Pasning af eget barn- tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Albertsen92

Den eneste med "ondt i røven" er vist dig Du virker til at være lidt fornærmet over at du ikke bare kan få lov at gå hjemme og få penge for det. Du spørger om, om du kan søge tilskud i mere end 12 måneder, svaret er nej og det er jo blandt andet fordi du ikke bidrager med noget for det. Såre simpelt

God dag til dig

Og du virker fornærmet over at jeg tillader mig at gå hjemme et år med mit barn  

kan virkelig ikke se problemet i det, når du får det samme tilskud. 

Nå, men jeg fik svar på mit spørgsmål, så må jeg jo søge det tilskud når min barsel er slut, og så vil jeg se når de 12 måneder er gået  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Fuglemor

Albertsen92 skriver:

Jeg har besluttet jeg vil passe min datter hjemme til hun er min. 2 år, helst 3.

I vores kommune er der tilskud til pasning af eget barn på 6903 kr/måned. Det er vel skattefrit, da dem der får passet i inst, jo heller ikke betaler noget af deres tilskud?

Er det svært at få? Jeg tænker om kommunen skal ud og godkende en osv? Eller om det er okay let?

Bare lidt spørgsmål, håber der er nogen der kan svare

Nu er jeg lige lidt nysgerrig. Jeg er privat dagpleje og passer eget barn hjemme. Og jeg får ikke noget tilskud for hende, fik at vide det kun var hvis man var kommunal. Hvordan kan man så som forældre få det?

Anmeld

16. september 2013

Lukas&Liam<3

Albertsen92 skriver:

Hvis og hvis, så kan vi jo blive ved
Jeg har mit på det rene, og jeg er super glad for mit valg.

Så kan jeg ikke se du har mere ret til det tilskud end jeg har..

Mit tilskud går da i det mindste også til at der er nogen andre der kan få løn og have et arbejde.

Anmeld

16. september 2013

isabellasmor

Celine89 skriver:

Det er rigtigt, at det er billigere for kommunen, at du passer barnet hjemme (så vidt jeg lige kan regne ud, kommer kommunen til at betale 10.302 kr. om måneden til vores institutionsplads indtil barnet fylder 3 år, derefter 5391 kr. om måneden).

Til gengæld bidrager du ikke til samfundet mens du går hjemme, i og med at du ikke arbejder. Det bliver muligvis også sværere for dig at finde arbejde efterfølgende, da du så har været væk fra arbejdsmarkedet i længere tid.

Så nej, jeg synes ikke helt det kan sammenlignes på den måde, du stiller det op.

men, mange undersøgelser viser at det ikke er godt for børn at være væk fra mor og far de første leveår, og slet ikke i en inst med 30 børn, og en masse nedskæringer...

så på langt sigt kunne det måske tænkes at der bliver brugt flere resouser på de tidlige inst børn, i skole og måske senere i det tidlige arbejdsliv, og på den måde er det måske ikke den bedste måde at bidrage med til samfundet, at få samfundet til, groft sagt, at opdrage sine børn ? 

sat på en spids 

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

isabellasmor skriver:

hej. vi bor i Frederikssund, og jeg har til november gået hjemme med vores datter 1 år, hvor jeg har fået tilskud. Du kan kun få 1 år.. Jeg havde ingen problemer med at få beviliget tilskuddet. 

GLÆD DIG, det er så fantastisk at være hjemmegående, og opleve hele udhviklingen på tætteste hold . Jeg er så heldig at min mor går hjemme indtil sommer næste år, så når jeg starter i skole til Januar, så kommer Isabella hjem til mormor og onkel (min lillebror som er 1 år, min mor har nemlig også fået beviliget tilskuddet) , så det er først når hun skal i BH hun kommer i inst. 

Åh hvor skønt at høre fra en, der har taget samme valg som en selv Du kan tro jeg glæder mig til at følge hendes udvikling på tætteste hold.

Hold op hvor heldigt at din mor kan passe din pige indtil bh start, ville ønske jeg havde samme mulighed.

Er der gode muligheder med legestue osv? Hvad har i lavet i hverdagen?

