Pasning af eget barn- tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Albertsen92

JulieWH skriver:

Sat på en spids, så bidrager du jo ikke med noget til samfundet når du passer dit barn hjemme. Det gør "vi andre", som arbejder og har vores barn i institution. 

Svar til alle dem med ondt i røven. Og jo, det tror jeg lidt i har, ellers ville i vel ikke gå op i dette.

Jeg betaler jo stadig skat af det bidrag.
Desuden vil jeg mene min kæreste betaler mere end rigeligt i skat, og da vi har dyr bil synes jeg også vi betaler rigeligt af afgifter der.
Så tror slet ikke vi skal til at gå op i, hvem der betaler hvad til samfundet her

Så tror ikke samfundet mister særlig meget ved at jeg går hjemme 1-2 år hjemme mod alle dem der er på kontanthjælp og får enlig ydelse osv. Og su.

Jeg har arbejdet i 3 år nu, det er der mange på min alder der ikke har, de er stadig på su. Så bidrager de jo heller ikke.

Og bare rolig, jeg er max lige blevet 24 når jeg skal på arbejdsmarkedet igen, og er sikret arbejde der, så du behøver slet ikke bekymre dig om jeg yder til samfundet, det har jeg rigeligt af tid til, også selvom jeg vælger at nyde mit barn i 1-2 år mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Albertsen92 skriver:

Tak for svar. Så kan det vel ikke rigtig betale sig at kæresten (mand til den tid), får mit fradrag egentlig?

Mon ikke man kan søge om det igen efter det år? Kan de virkelig "tvinge" en til at sende sit barn i inst, inden man ønsker det?

Hmm.... Det ved jeg ikke, men formentlig ikke. 

Man kan ikke søge om det igen, nej, så det er kun 12 måneder per barn. De kan ikke tvinge dig til at sende dem i institution, men så må din kæreste forsørge jer. 

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Maria&Lukas skriver:

Og hvis vi alle gik hjemme og passede vores børn ville mange pædagoger også miste deres job. Så synes egentlig ikke man burde kunne få tilskud for at gå hjemme.

Nu gives der jo kun tilskud til pasning i de kommuner, hvor det kniber med inst pladser. Så tror heller ikke du behøver bekymre dog om det, tror ikke lige det er folk der passer egne børn i en kort periode der vælter budgettet i kommunen

Anmeld

16. september 2013

Lukas&Liam<3

Albertsen92 skriver:

Svar til alle dem med ondt i røven. Og jo, det tror jeg lidt i har, ellers ville i vel ikke gå op i dette.

Desuden vil jeg mene min kæreste betaler mere end rigeligt i skat, og da vi har dyr bil synes jeg også vi betaler rigeligt af afgifter der.
Så tror slet ikke vi skal til at gå op i, hvem der betaler hvad til samfundet her

Så tror ikke samfundet mister særlig meget ved at jeg går hjemme 1-2 år hjemme mod alle dem der er på kontanthjælp og får enlig ydelse osv. Og su.

Jeg har arbejdet i 3 år nu, det er der mange på min alder der ikke har, de er stadig på su. Så bidrager de jo heller ikke.

Og bare rolig, jeg er max lige blevet 24 når jeg skal på arbejdsmarkedet igen, og er sikret arbejde der, så du behøver slet ikke bekymre dig om jeg yder til samfundet, det har jeg rigeligt af tid til, også selvom jeg vælger at nyde mit barn i 1-2 år mere.

Man kan da ikke bare sige kæresten bidrager nok??
Hvis du gik på kh ville du også bidrage til skat. Men det er jo ikke penge du selv har tjent?? Jeg har aldrig fået su været på kh fået ydelser eller noget, og det har jeg også mine meninger om! Har ikke ondt i røven. Men hvorfor skulle det kunne betale sig at gå hjemme med sit barn uden at bidrage til noget.

