pædagoger glemte lille dreng!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

TNBC

@BRUGER skriver:

Der var nok pædagoger på den udflugt! De var 3 voksne, til at holde øje med 10 børn come on!!

Ja lige der var de nok, og de har lavet en fejl. En menneskelig fejl. Og jeg forsvarer dem ikke, men jeg synes det er lidt hårdt. forældre vil holde deres børn hjemme. Men tit er der altså ikke nok voksne til børnerne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

@BRUGER

Yurie skriver:

Ja lige der var de nok, og de har lavet en fejl. En menneskelig fejl. Og jeg forsvarer dem ikke, men jeg synes det er lidt hårdt. forældre vil holde deres børn hjemme. Men tit er der altså ikke nok voksne til børnerne..

Og den fejl kunne have endt i en lille drengs død! Der kan ske SÅ meget, med et lille barn på 2,5 år, som er uden opsyn! Det er det rene held, at han ikke gik ned får at lege i vandet!

Og det er deres job, at sørger for at alle komme helskindet hjem! Og så kan det godt være at det er menneskeligt at fejle, men de vidste de var 10 børn da de tog afsted, og da de kørte hjem burde de igen ha talt om alle børn var ombord på bussen! Havde de gjort det, ville de vide, at der manglede én! 

Anmeld

14. september 2013

FruJacobsen

Jeg ville godt nok heller aldrig sende mit barn derhen igen! Ville da have mistet tilliden til det sted fuldstændigt. Godt at der ikke skete noget og stakkels dreng! Gad vide hvordan han har det næste gang, han skal afleveres i institution? At der har været 3 pædagoger til 10 børn og der stadig sker sådan en fejl, kan jeg slet slet ikke forstå. Håber, at det får nogle konsekvenser for stedet og at forældrene kan finde et sted til deres barn, hvor de ansatte kan varetage deres job.

Anmeld

14. september 2013

TNBC

@BRUGER skriver:

Og den fejl kunne have endt i en lille drengs død! Der kan ske SÅ meget, med et lille barn på 2,5 år, som er uden opsyn! Det er det rene held, at han ikke gik ned får at lege i vandet!

Og det er deres job, at sørger for at alle komme helskindet hjem! Og så kan det godt være at det er menneskeligt at fejle, men de vidste de var 10 børn da de tog afsted, og da de kørte hjem burde de igen ha talt om alle børn var ombord på bussen! Havde de gjort det, ville de vide, at der manglede én! 

ja, og holger på tre år kunne være frøset ihjel, hvis ikke at hans mor havde "straffet" ham ved at vende hans jakke, fordi han hele tiden tog den af.

Det er ikke ok at glemme et barn, men ting kan gå hurtigt. og det burde ikke ske, men ligefrem at sidde og sige alle de ting. Han er åbenbart en klog dreng, der har lært at man ikke leger i vandet, for han er jo selv gået op til parkeringspladsen. der er faktisk mange børn der ikke bare går ud i vandet. De tæller nok hver 2 minut fra nu af.

Anmeld

14. september 2013

@BRUGER

Yurie skriver:

ja, og holger på tre år kunne være frøset ihjel, hvis ikke at hans mor havde "straffet" ham ved at vende hans jakke, fordi han hele tiden tog den af.

Det er ikke ok at glemme et barn, men ting kan gå hurtigt. og det burde ikke ske, men ligefrem at sidde og sige alle de ting. Han er åbenbart en klog dreng, der har lært at man ikke leger i vandet, for han er jo selv gået op til parkeringspladsen. der er faktisk mange børn der ikke bare går ud i vandet. De tæller nok hver 2 minut fra nu af.

Men det skulle bare ikke hedde fra nu af! Det skulle ha været sådan hele tiden!

Ville du stadig kunne trække let på skuldrene og sige, det selvfølgelig ikke ok, at i har mistet mit barn, men igen det menneskeligt og fejle.. HVIS det var det barn?? 

