pædagoger glemte lille dreng!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

TNBC

@BRUGER skriver:

Vi må jo blive enige om, at være uenige 

Og jeg syntes under ingen omstændigheder, at det er at overreagere, eller at male fanden på væggen fordi man mister tilliden til pædagogerne.. (som egentlig bragte et barn i fare!!) 

Og til dit spørgsmål, så nej jeg ville aldrig sende mit barn i en dagpleje, hvor et barn var blevet kvalt. Fordi det er en dagplejers job, at sørger for at sådan nogle fatale ting ikke sker! 

nu har jeg jo ændret mening om den børnehave, da det ikke er første gang. men hvis det var et engangs tilfælde, ville jeg ikke fare så højt op.
Og jeg tager ikke let på det, og jeg ville ikke bare se passivt til, men jeg ville gerne høre hele historien, og ikke kun det der står i en artikel.

sjovt nok da Holger forsvandt fra sin forældre og var væk i 24timer, var alle bare; Årh det er synd for hans forældre(det var jeg også den gang), men de holdt jo heller ikke øje med ham og han var da i endnu større fare.. han var 3år gammel og alene en hel dag og nat..

der er sket så mange ting, med børn der er kommet til skade eller døde i vs/dp/bh, men der er da aldrig nogen der har svaret som i den her tråd. Jeg siger ikke at jeg holder med dem og som jeg skrev til en anden jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere i sådan en situation, men jeg ville da blive ked af at blive dømt for en ting(igen, det er sket flere gange her, så jeg havde nok også mistet tillid) og mistet muligheden for at lave det jeg elsker, fordi jeg kvajede mig en enkel gang(skal lige siges, jeg har aldrig mistet et barn. det har jeg ikke nerver til.)

Men lad os se hvad der sker med dem? Om der overhovedet sker noget, ellers burde man måske skrive et brev til nogen højere op. og man bør have en seddel med navnene på, så man kan krydse af ved navnet, når man ved barnet er der. Det der med at tælle er ikke altid lige let.
Vi plejede at være 4 voksne til 11 børn, for når de ikke er mere end 2½-3, skal der være flere end 3. Der må ikke være så mange der går alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

TNBC

Muhmi skriver:

Præcis! Sidder og er fuldstændig forarget over hvad der er sket og hvor let folk tager på at et barn på 2½ år løber alene rundt på en strand i ca. 45 minutter... Jeg tvivler VIRKELIG at de ville sige "Arrh, men nomeringen er jo sådan at så ryger der sgu et barn i svinget en gang imellem!" Sådan MÅ og SKAL det bare ikke være at folk tænker!

jeg tager ikke let på det. Jeg vil nok også blive gal, men ligefrem at hive barnet ud fra et tilfælde(da jeg ikke vidste om de andre) ved jeg ikke(hvis det kun havde været den ene gang..) Men skulle helt sikkert have en snak med dem og mit barn skulle ikke på tur med dem igen.

Hvis der har været så mange tilfælde, forstår jeg ikke at der ikke er blevet gjort noget ved det.

Hvis de bliver ved med at glemme børn,har de jo ikke styr på en skid. En gang er en fejl, men flere gange er bare uansvarlighed. Men igen, vi kender ikke hele historien. og vi ved heller ikke hvor længe han faktisk var alene, der står ikke hvornår han blev fundet af parret, kun at han blev fundet.

Kommunen er inde om det, så lad os se hvad der sker.

her var barnet alene i timer, og de glemte to børn.. http://www.tv2fyn.dk/article/163867aedagoger-g lemte-to-boern

Der skal gøre mere ved sikkerhed, og jeg synes at tre voksne til 10 2½-3årige er for lidt.

Anmeld

15. september 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Én ting er, at der kan ske en ulykke i en bh/vs/dp - det kan der også derhjemme.
I sidste uge stod jeg i haven ved siden af mine unger, der legede, og min søn væltede på sin scooter og slog sig så meget, han stoppede med at trække vejret, og babu babu kom ambulancen og så på ham.
Det er hvad der kan ske. (Han havde det fint og fik top karakter af ambulance manden).

Men at glemme et barn, når man er på tur, er en helt anden ting i min bog.
Det er svigt af barnet, omsorg, sit fag og forældrenes tillid på én og samme gang, og der er ingen undskyldninger, der er gode nok til at bortforklare det.

Jeg ville aldrig lade mit barn komme i nærheden af den bh igen, da jeg ikke ville kunne stole på, de ville kunne passe på det.

Hvis det var en bh, hvor der var sket en tragisk ULYKKE, ville jeg ikke reagere på samme måde, da det som sagt kan ske - også selvom pædagogen står lige ved siden af.

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

nu har jeg jo ændret mening om den børnehave, da det ikke er første gang. men hvis det var et engangs tilfælde, ville jeg ikke fare så højt op.
Og jeg tager ikke let på det, og jeg ville ikke bare se passivt til, men jeg ville gerne høre hele historien, og ikke kun det der står i en artikel.

sjovt nok da Holger forsvandt fra sin forældre og var væk i 24timer, var alle bare; Årh det er synd for hans forældre(det var jeg også den gang), men de holdt jo heller ikke øje med ham og han var da i endnu større fare.. han var 3år gammel og alene en hel dag og nat..

der er sket så mange ting, med børn der er kommet til skade eller døde i vs/dp/bh, men der er da aldrig nogen der har svaret som i den her tråd. Jeg siger ikke at jeg holder med dem og som jeg skrev til en anden jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere i sådan en situation, men jeg ville da blive ked af at blive dømt for en ting(igen, det er sket flere gange her, så jeg havde nok også mistet tillid) og mistet muligheden for at lave det jeg elsker, fordi jeg kvajede mig en enkel gang(skal lige siges, jeg har aldrig mistet et barn. det har jeg ikke nerver til.)

