DianaRJS skriver:
nej må erkende jeg ikke har læst noget som helst, men har snakekt med en læge istedet for der har sagt at når jeg har kunnet skøre så meget ned skal jeg ikke være bekymret for noget, for det ilt som jeg muligvis tager fra dem 5 gange om dagen er ikke værre en hvis jeg ligger og er snottet for der vil jeg helelr ikke være i stand til at trække vejret ordentligt. så får ud fra når en æge der til dagligt scanner børn siger sådan at så har jeg intet at være bekymret for.
men i bund og grund også lige meget, da det er mit valg, og ikke jeres 
Okay, det synes jeg så er decideret ignorant. Både af dig, at du ikke har sat dig ordentligt ind i hvad du udsætter dine børn for (hvorfor dog ikke?) og at din læge siger sådan. Som en anden nævner - jeg kan godt love dig for at hvis du havde influenza i 9 mdr., så ville det påvirke dit foster i negativ retning.
Her er lidt info om hvad det gør ved dit barn at du ryger når du er gravid:
Moderkagen fungerer dårligere. Barnet får altså mindre næring og ilt, hvilket fører til en gennemsnitligt lavere fødselsvægt.
Der er større risiko for for tidlig fødsel, hvilket må siges at være ret relevant i dit tilfælde, hvor der i forvejen er stor risiko for for tidlig fødsel. Du forøger altså den risiko ved at ryge.
Dobbelt så mange rygerbørn dør under fødslen, og i løbet af det første leveår, som ikke-rygerbørn.
Misdannelser er hyppigere hos rygerbørn, væsentligst læbe-ganespalte.
Risikoen for vuggedød er 3 gange så høj hos rygerbørn.
Rygerbørn har flere hospitalsindlæggelser. Ikke kun p.g.a. problemer med luftvejene, men også grundet mave-tarm problemer og hudpropblemer.
Der er flere kolikbørn blandt rygerbørn end ikke-rygerbørn.
Astma, allergi og mellemørebetændelse er hyppere hos rygerbørn.
Der er flere rygermødre der ikke kan få amningen til at fungere, da rygning hæmmer prolaktin hormonet.
Som tidligere nævnt synes jeg at det er fint at du skærer så meget ned - for antallet af smøger spiller en stor rolle. Men jeg fatter simpelthen ikke at man ikke sætter sig ind i risici når man udsætter sine ufødte børn for røg.