Pasning af eget barn- tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.313 visninger
89 svar
136 synes godt om
16. september 2013

Albertsen92

Jeg har besluttet jeg vil passe min datter hjemme til hun er min. 2 år, helst 3.

I vores kommune er der tilskud til pasning af eget barn på 6903 kr/måned. Det er vel skattefrit, da dem der får passet i inst, jo heller ikke betaler noget af deres tilskud?

Er det svært at få? Jeg tænker om kommunen skal ud og godkende en osv? Eller om det er okay let?

Bare lidt spørgsmål, håber der er nogen der kan svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

mpr

Albertsen92 skriver:

Jeg har besluttet jeg vil passe min datter hjemme til hun er min. 2 år, helst 3.

I vores kommune er der tilskud til pasning af eget barn på 6903 kr/måned. Det er vel skattefrit, da dem der får passet i inst, jo heller ikke betaler noget af deres tilskud?

Er det svært at få? Jeg tænker om kommunen skal ud og godkende en osv? Eller om det er okay let?

Ved ikke hvor svært det er at få, men i vores kommune står der også at man max kan få tilskud i 12 måneder pr barn

Anmeld

16. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Albertsen92 skriver:

Beløbet er ikke skattefrit. Det beskattes som a-indtægt. Du skal dog hverken betale arbejdsmarkedsbidrag eller ATP-bidrag. Derudover så skal du være opmærksom på at tilskuddet f.eks. i Københavns kommune er tidsbegrænset. Det vil sige, du kan kun få det i et år. 

Jeg ved ikke hvor strenge krav der er, men du skal selvfølgelig godkendes. 

Anmeld

16. september 2013

Elgaard73

Beløbet er ikke skattefrit, dog skal der ikke betales ATP og AM bidrag. Jeg tror ikke at der er nogle som sådan, der skal ud og godkende dig. Tror bare at du sender en ansøgning og så bliver den godkendt. Har ikke høt om nogen som ikke har fået lov endnu.

Anmeld

16. september 2013

tjaaaamig

Ej, en spændende beslutning. Hvilke tanker har du gjort dig??? Jeg har selv overvejet tanken nemlig, så vil meget gerne høre dine overvejelser

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Demosan skriver:

Beløbet er ikke skattefrit. Det beskattes som a-indtægt. Du skal dog hverken betale arbejdsmarkedsbidrag eller ATP-bidrag. Derudover så skal du være opmærksom på at tilskuddet f.eks. i Københavns kommune er tidsbegrænset. Det vil sige, du kan kun få det i et år. 

Jeg ved ikke hvor strenge krav der er, men du skal selvfølgelig godkendes. 

Tak for svar. Så kan det vel ikke rigtig betale sig at kæresten (mand til den tid), får mit fradrag egentlig?

Mon ikke man kan søge om det igen efter det år? Kan de virkelig "tvinge" en til at sende sit barn i inst, inden man ønsker det?

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Elgaard73 skriver:

Beløbet er ikke skattefrit, dog skal der ikke betales ATP og AM bidrag. Jeg tror ikke at der er nogle som sådan, der skal ud og godkende dig. Tror bare at du sender en ansøgning og så bliver den godkendt. Har ikke høt om nogen som ikke har fået lov endnu.

Det lyder godt tak for svar.

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

tjaaaamig skriver:

Ej, en spændende beslutning. Hvilke tanker har du gjort dig??? Jeg har selv overvejet tanken nemlig, så vil meget gerne høre dine overvejelser

Jeg tror bare ikke et barn på under 2 år har noget behov for at komme ud blandt andre børn og voksne uden mor.
I en inst, vil det jo aldrig blive ægte kærlighed og interesse, som fra barnets mor, og det tror jeg sagtens et barn kan mærke.

Og så vil jeg ikke gå glip af alle de ting der sker med mit barn i den alder

Der er flere ting, der har gjort jeg har taget beslutningen, men jeg tror jeg vil nyde den tid med min datter mens hun er helt lille, som aldrig kommer igen

Anmeld

16. september 2013

mpr

Albertsen92 skriver:

Tak for svar. Så kan det vel ikke rigtig betale sig at kæresten (mand til den tid), får mit fradrag egentlig?

Mon ikke man kan søge om det igen efter det år? Kan de virkelig "tvinge" en til at sende sit barn i inst, inden man ønsker det?

Niks du kan ikke søge igen hvis der står et år. Så bliver det for egen regning hvis du vil være længere hjemme med den bette

Anmeld

16. september 2013

K&S

Albertsen92 skriver:

De kan bestemt ikke tvinge dig til at sende dit barn i institution, men du kan jo ikke forvente at få tilskud, indtil du selv føler dig klar  så må det blive for egen regning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.