BettinaLarsen55 skriver:
Som mor ville jeg være rasende!!! Jeg ville ikke kunne stole på personalet igen.
men dén følelse ville forsvinde med årene..
som (snart) pædagog kan jeg love at man har det SÅ dårligt! (vil skynde mig at sige at jeg ALDRIG har glemt et barn efter lukketid!) den følelse man står tilbage med efter at have glemt et barn vil man aldrig slippe igen.. Måske er det okay/godt, men måske betyder det for nogle at de ikke kan fortsætte deres fag grundet den skylDioh de kommentarer der bliver lagt af omverdenen.
Et barn kan selvfølgelig blive mærket af det! Og det skal ikke undervurderes!
Men måske skal "vi" slappe lidt af før det sker for vores børn?
"Pædagoger er ansat til at passe på vores børn" og "de skal tage sig sammen" og "de er uansvarlige" - bemærkninger som disse hører ikke hjemme her.
husk lige at vi er med til at vælge hvordan vores pædagogerS arbejdsforhold er - der er sjældent nogle forældre der råber op når en pædagog står alene med 20 børn en hel dag. . Og helt ærligt - dét er værre for jeres børn og dét bliver de mere mærkede af!!!
Kritikken retter sig jo specifikt mod de tre pædagoger, ikke mod pædagoger i almindelighed. Og drengen kunne være druknet, altså - det er en helt anden diskussion end normeringen i institutionerne, som jeg nu iøvrigt synes, jævnligt er oppe. Ti børn til tre ansatte på en strand burde være nok.
Pædagoger ER ansat til at tage sig af børnene - det er jeg også som lærer, og jeg kunne personligt ikke finde nogen som helst undskyldning for lærerne ved Præstø-ulykken. Min oplevelse af urimelige nedskæringer på folkeskolen har intet med det at gøre - vi skal være vores ansvar bevidst, når vi har til opgave at passe på andres børn. Det MÅ ikke glippe så eklatant som her.
Anmeld