Anmeld

16. september 2013

Lukas&Liam<3

Albertsen92 skriver:

Nu gives der jo kun tilskud til pasning i de kommuner, hvor det kniber med inst pladser. Så tror heller ikke du behøver bekymre dog om det, tror ikke lige det er folk der passer egne børn i en kort periode der vælter budgettet i kommunen

Nej sikkert ikke. Men hvis vi alle gjorde det ville det helt sikkert.
Og synes ikke du kan stille det op mod folk der er på kh og andet som måske er "dovne" bare fordi at passe barn er mere ok end at få kh synes jeg stadig ikke det er ok at gå hjemme og passe barn og få penge for det.

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Maria&Lukas skriver:

Man kan da ikke bare sige kæresten bidrager nok??
Hvis du gik på kh ville du også bidrage til skat. Men det er jo ikke penge du selv har tjent?? Jeg har aldrig fået su været på kh fået ydelser eller noget, og det har jeg også mine meninger om! Har ikke ondt i røven. Men hvorfor skulle det kunne betale sig at gå hjemme med sit barn uden at bidrage til noget.

Tænk du gider gå op i at jeg får et lille beløb på 6900 kr FØR skat, som du i øvrigt også selv får.

Tror nu godt samfundet kan overleve det.

Desuden kan det heller ikke "betale sig for mig", jeg ville jo tjene langt mere hvis jeg arbejde. Men jeg vælger at investere i mit barn istedet. Så må bidrage til samfundet bagefter, men jeg har nu tænkt mig at få det tilskud som alle andre også får i det år, jeg ændrer ikke mening fordi du så åbenbart mener jeg nasser..

Anmeld

16. september 2013

anynom

Albertsen92 skriver:

Den eneste med "ondt i røven" er vist dig Du virker til at være lidt fornærmet over at du ikke bare kan få lov at gå hjemme og få penge for det. Du spørger om, om du kan søge tilskud i mere end 12 måneder, svaret er nej og det er jo blandt andet fordi du ikke bidrager med noget for det. Såre simpelt

God dag til dig

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Maria&Lukas skriver:

Nej sikkert ikke. Men hvis vi alle gjorde det ville det helt sikkert.
Og synes ikke du kan stille det op mod folk der er på kh og andet som måske er "dovne" bare fordi at passe barn er mere ok end at få kh synes jeg stadig ikke det er ok at gå hjemme og passe barn og få penge for det.

Hvis og hvis, så kan vi jo blive ved
Jeg har mit på det rene, og jeg er super glad for mit valg.

Så kan jeg ikke se du har mere ret til det tilskud end jeg har..

Anmeld

16. september 2013

Lukas&Liam<3

Albertsen92 skriver:

Tænk du gider gå op i at jeg får et lille beløb på 6900 kr FØR skat, som du i øvrigt også selv får.

Tror nu godt samfundet kan overleve det.

Desuden kan det heller ikke "betale sig for mig", jeg ville jo tjene langt mere hvis jeg arbejde. Men jeg vælger at investere i mit barn istedet. Så må bidrage til samfundet bagefter, men jeg har nu tænkt mig at få det tilskud som alle andre også får i det år, jeg ændrer ikke mening fordi du så åbenbart mener jeg nasser..

Det er fint at du får det tilskud. Men at du vælger at gå hjemme og ikke tjene penge synes jeg er forkert :s også være utilfreds over du måske kun får betalt 1 år.

Anmeld

16. september 2013

isabellasmor

Albertsen92 skriver:

Lige nu Egedal, men vi flytter til Frederikssund kommune inden for et år ihvertfald så det er Frederikssund jeg har taget tilskuddet fra

hej. vi bor i Frederikssund, og jeg har til november gået hjemme med vores datter 1 år, hvor jeg har fået tilskud. Du kan kun få 1 år.. Jeg havde ingen problemer med at få beviliget tilskuddet. 

GLÆD DIG, det er så fantastisk at være hjemmegående, og opleve hele udhviklingen på tætteste hold . Jeg er så heldig at min mor går hjemme indtil sommer næste år, så når jeg starter i skole til Januar, så kommer Isabella hjem til mormor og onkel (min lillebror som er 1 år, min mor har nemlig også fået beviliget tilskuddet) , så det er først når hun skal i BH hun kommer i inst. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.