Pasning af eget barn- tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Fuglemor

isabellasmor skriver:

altså jeg ved ikke havd man kan få som kommunal , men jeg ved at det tilskud TS snakker om , som jeg modtager pt, kan man ikke få hvis man tjener noget udover. så det du snakker om en kommunal kan få, det er ikke det her tilskud der bliver snakket om her

Det ved jeg godt. Det undre mig bare at som privat dp så er man så dårligt stillet fremfor hvis man passede barnet selv eller var kommunal dp. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Flødebollen

Er nu også ret nysgerrig omkring indlægget med flere ADHD-børn efter vi er blevet inst. land ?

Og vi er vel ligeså meget et arbejderland, hvis vi er insti. land. Det ene kan ikke være uden at det andet er.

Men rigtig fint, du vælger den model at gå hjemme efter din barsel.. Men du bliver vel i princippet "bare" hjemmegående husmor?

Og man kan sige - de folk, der får penge for at passe børn i dag (altså, det, tilskuddet går til) - de er fagfolk, der har  taget en udd. og sørger for dit barn.

Du "passer" jo ikke dit eget barn. Hun er der jo uanset. Jeg mener - hvorfor vil du gerne have tilskuddet for at gå og nyde tiden med din datter? Det skal samfundet vel ikke betale for ?

(og igen - det tilskud, andre får - det får de, fordi deres børn går i en institution og er derfor tilskudsberettiget.. Du har jo dit barn hjemme ved dig selv.. )

Bare en undren..

Anmeld

16. september 2013

Flødebollen

Førhen fik man altså heller ikke tilskud for at have sit barn derhjemme.

Det er et 100 % personligt valg - nogle har godt af det og andre har ikke. Det er ikke til at vide, men jeg synes hvert fald ikke, man kan "forvente" (hvilket jeg fornemmer, du gør - ret mig gerne, hvis jeg tager fejl) at samfundet betaler for, at man ikke - undskyld sproget - gider ud på arbejdsmarkedet igen, fordi man hellere vil gå hjemme. <-- Helt fin beslutning, men det er jo for egen regning

Håber ikke, du misforstår hvad jeg skriver.

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Flødebollen skriver:

Førhen fik man altså heller ikke tilskud for at have sit barn derhjemme.

Det er et 100 % personligt valg - nogle har godt af det og andre har ikke. Det er ikke til at vide, men jeg synes hvert fald ikke, man kan "forvente" (hvilket jeg fornemmer, du gør - ret mig gerne, hvis jeg tager fejl) at samfundet betaler for, at man ikke - undskyld sproget - gider ud på arbejdsmarkedet igen, fordi man hellere vil gå hjemme. <-- Helt fin beslutning, men det er jo for egen regning

Håber ikke, du misforstår hvad jeg skriver.

Det er jeg klar over. Nu er det ikke fordi jeg ikke gider ud på arbejdsmarkedet igen, men fordi jeg vil det bedste for mit barn, og det mener jeg ikke institution er, når barnet er så lille.
Jeg selv savner mit arbejde allerede, fordi jeg elsker mit arbejde.
Men jeg gør det for min datters skyld.
Derfor synes jeg det er tarveligt at antage, at det er fordi jeg ikke gider.

Og jeg "forventer" det heller ikke, men er glad for at jeg kan få det i det år, så har jeg da et år mere med hende.

Anmeld

16. september 2013

StudPsyk

Flødebollen skriver:

Er nu også ret nysgerrig omkring indlægget med flere ADHD-børn efter vi er blevet inst. land ?

Og vi er vel ligeså meget et arbejderland, hvis vi er insti. land. Det ene kan ikke være uden at det andet er.

Men rigtig fint, du vælger den model at gå hjemme efter din barsel.. Men du bliver vel i princippet "bare" hjemmegående husmor?

Og man kan sige - de folk, der får penge for at passe børn i dag (altså, det, tilskuddet går til) - de er fagfolk, der har  taget en udd. og sørger for dit barn.

Du "passer" jo ikke dit eget barn. Hun er der jo uanset. Jeg mener - hvorfor vil du gerne have tilskuddet for at gå og nyde tiden med din datter? Det skal samfundet vel ikke betale for ?

(og igen - det tilskud, andre får - det får de, fordi deres børn går i en institution og er derfor tilskudsberettiget.. Du har jo dit barn hjemme ved dig selv.. )

Bare en undren..