Anmeld

16. september 2013

Krussedulle

Albertsen92 skriver:

Og du virker fornærmet over at jeg tillader mig at gå hjemme et år med mit barn  

kan virkelig ikke se problemet i det, når du får det samme tilskud. 

Nå, men jeg fik svar på mit spørgsmål, så må jeg jo søge det tilskud når min barsel er slut, og så vil jeg se når de 12 måneder er gået  

Ej undskyld mig, men der er da ikke nogen, som er fornærmet over at du vil gå hjemme??

Du spurgte og fik et svar, som tydeligvis ikke passede dig, fordi så skal alle andre pludselig heller ikke have lov til at få et tilskud..

det er jo dit valg at gå hjemme, men du kan da ikke forvente at blive betalt, skattefrit

Anmeld

16. september 2013

Fuglemor

Jeg vil lige sige at jeg synes det er dejligt du har muligheden for det. Det var blandt andet derfor jeg blev privat så jeg kunne have egne børn hjemme. Og jeg vil for intet byttet det. 

Desærre så får man som privat ikke tilskud så her optager barnet en plads i dp men er samtidig gratis på alle punkter. Og det synes jeg er svineri. Det var noget andet hvis man så hun ikke optog en plads eller man kunne få noget tilskud som man kan som du nævner. Men såDan er det desværre ikke 

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

isabellasmor skriver:

men, mange undersøgelser viser at det ikke er godt for børn at være væk fra mor og far de første leveår, og slet ikke i en inst med 30 børn, og en masse nedskæringer...

så på langt sigt kunne det måske tænkes at der bliver brugt flere resouser på de tidlige inst børn, i skole og måske senere i det tidlige arbejdsliv, og på den måde er det måske ikke den bedste måde at bidrage med til samfundet, at få samfundet til, groft sagt, at opdrage sine børn ? 

sat på en spids 

Nemlig. Vi Har fået så mange flere børn med ADHD og andre vanskeligheder, siden Danmark blev et inst land..

Anmeld

16. september 2013

isabellasmor

Albertsen92 skriver:

Åh hvor skønt at høre fra en, der har taget samme valg som en selv Du kan tro jeg glæder mig til at følge hendes udvikling på tætteste hold.

Hold op hvor heldigt at din mor kan passe din pige indtil bh start, ville ønske jeg havde samme mulighed.

Er der gode muligheder med legestue osv? Hvad har i lavet i hverdagen?

der er en legestue her i byen som vi har været en lille smule i. rigtig hyggelig. Det er hver tirsdag og torsdag de mødes. den hedder "spiren". 

ellers har vi været i legejunglen i slangerup , det koster dog penge. men det har været et stort hit. 

udover det så går vi ture stort set hver dag. enten ned i byen, eller på legeplads. herhjemme danser vi til musik, leger, er ude i haven (det er vi hver dag) 

og ellers er vi flere gange i ugen, hjemme ved min mor og min yngste lillebror, så leger de sammen enten inde eller ude 

men vi har også dage hvor vi bare tuller lidt rundt, ser Pingu, postmand per eller mickey mouse, hygge putter i sengen, læser en bog osv.

og ja, så hjælper hun jo til med fx at sætte i opvaskemasinen/tage ud af opvaskeren, vaske tøj og støvsuge osv, det er noget hun er rigtig glad for , så det er bare med at lade hende hjælpe når hun selv vil, jeg tror ikke den glæde vare hele barndommen nemlig 

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Krussedulle skriver:

Ej undskyld mig, men der er da ikke nogen, som er fornærmet over at du vil gå hjemme??

Du spurgte og fik et svar, som tydeligvis ikke passede dig, fordi så skal alle andre pludselig heller ikke have lov til at få et tilskud..

det er jo dit valg at gå hjemme, men du kan da ikke forvente at blive betalt, skattefrit

Synes nu mere det er andre der er blevet fornærmet over, at jeg ikke bidrager til samfundet i et år.

Hvor har jeg overhovedet antydet at jeg var fornærmet over ikke at få mere end et år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.