pædagoger glemte lille dreng!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

Swerg

Min dreng blev tilbudt plads i den børnehave. Er glad for jeg sagde nej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Muhmi

Tigger skriver:

Det er fuldstændig rystende, at den slags kan ske!

Mit barn var blevet skrevet ud øjeblikkeligt, hvis det var hans institution, jeg ville simpelthen ikke have skyggen af tillid tilbage til dem. Og helt generelt afleverer jeg ham ikke til nogen jeg ikke har tillid til.

Derudover synes jeg det er lidt trættende, at man får smidt normeringskortet i hovedet hver gang der åbnes kritik mod børnepasningsområdet. Helt seriøst, det her handler om noget at det allermest primære, at man passer godt på de børn, man så priviligeret får i hænderne hver dag.

Hvis man ligefrem glemmer et barn på en strand og først opdager det, når de er hjemme igen (den del er jeg faktisk mest rystet over), så er man simpelthen ikke sit job værdigt.

I andre brancher ryger man altså også ud, hvis man fejler så fatalt, den ansvarlige pædagog for udflugten burde få det røde kort!

Jeg er så rystende enig!

Anmeld

14. september 2013

TNBC

Tigger skriver:

Mit barn var blevet skrevet ud øjeblikkeligt, hvis det var hans institution, jeg ville simpelthen ikke have skyggen af tillid tilbage til dem. Og helt generelt afleverer jeg ham ikke til nogen jeg ikke har tillid til.

Derudover synes jeg det er lidt trættende, at man får smidt normeringskortet i hovedet hver gang der åbnes kritik mod børnepasningsområdet. Helt seriøst, det her handler om noget at det allermest primære, at man passer godt på de børn, man så priviligeret får i hænderne hver dag.

Hvis man ligefrem glemmer et barn på en strand og først opdager det, når de er hjemme igen (den del er jeg faktisk mest rystet over), så er man simpelthen ikke sit job værdigt.

I andre brancher ryger man altså også ud, hvis man fejler så fatalt, den ansvarlige pædagog for udflugten burde få det røde kort!

Jeg kan godt være enig med dig i at de burde have opdaget det før de kom hjem... Fordi at der skal gå en pædagog foran, i midten og til sidst, når de er tre. Men at man glemmer et barn er en menneskelig fejl, men ikke at opdage det før man er hjemme er uansvarlighed, for der er jo et barn der ikke har en i hånden(modsiger måske nogle af mine andre indlæg) men jeg ville stadigvæk ikke male fanden på væggen, jeg ville komme til bunden i sagen og finder ud af hvordan helvede det kunne ske. Men hvis vi skulle tage vores børn ud, hver gang der skete noget, ville der jo snart ikke være nogle steder vi kunne sende vores børn hen.

Men ja jeg synes at tit at der sker noget, fordi der ikke er nok pædagoger til at dække hele legepladsen. jeg har set det. jeg har også set pædagoger der heller bare vil sidde på en bænk at snakke, det er der også dpmødre der vil.

Der var også hende dpmoren der efterlod et grædende barn og kun tog det op fordi en mor sagde noget til hende. Det synes jeg sku nærmere er værre end at glemme et barn, for hun gjorde det med vilje.

Jeg håber aldrig at jeg kommer til at stå i den situation, men jeg er også panisk, hvis jeg ikke ved hvor et barn er.

Anmeld

14. september 2013

TNBC

Muhmi skriver:

Vil så også lige hilse at sige til alle at Engrød også har glemt børn før.... Dette er ikke et enestående tilfælde....

hvor står det henne??

Hvorfor er der så ikke blevet klaget over den? Der er vel stadigvæk nogen der stoler på dem..

Men hvis det er sket mange gange før, ville jeg nok tænke over det, med at sende mit barn afsted, men hvis det kun havde været den her ene gang, kunne jeg godt, men jeg ville forlange at de havde en seddel med hvor navnene med børnene de havde med, stod på, så de kunne tjekke på den måde.

Anmeld

14. september 2013

Muhmi

Yurie skriver:

hvor står det henne??

Hvorfor er der så ikke blevet klaget over den? Der er vel stadigvæk nogen der stoler på dem..