Men lad os se hvad der sker med dem? Om der overhovedet sker noget, ellers burde man måske skrive et brev til nogen højere op. og man bør have en seddel med navnene på, så man kan krydse af ved navnet, når man ved barnet er der. Det der med at tælle er ikke altid lige let.
Vi plejede at være 4 voksne til 11 børn, for når de ikke er mere end 2½-3, skal der være flere end 3. Der må ikke være så mange der går alene.

Jeg forstår ikke sammenligningen med Holger. Denne sag kunne være gået lige så galt - eller værre endnu. Det var jo rent held, at drengen ikke var væk i mange timer og ikke havnede i vandet. 

Derudover er det for mig i den grad en skærpende omstændighed, at det er folk på arbejde - ikke forældre - der har forsømt at udføre noget fuldstændigt basalt og simpelt som at tælle børnene - ja, og bare at holde øje med alle børnene HELE TIDEN, for en optælling ved bussen er allerede for sent. 

Når jeg er på ture eller lejrskoler med eleverne, er det mit arbejde og min forpligtelse at passe på dem. Forældrene skal kunne føle sig 100 % sikre på, at jeg passer godt på det dyrebareste, de har, og jeg kan ikke tillade mig - som jeg kan med mine egne børn - at vurdere, at X nok kommer tilbage om lidt. Jeg VED, at når vi er 25 afsted, så kræver det andre forholdsregler, end når jeg er med mine egne unger - og jeg er ikke mindst den professionelle i den situation. Jeg er blevet ansat og får min løn ud fra nogens tillid til, at jeg er mit ansvar bevidst - jeg er ikke "bare" en mor, som selv må vurdere, hvor meget opsyn, jeg skal holde. 

I mine øjne er dette så grum en fejl, som tænkes kan, for hvad kunne være værre? Hvis man ikke - ved en strand med bittesmå børn! - kan tælle til 10, hvor meget andet kan så ikke glippe i dagens løb? 

Anmeld

15. september 2013

MIWULA

Åhh hader når alt sådan noget sker.. Og jeg er pisse bange hver gang min dreng skal på tur eller noget fordi man bare høre om så meget hele tiden. Det må bare ikk ske..

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

Der sker noget - ifølge formanden for Børneudvalget i den pågældende kommune kommer der formentlig en tjenstlig påtale. I mine øjne skal der en fyreseddel til. 

En seddel med navne til optælling? Det er da slet ikke nok. Der skal være et blik på samtlige børn konstant, ikke bare tjekkes løbende. Det er tre børn til hver pædagog i dette tilfælde - hvor svært kan det være? Og hvis det ER for svært, så tager man ikke ti små børn med til stranden. 

Anmeld

15. september 2013

Happiness

Puha, det er godt der ikke skete mere!

Og mon ikke der kommer en reaktion på hændelsen. Sådan noget plejer ikke at blive "ignoreret". Enten en alvorlig påtale, omrokering eller en fyreseddel.

Anmeld

16. september 2013

harm

Jeg bliver virkelig harm over, at nogen forsøger at bortforklare dette som en menneskelig fejl, det er det på ingen måde. Det er en procedurefejl, en procedure, som alle institutioner følger! Hvis man ikke kender procedurerne, kan man ikke tage på udflugt og må blive hjemme indtil man kan dem (og som andre nævner, så er det ikke så svært at tælle til ti). Man må gå ud fra, at pædagogerne godt kender til de procedurer og derfor må detjo være grov pligtforsømmelse - desværre af den utilgivelige slags. 

Heldigvis er de tre pædagoger suspenderet og ledergruppen skal undersøges nærmere. Nej, det er da ikke rart at være en af se tre pædagoger, men det fritager dem på ingen måde for ansvar og jeg må indrømme at børnenes sikkerhed ligger mig mere på sinde end de tres velbefindende 

Anmeld

17. september 2013

BettinaLarsen55

Som mor ville jeg være rasende!!! Jeg ville ikke kunne stole på personalet igen.

men dén følelse ville forsvinde med årene..

som (snart) pædagog kan jeg love at man har det SÅ dårligt! (vil skynde mig at sige at jeg ALDRIG har glemt et barn efter lukketid!) den følelse man står tilbage med efter at have glemt et barn vil man aldrig slippe igen.. Måske er det okay/godt, men måske betyder det for nogle at de ikke kan fortsætte deres fag grundet den skylDioh de kommentarer der bliver lagt af omverdenen. 

Et barn kan selvfølgelig blive mærket af det! Og det skal ikke undervurderes! 

Men måske skal "vi" slappe lidt af før det sker for vores børn?

"Pædagoger er ansat til at passe på vores børn" og "de skal tage sig sammen" og "de er uansvarlige" - bemærkninger som disse hører ikke hjemme her.

husk lige at vi er med til at vælge hvordan vores pædagogerS arbejdsforhold er - der er sjældent nogle forældre der råber op når en pædagog står alene med 20 børn en hel dag. . Og helt ærligt - dét er værre for jeres børn og dét bliver de mere mærkede af!!! 

Anmeld

17. september 2013

lille-fisen

Ja det kan da undre at tre pædagoger ikke kan holde opsyn med sølle 10 børn....  .. Og så på en strand.. det er jo ikke ligefrem fordi det skulle være så svært at overskue det antal børn og så endda på et areal der er flat og belagt med sand så langt øjet rækker. Læser man artiklen ser det da også ud som om at der ligger større problemer bag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.