pædagoger glemte lille dreng!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

LinLin

Muhmi skriver:

De er jo de samme huse? Bare fordi der er fire afdelinger gør det det altså overhovedet ikke mere okay.... 

Hvordan kan nogen prøve at forsvare dem? Ville du sende dit barn derhen igen?

Jeg tror nu altså det er fire selvstændige huse med samme leder... Sådan lyder det. Synes bare ikke de samme pædagoger skal have skylden for noget to andre steder har gjort tidligere!

Jeg forsvarer ikke nogen! Siger overhovedet ikke det er ok! Men det KAN ske...
Min søn blev engang væk i Bilka! Det kan ske for forældre også, selvom de er 1:1!

Så ja, jeg ville sende mit barn afsted igen. Er 100% sikker på de har fået og givet hinanden en opsang! Og formentlig vil de også lave om på deres rutiner ifht opsyn og optælling af børn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Eliza

LinLin skriver:

Nu står der jo at det er fire institutioner der tilsammen hedder helsinge børnehuse (eller hvad det nu var...) så det er nok ikke den samme institution de tre ting er sket i - så ville de slet ikkehave nævnt de andre tre

Men nej - selvfølgelig må det ikke ske!

Ja det med drengen der nær var blevet kvalt, var i Boager børnehave. Denne gang er det engerød.

Helt klart uacceptabelt at de tar afsted med 10 børn og kan komme på ht bussen med 9.
Hertil vil jeg lige sige at bussen tar mere end 14 min. Den tar ca 25, + at den strand de har været på, ligger altså os ca 2-300m fra stoppestedet og den P-plads barnet er fundet ved. Dvs at det er noget mere end de 2* 14 min han har været væk.
Det tar immervæk noget tid at gå med 9, 2 årige gennem klitter op af bakke og i højt græs.

Ja jeg kender stranden, da det er et sted vi ofte er med den bh jeg er i.

Anmeld

14. september 2013

Eliza

LinLin skriver:

Jeg tror nu altså det er fire selvstændige huse med samme leder... Sådan lyder det. Synes bare ikke de samme pædagoger skal have skylden for noget to andre steder har gjort tidligere!

Jeg forsvarer ikke nogen! Siger overhovedet ikke det er ok! Men det KAN ske...
Min søn blev engang væk i Bilka! Det kan ske for forældre også, selvom de er 1:1!

Så ja, jeg ville sende mit barn afsted igen. Er 100% sikker på de har fået og givet hinanden en opsang! Og formentlig vil de også lave om på deres rutiner ifht opsyn og optælling af børn....

Det kan ske ja... Men jeg mener nu ikke at man kan stige på en bus, uden først at tælle om alle børn er der. DET må ikke ske.
Du er da forhåbentlig heller aldrig kørt fra dit barn i Bilka, selvom han/hun løb væk.

Tælle tæller tælle og så tælle igen.

Anmeld

14. september 2013

TNBC

Muhmi skriver:

Én ting??? Kan du huske Buster fra sidste år?

Ja og åbentbart også et barn mere, på samme dag...

Meget betryggende børnhave må jeg sige... Og ja det er menneskeligt at fejle, men at blive ved med gentagende gange ikke at holde øje med ungerne...? De fortjener ikke deres job!

http://ekstrabladet.dk/112/article2096438.ece

http://www.bt.dk/danmark/lille-dreng-var-ved-at-blive-kvalt-i-sand

Ja jeg kan godt huske buster, men pædagogerme kan jo ikke se på alle børnene hele tiden. Ting sker hurtigt og der er måske tre pædagoger til 15-20(hvis ik flere)

Jeg forsvarer dem ikke, for jeg er selv panisk med at holde øje med børn, men du kan bare ikke se på alle børnene hele tiden.. og uheld sker hurtigt.. man ville ønske at det ikke skete.. det med buster var et andet barn, de har bare ikke den fornemmelse at de gør et andet barn ondt. Jeg har da set en tre årig der sad på et andet barns hoved og grinede fordi hun synes det var sjovt.. eller store børn der lægger sig på de andre.. de er så små at de kun tænker leg..

Jeg ville nok også være usikker ved stedet, men jeg ville klage højere sted at der ikke er nok personale til børnene.

Jeg ville heller vide hvordan helvede det her kunne ske; http://m.bt.dk/?article=21968497-Skambidt-af-to-aa rig

Jeg ved hvor ondt det gør at blive bidt og Jeg synes det gør ondt. Den dreng må da have skreget..