Det er der altså heller ingen evidens for. Jeg sidder og læser om ADHD (blandt andet) på studiet lige nu, og der står intet om at ADHD skyldes vores børn kommer i institutioner - det synes jeg egentlig er en lidt fræk slutning at drage. Jeg tager det som en kritik af os, der har vores børn i institution, selvom det måske ikke er tænkt sådan. Men jeg siger jo heller ikke, at børn der går hjemme bliver underudviklede socialt og kognitivt.

Anmeld

16. september 2013

Flødebollen

Albertsen92 skriver:

Det er jeg klar over. Nu er det ikke fordi jeg ikke gider ud på arbejdsmarkedet igen, men fordi jeg vil det bedste for mit barn, og det mener jeg ikke institution er, når barnet er så lille.

Og jeg "forventer" det heller ikke, men er glad for at jeg kan få det i det år, så har jeg da et år mere med hende.

Jeg kunne ikke finde et andet ord for at gide..

Ønskede ikke at være tarvelig overhovedet - men du har jo klart prioriteret..

Anmeld

16. september 2013

Flødebollen

Janne T. skriver:

Det er der altså heller ingen evidens for. Jeg sidder og læser om ADHD (blandt andet) på studiet lige nu, og der står intet om at ADHD skyldes vores børn kommer i institutioner - det synes jeg egentlig er en lidt fræk slutning at drage. Jeg tager det som en kritik af os, der har vores børn i institution, selvom det måske ikke er tænkt sådan. Men jeg siger jo heller ikke, at børn der går hjemme bliver underudviklede socialt og kognitivt.

Jeg er også meget tvivlende overfor påstanden..

Og ja. Synes det er en lige grov nok "anklage"... Hvis der var bevis for det, så tænker jeg - at folk naturligvis ville tage deres børn ud af institution..

Og rigtig mange børn har glæde af institution, andre børn og andre indtryk.

Min nieces sprog eksempelvis udviklede sig helt vildt, da hun kom i dagpleje..

Anmeld

16. september 2013

babyonboard

Albertsen92 skriver:

Nemlig. Vi Har fået så mange flere børn med ADHD og andre vanskeligheder, siden Danmark blev et inst land..

Hvor kommer det lige fra, kan virkelig ikke se hvad det har med sagen at gøre. børn får ikke ADHD af at være i en inst. det er en medfødt fejl i hjernen. som først giver udslag når man kommer i bh alderen eller senere. ( Har selv ADHD) Syntes man skal passe på med sådan en udtalelse.

Jeg syntes at med min datter da hun var omk 1 år begyndte det at blive svært at underholde hende og give hende det andre børn kan give hende i form at leg osv, så kan ikke se det er usundt for børn at komme vs eller dp.

Jeg respektere dit valg om du vil gå hjemme med dit barn, men jeg tror på at du på et tidspunkt vil føle du ikke kan gøre nok for dit barn i forhold til leg osv.

Men held og lykke med det. 

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

babyonboard skriver:

Hvor kommer det lige fra, kan virkelig ikke se hvad det har med sagen at gøre. børn får ikke ADHD af at være i en inst. det er en medfødt fejl i hjernen. som først giver udslag når man kommer i bh alderen eller senere. ( Har selv ADHD) Syntes man skal passe på med sådan en udtalelse.

Jeg syntes at med min datter da hun var omk 1 år begyndte det at blive svært at underholde hende og give hende det andre børn kan give hende i form at leg osv, så kan ikke se det er usundt for børn at komme vs eller dp.

Jeg respektere dit valg om du vil gå hjemme med dit barn, men jeg tror på at du på et tidspunkt vil føle du ikke kan gøre nok for dit barn i forhold til leg osv.

Men held og lykke med det. 

Ja, måske lidt farligt, mener bare jeg læste det i en artikel.

Hun kommer helt sikkert også i institution når hun er de 2-3 år, der tror jeg ikke jeg er helt nok mere. Det er ikke til at sige hvordan hendes personlighed bliver, men helst når hun skal i bh.

Tak

Anmeld

16. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Albertsen92 skriver:

Jeg tror, det er dine egne formuleringer tidligere i tråden, der gør, at folk har fået opfattelsen af, at du forventer tilskud i mere end et år. Du skrev "Mon ikke man kan søge om det igen efter det år? Kan de virkelig "tvinge" en til at sende sit barn i inst, inden man ønsker det?" 

Det lød unægteligt, som om du ikke fandt det rimeligt. Og nej - ingen tvinger dig til at sende dit barn i institution. Du skal bare selv finansiere dit valg om ikke at stå til rådighed for arbejdsmarkedet eller uddanne dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.