Anmeld

14. september 2013

Momo

Puha også på en strand  Godt der ikke skete noget! Og ingen tvivl om at alle parter har det dårligt 

Anmeld

14. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Synes egentlig ikke normering har noget med denne sag at gøre. 3 pædagoger til 10 børn er da en fin normering. Og så kan jeg ikke forstår de ikke tæller. Det er mig virkelig en gåde
Mht. de tidligere sager der bliver nævnt i artiklen, så er det selvstændige huse der er lagt sammen og nu har en leder. Tidligere havde de jo intet med hinanden at gøre, så det er klassisk ekstra bladet at nævne dem så vi rigtig kan fare op.

Men stakkels forældre og stakkels barn. Pædagogerne har det sikkert også skidt, men jeg har svært ved at skrive stakkels, da jeg er dybt forundret over det kan ske når det kan undgås ved at tælle eller gennemgå navnelisten.

Anmeld

14. september 2013

TNBC

@BRUGER skriver:

Men det skulle bare ikke hedde fra nu af! Det skulle ha været sådan hele tiden!

Ville du stadig kunne trække let på skuldrene og sige, det selvfølgelig ikke ok, at i har mistet mit barn, men igen det menneskeligt og fejle.. HVIS det var det barn?? 

Tja, jeg ville nok snakke med lederen, pædagogerne om det. Det er en skrækkelig situation for alle, men ligefrem at råbe det ene og det andet af hinanden. Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere, for det ved man aldrig før man står i det. Men jeg ville give min søn et stort kram og så se hvordan han har det, tænke på hans følelser om at komme i børnehave. Men jeg ville ikke bare melde ham ud..

At glemme et barn er slemt, det kan vi sagtens blive enige om, men vi ved ikke hvad der er sket på den tur. Hvad grunden var til at de ikke fik ham talt med?? Jeg kender en hvor de glemte en pige i bussen, og kunne ikke stoppe bilen, selvom pædagogen fik fat i en bil og de kørte efter, men pigen havde slet ikke lagt mærke til at de var væk og sad bare på sædet. hun kunne være stået af og gået.. Men det er en super børnehave og de voksne er så sød og opmærksomme, men lige et sekund glippede det og det gik galt.

Hvad med de dagplejere hvor et barn er blevet kvalt, ville du heller ikke sende dit barn derhen? Eller der hvor børn er gået fra vs/bh?
Heldigvis har han nogen gode forældre der har lært ham at man ikke leger i vand uden en voksen?

Jeg siger ikke at jeg ikke synes der skal gøres noget, men jeg gider bare ikke male fanden på væggen.

Anmeld

14. september 2013

Muhmi

Ja det med drengen der nær var blevet kvalt, var i Boager børnehave. Denne gang er det engerød.

Helt klart uacceptabelt at de tar afsted med 10 børn og kan komme på ht bussen med 9.
Hertil vil jeg lige sige at bussen tar mere end 14 min. Den tar ca 25, + at den strand de har været på, ligger altså os ca 2-300m fra stoppestedet og den P-plads barnet er fundet ved. Dvs at det er noget mere end de 2* 14 min han har været væk.
Det tar immervæk noget tid at gå med 9, 2 årige gennem klitter op af bakke og i højt græs.

Ja jeg kender stranden, da det er et sted vi ofte er med den bh jeg er i.

Vil så også lige hilse at sige til alle at Engrød også har glemt børn før.... Dette er ikke et enestående tilfælde....

Anmeld

14. september 2013

Tigger

Det er fuldstændig rystende, at den slags kan ske!

Mit barn var blevet skrevet ud øjeblikkeligt, hvis det var hans institution, jeg ville simpelthen ikke have skyggen af tillid tilbage til dem. Og helt generelt afleverer jeg ham ikke til nogen jeg ikke har tillid til.

Derudover synes jeg det er lidt trættende, at man får smidt normeringskortet i hovedet hver gang der åbnes kritik mod børnepasningsområdet. Helt seriøst, det her handler om noget at det allermest primære, at man passer godt på de børn, man så priviligeret får i hænderne hver dag.

Hvis man ligefrem glemmer et barn på en strand og først opdager det, når de er hjemme igen (den del er jeg faktisk mest rystet over), så er man simpelthen ikke sit job værdigt.

I andre brancher ryger man altså også ud, hvis man fejler så fatalt, den ansvarlige pædagog for udflugten burde få det røde kort!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.