Advare du andre om fartkontrol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

jydeinden

hvis man ikke kan finde ud af at køre bil burde man ikke have nogen, dét er min ærlige holdning. Jeg kan blive så stikhamrende tosset når folk føler de er bedre hvis de ikke følger de regler der nu en gang er. Så kan man synes om dem som man vil.. man lærer vel heller ikke sine børn at gå over steder hvor der ikke er fodgængerovergang, eller sidde uden sele på i bilen eller noget i den dur ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

C-Dog

Tværdimod.. Kan sgu godt ringe efter politiet hvis jeg ved folk har tænkt sig og ligge at køre ræs i min by Så kan i lære det. Jeg er ret så upopulær for min holdning til at køre for stærkt, jeg er både barnlig og en reglrytter. Men, jeg fortrækker at se mine venner og familie i live, om end 30 min forsinkede. Og jeg kommentere altid til de der fb advarsler at det ikke koster noget at køre pænt :-)

Anmeld

13. september 2013

DianaRJS

Tauf skriver:

I går da jeg var på arbejde blev chefen ringet op af en medarbejder at hun havde set at politiet var på gaden og tjekkede både kørekort, mobilsnak fart ja faktisk alt.

En af mine andre kolleger siger så at vi da skal ringe til ***** for hvis hun ikke vidste det, ville hun helt sikkert ryge i fælden.

Jeg synes faktisk det er forkert, for hvis hun køre for stærkt eller snakker i telefonen ja men så gør hun jo noget ulovligt og så skal hun vel ha sin "straf" eller hvad?

Hvad synes i? Advare i andre ??

jeg plejer sku ikke advare nogen, jo mine forældre, men ikke fordi de ville ryge i for de køre som nogen på 80 men ellers gør jeg ikke, for skal man advare nogen er det jo fordi de plejer at køre ulovligt, og jeg har sku nok lidt den holdning at det er mine børn der går på gaden, så hvis der skal en bøde til, sammen med at man har sagt de måske kun skulle køre 50 i byen istedet for 70, så fortjener de sku lidt en bøde oveni...

Anmeld

13. september 2013

MyLove E

Mom In The Making skriver:

Jeg synes det er fuldstændig latterligt. Og hver gang der er nogen der gør det på facebook bliver jeg irriteret og får Lyst til at kommentere på det. Det er lidt som om folk der gør det har sådan en 'det er os mod dem' holdning.. Som om det handler om at politiet ikke skal snuppe dem eller nogen de kender.

Hvor jeg ligesom synes det er helt hen i vejret, for det er jo fandme ikke det, det handler om. Det handler om at redde liv og hvis dem man kender køre for stærkt så skal de sgu have et rap over nallerne for det.
(En bøde)

Synes faktisk at det er helt usmageligt at advare om.
Og ja der kom jeg lige op af stolen, for har tænkt over det SÅ mange gange. XD

Ja det er sådan lidt ala "hvis vi holder sammen får de os ikke"

Men ville du hellere ikke advarer din kæreste

Anmeld

13. september 2013

wamse

Nix jeg advarer ikke nogle - man må jo efter de regler der er, og så er der intet at få bøder for

Anmeld

13. september 2013

betski

Tauf skriver:

I går da jeg var på arbejde blev chefen ringet op af en medarbejder at hun havde set at politiet var på gaden og tjekkede både kørekort, mobilsnak fart ja faktisk alt.

En af mine andre kolleger siger så at vi da skal ringe til ***** for hvis hun ikke vidste det, ville hun helt sikkert ryge i fælden.

Jeg synes faktisk det er forkert, for hvis hun køre for stærkt eller snakker i telefonen ja men så gør hun jo noget ulovligt og så skal hun vel ha sin "straf" eller hvad?

Hvis de bliver advaret, bryder de jo ikke loven. Det er jo rent faktisk også det der er hensigten når politiet er ude. At være præventive. Så nej jeg ser intet galt i at advare andre, på den måde er man med til at hjælpe til at folk overholder loven.

Anmeld

13. september 2013

Masig

Tauf skriver:

Men er det en som altid køre for stærk ja så vil de helt sikkert sætte faryen op når de er kommet forbi det sted hvor de står og så kan de jo så ramme en fodgængere der!!!!!!

Ja da... Men er det sådan en type, så gør de det sgu nok alligevel selvom de lige har fået en bøde.... Nogle bliver jo ikke klogere...

Anmeld

13. september 2013

2babygirls

Tauf skriver:

Der var engang en som lavede "blink med lyset" mod mig for at advare om en fotovogn, men jeg blev så forvirret af det at jeg kom til at kører 60 i stedet for 50(bruger ellers altid fartpilot)

øV !!!!
Men familie og venner fortæller jeg det da til. Man Kan jo godt prøve at rette op med eller uden risiko for bøde. Politiet skilter jo selv med at de er ude med den store rive.

Anmeld

13. september 2013

Hjaltesmor

Nej, det gør jeg ikke.

Det kan være mig, min ven eller min nabo, det går udover og så skal jeg i hvert fald ikke være medvirkende til, at folk får lov til at slippe afsted med det.

Mine skattekroner går til, at politiet skal kontrollere dem (og passe på mig og alle de andre det går ud over). Det ville da være at skyde mig selv i foden, først at betale dem for at stå der og bagefter ødelægge deres arbejde.

Anmeld

13. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jep, jeg advarer andre - på den måde hjælper jeg til med, at de holder farten nede, hvilket jo netop er formålet med fartkontrol. Jeg mener ikke, at man er vaneforbryder, fordi man kører 60 i stedet for 50 den morgen, jeg træder til. 

Fartkontroller rammer jo tilfældigt - hvis det hang sådan sammen, at de fik fat på alle dem, der pr. definition og dagligt kører for hurtigt og ikke hende, som netop i dag rent undtagelsesvis kører lidt for stærkt, kunne jeg se et moralsk problem i min indblanding. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.