Advare du andre om fartkontrol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

Frk.S

Masig skriver:

Det har du ret i, men jeg ville stadig have det rigtig skidt hvis nu jeg vidste der var politi på vejen og ikke lige blinkede til andre bilister og en af de bilister så endte med at slå et andet menneske ihjel... Selvom det ikke var min skyld, tror jeg stadig jeg resten af livet ville tænke "hvis jeg nu bare lige havde blinket"...

Som sagt er der jo flere aspekter i det, jeg vil ikke bare sige "de kan få en bøde så kan de sgu lære det", hvis min advarsel kan gøre trafikken mere sikker den dag lige dér hvor jeg er...

Dermed ikke sagt jeg bare automatisk blinker af andre hvis jeg ser politi, eller straks siger det videre til dem jeg kender, men synes stadig der er to sider af sagen...

Jeg kan sagtens følge din tankegang. Men hvis det er sådan du tænker skal du jo ikke blinke når der er politi men nærmere hver gang du ser en der kører for stærkt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Masig

Frk.S skriver:

Jeg kan sagtens følge din tankegang. Men hvis det er sådan du tænker skal du jo ikke blinke når der er politi men nærmere hver gang du ser en der kører for stærkt. 

Hvis jeg ser en der kører virkelig meget for stærkt eller bare decideret råddent, så bliver der skam også blinket 

Anmeld

13. september 2013

Havre74

Jeg synes, det er virkelig imponerende, at ALLE, der har skrevet i denne tråd, overholder ALLE færdelselsregler. En enkelt (husker ikke brugernavnet), erkendte at hun kører efter forholdene.

Jeg synes det er meget værre at køre for langsomt, end at køre lidt for stærkt. Det bremser traffikken og danner kø. Særligt på motorvejen dannes der hurtigt kø, hvis en bil i sneglefart ligger sig ud i overhalingsbanen.

Jeg blinker med lygterne for at hjælpe andre traffikkanter og sender en sms til dem jeg kender, der skal samme vej den dag.

Generelt kører jeg efter forholdene og følger traffikken, smiler til mine medtraffikkanter og viser hensyn. Og så elsker jeg fart.

Som andre her i tråden også har skrevet, så mener jeg også at fotofælderne m.v er rene pengemaskiner og jeg væmmes ved at se, hvordan politifolk fryder sig når de tager en der overtræder loven (har jeg set på tv-programmer).

Anmeld

14. september 2013

Lullaby

Ja da. Politiet har endda sagt at det er en god idé at gøre det så forstår ikke hvorfor så mange nægter.

Anmeld

14. september 2013

B&J

i min verden selv om jeg ingen bil har så syntes jeg man ikke skal advare andre, dem der køre for stærkt må selv ligge og rode med de får et klip eller får taget kørekortet fordi de kan jo bare holde den fart der er lavet, ja jeg ved godt så har man tralvt så kommer man for sent op og det er kun lidt mere men jaaa tænk på andre stedet for at trykke på den skide speeder, ville ønske jeg kunne sige det til alle men ja de vil ikke lytte

Anmeld

14. september 2013

lycly

**Ønskebabyen skriver:

Fordi en fartkontrol og køre nogen ned er jo det samme.. Og man kan åbenbart ikke køre nogen ned fordi der er fartkontrol??

Om der render en ud foran bilen når du køre 50 eller 55 (du vil her blive blitzet fordi du køre 5 km for stærkt) har INGEN betydning.. Så synes ikke det hænger sammen på nogen måde det du skriver.

Vi er vist bare uenige og sådan er det jo bare Jeg advarer om fartkontrol og du gør ikke

Anmeld

14. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lullaby skriver:

Ja da. Politiet har endda sagt at det er en god idé at gøre det så forstår ikke hvorfor så mange nægter.

Hørt! Man må spørge sig selv, hvad der er vigtigst: At farten bliver sat ned, eller at folk får bøder i flæng. 

Anmeld

14. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
**Ønskebabyen skriver:

Læs hvad der står istedet for det der.. Jeg har aldrig skrevet at man godt må køre stærkt fordi man har travlt. Men mange gør det konsekvent. Og så må man også tage konsekvensen af det, når man bliver blitzet.

Ja jeg advare min familie (og nej ikke venner osv. som du skriver) fordi jeg som sagt VED at de overholder færdselsreglerne, men som sagt kan komme til at køre for stærkt hvis de har lidt travlt. Derfor advare jeg dem, for at få dem til at huske de skal køre pænt, også når de har travlt!!

Så er din familie og vennekreds nok også meget speciel, hvis familien pr. definition kører pænt og kun ved særlige omstændigheder kører for stærkt, mens alle vennerne er notoriske fartsyndere. 

Anmeld

14. september 2013

MortilElias2010

Tauf skriver:

I går da jeg var på arbejde blev chefen ringet op af en medarbejder at hun havde set at politiet var på gaden og tjekkede både kørekort, mobilsnak fart ja faktisk alt.

En af mine andre kolleger siger så at vi da skal ringe til ***** for hvis hun ikke vidste det, ville hun helt sikkert ryge i fælden.

Jeg synes faktisk det er forkert, for hvis hun køre for stærkt eller snakker i telefonen ja men så gør hun jo noget ulovligt og så skal hun vel ha sin "straf" eller hvad?

Hvad synes i? Advare i andre ??

NEJ det gør jeg ikke! De kan kraftedeme bare køre efter reglerne, så er der ingen ko på isen! Ingen advarsel fra mig, det er 100%. 

Anmeld

14. september 2013

MortilElias2010

Carina:-) skriver:

Nej ,det gør jeg ikke .

Har en nabo der går som butiksdetektiv,og ser jeg ham i Bilka stiller jeg mig heller ikke op i indgangen og advarer folk om at de ikke skal stjæle i dag-

Kan man ikke overholde loven må man tage konsekvensen.

Ha ha god sammenligning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.