pædagoger glemte lille dreng!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

TNBC

Muhmi skriver:

Min kusine bor i Helsinge og kender udemærket til disse historier, fra de børnehuse... Og ja, den her historie har nok bare stået i lokal avisen, eller også har de nok ikke snakket så højt om det....

Det giver jo et andet billede af det.

Jeg skriver jo kun udfra det jeg kan læse. Hvis de har glemt børn før, er det mærkeligt at der ikke er blevet gjort noget ved det.

Hvis det havde været en enkel gang at det var sket, vil jeg ikke fare så meget op, men forlange nogle ting. Men hvis det sker tit, ville jeg helt sikkert tænke over ting. for en gang er en fejl, men hvis det sker flere gange så er de bare ikke gode til at holde styr på ungerne, og det skal man når man har med 2-3årige at gøre.. for de er hurtige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

TNBC

Muhmi skriver:

Min kusine bor i Helsinge og kender udemærket til disse historier, fra de børnehuse... Og ja, den her historie har nok bare stået i lokal avisen, eller også har de nok ikke snakket så højt om det....

Jeg skriver jo kun udfra det jeg kan læse. Hvis de har glemt børn før, er det mærkeligt at der ikke er blevet gjort noget ved det.

Hvis det havde været en enkel gang at det var sket, vil jeg ikke fare så meget op, men forlange nogle ting. Men hvis det sker tit, ville jeg helt sikkert tænke over ting. for en gang er en fejl, men hvis det sker flere gange så er de bare ikke gode til at holde styr på ungerne, og det skal man når man har med 2-3årige at gøre.. for de er hurtige..

Anmeld

14. september 2013

TNBC

Muhmi skriver:

Anmeld

14. september 2013

Muhmi

Dorthe1986 skriver:

Jeg kan sagtens se dem, der siger at det er en menneskelig fejl, og så videre og så videre. Jeg kan også sagtens se, hvorfor man sammenligner med de tilfælde, hvor børn er blevet glemt/væk fra egne forældre. Men jeg vil alligevel mene, at det ikke giver helt mening.

Tre pædagoger, som er uddannet fagfolk og hvis profession består i at tage vare på børn og sørge for deres ve vel, tager afsted med 10 børn. Hvis vi overhovedet skal komme ind på normering, er det jo endnu bedre odds en hvad en enkelt dagplejemor fx har.
Altså jeg mener, hvis hele tre voksne ikke har tænkt over at tælle efter om alle 10 børn, så er der sgu da noget helt galt et eller andet sted. Enten er de totalt inkompetente eller også har vi et klassisk eksempel, hvor de har været optaget af andet end, hvad der var deres arbejde.

Der hvor jeg mener, at det bliver irrelevant at sammenligne det med situationer, hvor det er forældrene børnene bliver væk fra, er at forældrene jo ikke når at tage helt hjem inden de når at opfange, at der altså mangler et barn. Altså man går jo ikke i Bilka sammen med sit barn, hvor barnet så forsvinder, for at man så først opdager det efter måske en halv times handlen, ståen i kø, betale, pakken varer og køren hjem. For at nævne Holger - de opdagede det jo heller ikke først da de var vendt hjem.

Jeg ville aldrig have løftet et øjenbryn, hvis de var kommet til at gå uden ham, men havde opdaget det inden de steg om bord på bussen. Men fordi man glemmer (hvordan kan det glemmes) at tælle børnene, og man så først opdager det når de er kommet tilbage, ja så kan der ikke længere være tale om en menneskelig fejl.

Og jeg har fuld forståelse, for at der er meget at se til osv, men det her burde aldrig kunne ske, altså for himlens skyld de skulle jo bare have talt børnene!.

Og jeg havde ved gud heller aldrig sendt mine børn hen til de pædagoger igen. Hvis man ikke kan finde ud af at tælle de børn man har med og dem man har med hjem, så fortjener man ærlig talt ikke den tillid, det er at aflevere sit barn hos dem.

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Muhmi skriver:

Takker og bukker ydmygt, for den store klapsalve/skulderklap/kramme-event

Ej, men det er jo uhyggeligt, altså. Har skrevet min søn op til en privat børnehave, hvor han skal starte til April. Havde jeg hørt om sådan en episode, dernede fra, så var han da omgående røget af listen, det er da helt sikkert!

Anmeld

14. september 2013

Muhmi

Takker og bukker ydmygt, for den store klapsalve/skulderklap/kramme-event

Ej, men det er jo uhyggeligt, altså. Har skrevet min søn op til en privat børnehave, hvor han skal starte til April. Havde jeg hørt om sådan en episode, dernede fra, så var han da omgående røget af listen, det er da helt sikkert!

Præcis! Sidder og er fuldstændig forarget over hvad der er sket og hvor let folk tager på at et barn på 2½ år løber alene rundt på en strand i ca. 45 minutter... Jeg tvivler VIRKELIG at de ville sige "Arrh, men nomeringen er jo sådan at så ryger der sgu et barn i svinget en gang imellem!" Sådan MÅ og SKAL det bare ikke være at folk tænker!

