Advare du andre om fartkontrol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

anynom

Selvfølgelig "advarer" jeg folk, via SMS eller blink med lygterne - det er med til at sænke farten og det er ultimativt det fartkontrolen er der for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Muhmi

JulieWH skriver:

Selvfølgelig "advarer" jeg folk, via SMS eller blink med lygterne - det er med til at sænke farten og det er ultimativt det fartkontrolen er der for

Men folk burde jo køre pænt hele tiden, ikke kun når der er fartkontrol....

Anmeld

13. september 2013

**Ønskebabyen

LuLy skriver:

Ja det kunne jeg sagtens finde på, hvis jeg kan forhindre en i at køre for stærkt, så gør jeg det!
Er lidt chokket over dem der siger "nej da, de må tage konsekvensen" - men hvad hvis det ikke er dem selv der tager konsekvensen, men den person de påkører fordi de kører for hurtigt til at kunne bremse??

Du tror ikke de lære af konsekvensen, i forhold til at du advare om en f.eks. en fotofælde? Ved en fotofælde vil de jo bare sætte farten ned imens de køre forbi og gasse op igen bagefter.

Men en bøde på 1000 kr. gør ondt og er træls, og kan f.eks. gøre så de tænker dét gider jeg ikke opleve igen, jeg kan godt bruge 1000 kr. på noget andet, så nu køre jeg pænt.

Anmeld

13. september 2013

**Ønskebabyen

vitapigen skriver:

Synes mange af jeg er dobbeltmoralske. I siger at i ikke advare andre men alligevel advare i lige den og den i familien!!

Jeg advare folk... Men har den holdning er der er forskel på at køre lidt stærk/følge trafikken end dem der køre langsommere end det de må og sindssyge overhalinger...

Hvorfor er dét dobbeltmoralsk??

Vi kender vores familie og ved hvordan de køre. I mit tilfælde advare jeg min kæreste, søskende og forældre. De køre pænt, men kan have dage hvor de f.eks. har travlt og køre lidt for stærkt. Derfor ønsker jeg at advare dem, da jeg ved de til dagligt køre efter reglerne.

Jeg ønsker derimod ikke at advare gud og hver mand, for jeg aner ikke hvordan de køre og om de overholder færdselsreglerne.. Hvorfor skulle jeg advare Brian nede for enden af vejen, som konsekvent køre grimt??

Anmeld

13. september 2013

trunte89

Nej det gør jeg godt nok ikke. I stedet fryder jeg mig over dem der bliver taget! Så kan de lære det kan de! ( håber jeg )
Tror der er større chancer for, at de lærer noget af det ( kører ordentligt ) ved at politiet tager dem end at jeg advarer dem.

Anmeld

13. september 2013

M (:

LuLy skriver:

Ja det kunne jeg sagtens finde på, hvis jeg kan forhindre en i at køre for stærkt, så gør jeg det!
Er lidt chokket over dem der siger "nej da, de må tage konsekvensen" - men hvad hvis det ikke er dem selv der tager konsekvensen, men den person de påkører fordi de kører for hurtigt til at kunne bremse??

Men hvis de bliver advaret kører de måske pænt de to-tre dage fotofælden står der, og kører derefter som normalt. Når man har fået x antal ærgelige bøder (og i enkelte tilfælde frakendelse af kørekort pga. for høj fart), så kan det da være at de med tiden lærer at køre pænere og det er vel i vores alles interesse?

Anmeld

13. september 2013

Albertsen92

Ja, men kun hvis det er min kæreste

Anmeld

13. september 2013

SjeBets

**Ønskebabyen skriver:

Hvorfor er dét dobbeltmoralsk??

Vi kender vores familie og ved hvordan de køre. I mit tilfælde advare jeg min kæreste, søskende og forældre. De køre pænt, men kan have dage hvor de f.eks. har travlt og køre lidt for stærkt. Derfor ønsker jeg at advare dem, da jeg ved de til dagligt køre efter reglerne.

Jeg ønsker derimod ikke at advare gud og hver mand, for jeg aner ikke hvordan de køre og om de overholder færdselsreglerne.. Hvorfor skulle jeg advare Brian nede for enden af vejen, som konsekvent køre grimt??

det kunne vel lige så vel være andre der liiige havde lidt travlt man fik advaret, så jeg må tilstå jeg synes også det er dobbelmoralsk at sidde og sige " Eeeej folk må tage konsekvensen, Meeeen jeg advarer da lige min famliie og kæreste og venner"

Og selv om man har travlt er det vel stadig ikke OK at køre forstærkt, synes også det er dobbeltmoralsk at sige, I må ikke køre stærkt men jeg må godt fordi jeg har travlt

Anmeld

13. september 2013

SjeBets

M (: skriver:

Men hvis de bliver advaret kører de måske pænt de to-tre dage fotofælden står der, og kører derefter som normalt. Når man har fået x antal ærgelige bøder (og i enkelte tilfælde frakendelse af kørekort pga. for høj fart), så kan det da være at de med tiden lærer at køre pænere og det er vel i vores alles interesse?

nu er det problem bare at det er ikke kortet der kører, så vil de køre, så kører de også selv om de har fået frataget kortet. Og det er desværre ofte dem som kører som idioter, der får taget kortet og som fortsætter med at sidde bag et rat.

Anmeld

13. september 2013

anynom

Muhmi skriver:

Men folk burde jo køre pænt hele tiden, ikke kun når der er fartkontrol....

Ja, det burde de og så ville fartkontrol jo være unødvendig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.