hvorfor du skal gå til angreb og blive vred - der er da ingen her, der har et personligt problem med idg, fordi du vil gå hjemme med dit barn. Folk har bare en holdning til økonomien, og det er vel fair nok og forståeligt nok.

Anmeld

16. september 2013

StudPsyk

netop 

og det er jo ikke sundt for samfundet med alle de diagnose børn/voksne.. groft sagt.

Som skrevet til TS, er der et VÆLD af misdiagnoser hvad ADHD angår! Og desuden er vi blevet langt klogere og kan bedre diagnosticere sygdomme nu om stunder. Fx var der ingen der havde tænkt over, at jeg var et særligt sensitivt barn, for det vidste man ikke så meget om for 24 år siden. Endvidere er der ændret i de formelle krav for at fejle en psykisk lidelse på internationalt niveau, da vi nu ved mere om de enkelte sygdomme og bedre kan skelne de små symptomer, som tilsammen udgør en eller anden form for lidelse.

Det betyder ikke, at sygdommene ikke fandtes for 30 år siden - dengang kendte man ikke lige så meget til dem. Ligesom man for 50 år siden havde utroligt mange uforklarlige dødsfald, som vi nu om stunder ved skyldtes kræft.

Man kan ikke konkludere på den baggrund, at der er kommet flere med psykiske lidelser! Vi er bare blevet bedre til at finde dem.

Bortset fra det er jeg helt enig i, at det ville være optimalt om mange kunne gå hjemme med deres børn til de var lidt større. Men jeg er ikke så fræk at konkludere, at børn får psykiske lidelser, fordi de sendes ud for tidligt. Det har faktisk ikke noget med det at gøre, kan jeg sige ud fra et rent fagligt perspektiv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.