Men hvis det er sket mange gange før, ville jeg nok tænke over det, med at sende mit barn afsted, men hvis det kun havde været den her ene gang, kunne jeg godt, men jeg ville forlange at de havde en seddel med hvor navnene med børnene de havde med, stod på, så de kunne tjekke på den måde.

Min kusine bor i Helsinge og kender udemærket til disse historier, fra de børnehuse... Og ja, den her historie har nok bare stået i lokal avisen, eller også har de nok ikke snakket så højt om det....

Anmeld

14. september 2013

Moster Lagkage

Tigger skriver:

Nu er nomeringen jo ret væsentlig. Der er skåret meget ned, også så man af og til står 2 voksne med over 20 børn, men det finder forældre sig i og det er ingen problem, det betyder faktisk ikke ret meget for dem, og få lægger mærke til det. Eller det er da lige ind til der sker noget, så skal der rulle hoveder.

i stedet for syntes jeg forældre burde slå i bordet og kræve bedre vilkår og miljøer for deres børn. Men det kræver jo engagement og hård arbejde at gøre en forskel, og det gider man jo alligevel ikke

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Jeg kan sagtens se dem, der siger at det er en menneskelig fejl, og så videre og så videre. Jeg kan også sagtens se, hvorfor man sammenligner med de tilfælde, hvor børn er blevet glemt/væk fra egne forældre. Men jeg vil alligevel mene, at det ikke giver helt mening.

Tre pædagoger, som er uddannet fagfolk og hvis profession består i at tage vare på børn og sørge for deres ve vel, tager afsted med 10 børn. Hvis vi overhovedet skal komme ind på normering, er det jo endnu bedre odds en hvad en enkelt dagplejemor fx har.
Altså jeg mener, hvis hele tre voksne ikke har tænkt over at tælle efter om alle 10 børn, så er der sgu da noget helt galt et eller andet sted. Enten er de totalt inkompetente eller også har vi et klassisk eksempel, hvor de har været optaget af andet end, hvad der var deres arbejde.

Der hvor jeg mener, at det bliver irrelevant at sammenligne det med situationer, hvor det er forældrene børnene bliver væk fra, er at forældrene jo ikke når at tage helt hjem inden de når at opfange, at der altså mangler et barn. Altså man går jo ikke i Bilka sammen med sit barn, hvor barnet så forsvinder, for at man så først opdager det efter måske en halv times handlen, ståen i kø, betale, pakken varer og køren hjem. For at nævne Holger - de opdagede det jo heller ikke først da de var vendt hjem.

Jeg ville aldrig have løftet et øjenbryn, hvis de var kommet til at gå uden ham, men havde opdaget det inden de steg om bord på bussen. Men fordi man glemmer (hvordan kan det glemmes) at tælle børnene, og man så først opdager det når de er kommet tilbage, ja så kan der ikke længere være tale om en menneskelig fejl.

Og jeg har fuld forståelse, for at der er meget at se til osv, men det her burde aldrig kunne ske, altså for himlens skyld de skulle jo bare have talt børnene!.

Og jeg havde ved gud heller aldrig sendt mine børn hen til de pædagoger igen. Hvis man ikke kan finde ud af at tælle de børn man har med og dem man har med hjem, så fortjener man ærlig talt ikke den tillid, det er at aflevere sit barn hos dem.

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Moster Lagkage skriver:

Nu er nomeringen jo ret væsentlig. Der er skåret meget ned, også så man af og til står 2 voksne med over 20 børn, men det finder forældre sig i og det er ingen problem, det betyder faktisk ikke ret meget for dem, og få lægger mærke til det. Eller det er da lige ind til der sker noget, så skal der rulle hoveder.

i stedet for syntes jeg forældre burde slå i bordet og kræve bedre vilkår og miljøer for deres børn. Men det kræver jo engagement og hård arbejde at gøre en forskel, og det gider man jo alligevel ikke

Lige i det her tilfælde giver det ingen mening, at tale om normering, når der var tre voksne til 10 børn.

Anmeld

14. september 2013

Moster Lagkage

Dorthe1986 skriver:

Lige i det her tilfælde giver det ingen mening, at tale om normering, når der var tre voksne til 10 børn.

Nej jeg svarede også på det der var skrevet om at der altid var brok over nomeringen

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Moster Lagkage skriver:

Nej jeg svarede også på det der var skrevet om at der altid var brok over nomeringen

Undskyld, jeg var vidst lidt for hurtig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.