Anmeld

14. september 2013

@BRUGER

Yurie skriver:

Tja, jeg ville nok snakke med lederen, pædagogerne om det. Det er en skrækkelig situation for alle, men ligefrem at råbe det ene og det andet af hinanden. Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere, for det ved man aldrig før man står i det. Men jeg ville give min søn et stort kram og så se hvordan han har det, tænke på hans følelser om at komme i børnehave. Men jeg ville ikke bare melde ham ud..

At glemme et barn er slemt, det kan vi sagtens blive enige om, men vi ved ikke hvad der er sket på den tur. Hvad grunden var til at de ikke fik ham talt med?? Jeg kender en hvor de glemte en pige i bussen, og kunne ikke stoppe bilen, selvom pædagogen fik fat i en bil og de kørte efter, men pigen havde slet ikke lagt mærke til at de var væk og sad bare på sædet. hun kunne være stået af og gået.. Men det er en super børnehave og de voksne er så sød og opmærksomme, men lige et sekund glippede det og det gik galt.

Hvad med de dagplejere hvor et barn er blevet kvalt, ville du heller ikke sende dit barn derhen? Eller der hvor børn er gået fra vs/bh?
Heldigvis har han nogen gode forældre der har lært ham at man ikke leger i vand uden en voksen?

Jeg siger ikke at jeg ikke synes der skal gøres noget, men jeg gider bare ikke male fanden på væggen.

Vi må jo blive enige om, at være uenige 

Og jeg syntes under ingen omstændigheder, at det er at overreagere, eller at male fanden på væggen fordi man mister tilliden til pædagogerne.. (som egentlig bragte et barn i fare!!) 

Og til dit spørgsmål, så nej jeg ville aldrig sende mit barn i en dagpleje, hvor et barn var blevet kvalt. Fordi det er en dagplejers job, at sørger for at sådan nogle fatale ting ikke sker! 

Anmeld

14. september 2013

Carina:-)

Jeg ville være rasende!

Og jeg tænker på hvor fanden har den lille dreng været henne da de pakkede sammen?

For han har næppe stået ved siden af de andre børn,og så er de bare gået??

Så hvor pokker har han været henne,og hvor længe har han været uden opsyn?

De er så heldige med at den lille fyr ikke druknede eller andre forfærdelige ting...

Hold kæft hvor ville jeg bare have flippet skråt hvis det havde været mit barn!

Stakkels lille fyr 

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Muhmi skriver:

Præcis! Sidder og er fuldstændig forarget over hvad der er sket og hvor let folk tager på at et barn på 2½ år løber alene rundt på en strand i ca. 45 minutter... Jeg tvivler VIRKELIG at de ville sige "Arrh, men nomeringen er jo sådan at så ryger der sgu et barn i svinget en gang imellem!" Sådan MÅ og SKAL det bare ikke være at folk tænker!

Lige præcis! Altså hvor langt skal vi ud, før nok er nok tænker jeg bare?

Anmeld

14. september 2013

TNBC

@BRUGER skriver:

Vi må jo blive enige om, at være uenige 

Og jeg syntes under ingen omstændigheder, at det er at overreagere, eller at male fanden på væggen fordi man mister tilliden til pædagogerne.. (som egentlig bragte et barn i fare!!) 

Og til dit spørgsmål, så nej jeg ville aldrig sende mit barn i en dagpleje, hvor et barn var blevet kvalt. Fordi det er en dagplejers job, at sørger for at sådan nogle fatale ting ikke sker! 

nu har jeg jo ændret mening om den børnehave, da det ikke er første gang. men hvis det var et engangs tilfælde, ville jeg ikke fare så højt op.
Og jeg tager ikke let på det, og jeg ville ikke bare se passivt til, men jeg ville gerne høre hele historien, og ikke kun det der står i en artikel.

sjovt nok da Holger forsvandt fra sin forældre og var væk i 24timer, var alle bare; Årh det er synd for hans forældre(det var jeg også den gang), men de holdt jo heller ikke øje med ham og han var da i endnu større fare.. han var 3år gammel og alene en hel dag og nat..

der er sket så mange ting, med børn der er kommet til skade eller døde i vs/dp/bh, men der er da aldrig nogen der har svaret som i den her tråd. Jeg siger ikke at jeg holder med dem og som jeg skrev til en anden jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere i sådan en situation, men jeg ville da blive ked af at blive dømt for en ting(igen, det er sket flere gange her, så jeg havde nok også mistet tillid) og mistet muligheden for at lave det jeg elsker, fordi jeg kvajede mig en enkel gang(skal lige siges, jeg har aldrig mistet et barn. det har jeg ikke nerver til.)

Men lad os se hvad der sker med dem? Om der overhovedet sker noget, ellers burde man måske skrive et brev til nogen højere op. og man bør have en seddel med navnene på, så man kan krydse af ved navnet, når man ved barnet er der. Det der med at tælle er ikke altid lige let.
Vi plejede at være 4 voksne til 11 børn, for når de ikke er mere end 2½-3, skal der være flere end 3. Der må ikke være så mange der går alene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.