Pasning af eget barn- tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Celine89

Albertsen92 skriver:

Tak for svar. Så kan det vel ikke rigtig betale sig at kæresten (mand til den tid), får mit fradrag egentlig?

Mon ikke man kan søge om det igen efter det år? Kan de virkelig "tvinge" en til at sende sit barn i inst, inden man ønsker det?

Jeg er ret sikker på, at man ikke kan få tilskuddet mere end de 12 måneder. Der er jo ingen der siger, at barnet partout skal i institution efter det, du kan i princippet gå hjemme lige så længe du ønsker det - det bliver bare for egen regning. Det synes jeg egentlig også er fair nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Albertsen92

Celine89 skriver:

Jeg er ret sikker på, at man ikke kan få tilskuddet mere end de 12 måneder. Der er jo ingen der siger, at barnet partout skal i institution efter det, du kan i princippet gå hjemme lige så længe du ønsker det - det bliver bare for egen regning. Det synes jeg egentlig også er fair nok.

Kan du fortælle mig hvorfor du synes det er fair?
Er det så også fair at jeres inst stiger de 6903 kr om måneden efter et år? For det er det samme.

ALLE får det tilskud, jeg får det bare udbetalt hvis jeg passer hjemme, fordi jeg ikke gør brug af det ved at sende mit barn i inst.
Det er jo ikke fordi jeg får noget ekstra som andre ikke får..

Anmeld

16. september 2013

TNBC

Albertsen92 skriver:

HVilkeJeg har besluttet jeg vil passe min datter hjemme til hun er min. 2 år, helst 3.

I vores kommune er der tilskud til pasning af eget barn på 6903 kr/måned. Det er vel skattefrit, da dem der får passet i inst, jo heller ikke betaler noget af deres tilskud?

Er det svært at få? Jeg tænker om kommunen skal ud og godkende en osv? Eller om det er okay let?

Bare lidt spørgsmål, håber der er nogen der kan svare

Hvilken kommune er du under?

Anmeld

16. september 2013

Lukas&Liam<3

Albertsen92 skriver:

Tak for svar. Så kan det vel ikke rigtig betale sig at kæresten (mand til den tid), får mit fradrag egentlig?

Mon ikke man kan søge om det igen efter det år? Kan de virkelig "tvinge" en til at sende sit barn i inst, inden man ønsker det?

Der er da ingen der tvinger dig, du får bare intet tilskud. Det er vel også fair nok.

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Yurie skriver:

Hvilken kommune er du under?

Lige nu Egedal, men vi flytter til Frederikssund kommune inden for et år ihvertfald så det er Frederikssund jeg har taget tilskuddet fra

Anmeld

16. september 2013

Albertsen92

Maria&Lukas skriver:

Der er da ingen der tvinger dig, du får bare intet tilskud. Det er vel også fair nok.

Skriver lige det samme til dig, som en anden.

Er det så også fair at jeres inst stiger de 6903 kr om måneden efter et år? For det er det samme.

ALLE får det tilskud, jeg får det bare udbetalt hvis jeg passer hjemme, fordi jeg ikke gør brug af det ved at sende mit barn i inst.

Så vil jeg også synes det var fair at jeres inst stiger 6903 kr om måneden efter et år. Og jo, det er det samme, for hvis jeg skal snydes for det tilskud, skal i også

Anmeld

16. september 2013

anynom

Albertsen92 skriver:

Så vil jeg også synes det var fair at jeres inst stiger 6903 kr om måneden efter et år. Og jo, det er det samme, for hvis jeg skal snydes for det tilskud, skal i også

Sat på en spids, så bidrager du jo ikke med noget til samfundet når du passer dit barn hjemme. Det gør "vi andre", som arbejder og har vores barn i institution. 

Anmeld

16. september 2013

Celine89

Albertsen92 skriver:

Det er rigtigt, at det er billigere for kommunen, at du passer barnet hjemme (så vidt jeg lige kan regne ud, kommer kommunen til at betale 10.302 kr. om måneden til vores institutionsplads indtil barnet fylder 3 år, derefter 5391 kr. om måneden).

Til gengæld bidrager du ikke til samfundet mens du går hjemme, i og med at du ikke arbejder. Det bliver muligvis også sværere for dig at finde arbejde efterfølgende, da du så har været væk fra arbejdsmarkedet i længere tid.

Så nej, jeg synes ikke helt det kan sammenlignes på den måde, du stiller det op.

Anmeld

16. september 2013

Lukas&Liam<3

Albertsen92 skriver:

Fordi du ville kunne arbejde/tage uddannelse og gøre dig lidt "nyttig". Jeg synes det er flot vi kan få så meget barsel og gå så længe hjemme med vores børn. Og det er de færreste som ikke har det godt i vs/dp.
Det er overhoved ikke for at lyde sur, streng eller noget. Det er bare min mening.

Anmeld

16. september 2013

Lukas&Liam<3

Maria&Lukas skriver:

Fordi du ville kunne arbejde/tage uddannelse og gøre dig lidt "nyttig". Jeg synes det er flot vi kan få så meget barsel og gå så længe hjemme med vores børn. Og det er de færreste som ikke har det godt i vs/dp.
Det er overhoved ikke for at lyde sur, streng eller noget. Det er bare min mening.

Og hvis vi alle gik hjemme og passede vores børn ville mange pædagoger også miste deres job. Så synes egentlig ikke man burde kunne få tilskud for at gå hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.