Pasning af eget barn- tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Janne T. skriver:

Det er der altså heller ingen evidens for. Jeg sidder og læser om ADHD (blandt andet) på studiet lige nu, og der står intet om at ADHD skyldes vores børn kommer i institutioner - det synes jeg egentlig er en lidt fræk slutning at drage. Jeg tager det som en kritik af os, der har vores børn i institution, selvom det måske ikke er tænkt sådan. Men jeg siger jo heller ikke, at børn der går hjemme bliver underudviklede socialt og kognitivt.

Nemlig. Statistisk set er der selvfølgelig flere børn med ADHD nu, end før vi sendte børn i institution. Der er også flere børn med ADHD, end der var, før Internettet kom, og før Lennon blev skudt 

Og ja, det skyldes netop, at diagnosen først vandt indpas i 90'erne for alvor - og uden tvivl også, at der stilles større krav i dag om koncentration og fordybelse end dengang, man kunne forlade skolen efter 7. klasse og tage ufaglært arbejde eller gå i lære. Eller for den sags skyld gå ad helvede til - rigtigt mange, som i dag ville have fået diagnosen, er endt i hashmisbrug (selvmedicinering) og kriminalitet, fordi man blot opfattede dem som utilpassede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Albertsen92 skriver:

Det er jeg klar over. Nu er det ikke fordi jeg ikke gider ud på arbejdsmarkedet igen, men fordi jeg vil det bedste for mit barn, og det mener jeg ikke institution er, når barnet er så lille.
Jeg selv savner mit arbejde allerede, fordi jeg elsker mit arbejde.
Men jeg gør det for min datters skyld.
Derfor synes jeg det er tarveligt at antage, at det er fordi jeg ikke gider.

Og jeg "forventer" det heller ikke, men er glad for at jeg kan få det i det år, så har jeg da et år mere med hende.

Og heldigvis ikke kun for din datters skyld - du har jo tidligere skrevet, at du glæder dig til at følge hendes udvikling på tætteste hold - at du ikke vil  gå glip af alle de ting, der sker med dit barn i den alder - og at du vil nyde den tid med hende, mens hun er helt lille, som aldrig kommer igen. 

Jeg er sikker på, projektet ville være dødsdømt, hvis du udelukkende gjorde det for hendes skyld og gik og længtes efter dit job i følelsen af, at du ofrede dig for hende. Det er lidt det indtryk, indlægget her giver, når det læses isoleret. 

Anmeld

16. september 2013

Misscbn

isabellasmor skriver:

netop 

og det er jo ikke sundt for samfundet med alle de diagnose børn/voksne.. groft sagt.

Hvad så med i canada/usa

der er børn ofte i vuggestue fra de næsten bliver født.

Iløbet af dagen bliver de placeret i autostole i en rundkreds og så bliver der læst bøger selvom de er SÅ små at de ikke forstår forde de måske kun er 3-6 mdr og der er skumpuder på gulv og op af væggen og den slags så de ikke kan slå sig, også i børnehaverne m.m.

Tænkte mere vi snakker ADHD børn så burde de næsten blive autister derovre

er sikker på at ADHD ikke har noget med vuggestue/børnehave at gøre, det er desværre blevet en massefortegnelse idag og børn som ikke er i nærheden af ADHD får stillet den diganose da det bare er "nemmest" når de ik ved hvad barnet fejler

Anmeld

16. september 2013

Morjanne76

Nemlig. Vi Har fået så mange flere børn med ADHD og andre vanskeligheder, siden Danmark blev et inst land..

Så det du siger er: at sender man ikke sit barn i institution, får barnet med stor sandsynlighed ikke ADHD eller andre vanskeligheder? 

Anmeld

16. september 2013

M &.I

Jeg har besluttet jeg vil passe min datter hjemme til hun er min. 2 år, helst 3.

I vores kommune er der tilskud til pasning af eget barn på 6903 kr/måned. Det er vel skattefrit, da dem der får passet i inst, jo heller ikke betaler noget af deres tilskud?

Er det svært at få? Jeg tænker om kommunen skal ud og godkende en osv? Eller om det er okay let?

Bare lidt spørgsmål, håber der er nogen der kan svare

jeg passer selv mit barn og få tilskud , man kan max passe sit barn 1 år.  altså jeg begyndte at få tilskud fra maj månede og slutter næste år maj månede og mit er er nu kun 14 mdr .  når kommunde godkend ansøgning kommer kommunde hjem til en for at sikre at barnet har det fint derhjemme og om der er sikkerhed derhjemme. de kommer kun en gang og ikke mere. 

Anmeld

16. september 2013

EnGodMor

Albertsen92 skriver:

Jeg har besluttet jeg vil passe min datter hjemme til hun er min. 2 år, helst 3.

I vores kommune er der tilskud til pasning af eget barn på 6903 kr/måned. Det er vel skattefrit, da dem der får passet i inst, jo heller ikke betaler noget af deres tilskud?

Er det svært at få? Jeg tænker om kommunen skal ud og godkende en osv? Eller om det er okay let?

Bare lidt spørgsmål, håber der er nogen der kan svare

Jeg kan udmærket godt forstå dit valg ikke mange vælger at holde deres børn hjemme, og det er jo hver vores valg, og hver vores mening om hvad der er bedst for barnet. 

Og fred hver med det 

Syntes det er et skønt valg du/i har taget, børn er kun børn ganske kort tid, så det bliver da vildt dejligt for dig at have din datter hjemme hos dig de par år. 

Anmeld

16. september 2013

raca

at påstå man ikke gør sig nyttig når man passer sig eget barn syntes jeg er groft.

man giver hvis man altså gider at passe egne børn og er en god rolle model, barnet den lagt bedste start på livet. ved at det bliver hjemme til det er min 3 år.

man har overskudet til at besøge de ældre familie medlemmer der ville sidde alen forde alle andre har travlt med ag gøre sig nyttig.

man forebygger skildsmisse, og stress ol da man aflaster hele familien.. antallet af mødre/fædre til små børn der sendes hjem med stress og depretion er ret høj særlig mens børne er små.

som studerende og lavtlønnet enlig er man da også kun en udgift for samfundet mens man har små børn. tja vi er det stadig. selvom den ene af os er studerende og den anden ingeniør.

men når man regne børnepenge, tilskud til skole+børnehave kørselsfradag, og skattefordele pga fast egendom.

tja så er der ski ikke megen overskud af den skat vi betaler..

så fik de realt mere da den ene af os gik hjemme og passede børne.

med den kvalitet der er i mange ins. i dag, er det en god indvistering at passe sine egne børn, både for sig selvo og samfundet.

jeg mener så alle burde være lige, så samfundet ikke favriticerede udepassede børn, men at tilskudet fulgte barnet hele vejen. og ellers skulle alle bare betale fuld pris for ins. ikke kun 25%.  d

Anmeld

16. september 2013

raca

Morjanne76 skriver:

Så det du siger er: at sender man ikke sit barn i institution, får barnet med stor sandsynlighed ikke ADHD eller andre vanskeligheder? 

de fejldianosticerede der ikke har ADHD men reagere pga den måde ins er skuet sammen på kunne undgås.

Anmeld

16. september 2013

raca

Albertsen92 skriver:

Hmm, det ved jeg desværre ikke, men det lyder da mærkeligt?

der er forskel på hvordan komunerne håntere fritvalgsordningen, nogle komuner har valgt ikke give tilskud til pasning af eget barn.

Anmeld

16. september 2013

Annette A

Begge gange jeg har søgt om det er det gået nemt igennem. Man betaler skat af beløbet, men det er meget lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.