Anmeld

14. september 2013

LinLin

Eliza skriver:

Ja det med drengen der nær var blevet kvalt, var i Boager børnehave. Denne gang er det engerød.

Helt klart uacceptabelt at de tar afsted med 10 børn og kan komme på ht bussen med 9.
Hertil vil jeg lige sige at bussen tar mere end 14 min. Den tar ca 25, + at den strand de har været på, ligger altså os ca 2-300m fra stoppestedet og den P-plads barnet er fundet ved. Dvs at det er noget mere end de 2* 14 min han har været væk.
Det tar immervæk noget tid at gå med 9, 2 årige gennem klitter op af bakke og i højt græs.

Ja jeg kender stranden, da det er et sted vi ofte er med den bh jeg er i.

Ok

Det giver jo også lige en lidt bedre historie hvis man kan skrive det er sket samme sted tre gange!!!

Det er længe at være alene for sådan et lille barn godt han ikke gik ud i vandet!

Anmeld

14. september 2013

LinLin

Eliza skriver:

Det kan ske ja... Men jeg mener nu ikke at man kan stige på en bus, uden først at tælle om alle børn er der. DET må ikke ske.
Du er da forhåbentlig heller aldrig kørt fra dit barn i Bilka, selvom han/hun løb væk.

Tælle tæller tælle og så tælle igen.

Er helt enig

Som jeg har skrevet i et andet indlæg har de nok allerede ny politik for optælling

Jeg er selv meget obs (lidt for meget måske) når jeg er på tur i min børnehave. Tæller hele tiden er virkeligt bange for at stå i en situation hvor der mangler een

Anmeld

14. september 2013

Eliza

Muhmi skriver:

De er jo de samme huse? Bare fordi der er fire afdelinger gør det det altså overhovedet ikke mere okay.... 

Hvordan kan nogen prøve at forsvare dem? Ville du sende dit barn derhen igen?

De har samme overordnet leder.
Det er 4 individuelle inst. Rundt i Helsinge.
For 4 år siden havde de intet med hinanden at gøre.
Det er noget sparre noget i hele gribskov, og vi er selv blevet lagt sammen.

Så det er 2 huse, bare samme leder.

Anmeld

14. september 2013

Eliza

LinLin skriver:

Er helt enig

Som jeg har skrevet i et andet indlæg har de nok allerede ny politik for optælling

Jeg er selv meget obs (lidt for meget måske) når jeg er på tur i min børnehave. Tæller hele tiden er virkeligt bange for at stå i en situation hvor der mangler een

Jeg håber ALDRIG vi kommer i den situation.
Vi tæller når vi går, når vi stiger på bus, står af og jævnligt på turen.
Tælle tælle tælle

Anmeld

14. september 2013

A&F

Dybt uansvarligt. Troede det var normal procedure at tælle børnene igen på hjemturen! Stakkels dreng, og forældre! 

Anmeld

14. september 2013

@BRUGER

Yurie skriver:

Det var en halv time. Hvor meget tror du en 2,5år har tænkt over det??
Hvordan tror du treårig holger havde det i de 24timer han var alene, fordi at hans forældre ikke holdt øje med ham??

Der er ting der ikke må ske for børn, men det er sku ikke kun pædagogernes skyld. Der er jo ikke altid nok pædagoger til alle børnene og hvems skyld er det, at der ikke kan blive ansat nok pædagoger??

Jeg synes bare det er hårdt at sige at man ikke vil sende et barn afsted på grund af det. Jeg har siddet med en dreng med hul i hovedet, en pige har brækket armen i sin børnehave, en far har fundet sin datter(eller vens datter) hængende i sin hætte/hue...
Skal vi lukke alle vs/børnehaver hvor børn er kommet slemt til skade, døde, glemt eller lukket sig selv ude og så passe vores børn selv??

Jeg er enig med at de ting ikke burde ske og tro man har det ikke godt når man sidder med en 2,5årog dreng der har hul i hovedet eller opdager man har glemt et barn(har jeg heldigvis ikke prøvet), men de gør det sku så godt de kan og tæller nok efter en ekstra gang næste gang.. heldigvis skete der ikke noget med drengen..

Der var nok pædagoger på den udflugt! De var 3 voksne, til at holde øje med 10 børn come on!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.