Advare du andre om fartkontrol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

M (:

Tauf skriver:

I går da jeg var på arbejde blev chefen ringet op af en medarbejder at hun havde set at politiet var på gaden og tjekkede både kørekort, mobilsnak fart ja faktisk alt.

En af mine andre kolleger siger så at vi da skal ringe til ***** for hvis hun ikke vidste det, ville hun helt sikkert ryge i fælden.

Jeg synes faktisk det er forkert, for hvis hun køre for stærkt eller snakker i telefonen ja men så gør hun jo noget ulovligt og så skal hun vel ha sin "straf" eller hvad?

Hvad synes i? Advare i andre ??

Nej, det gør jeg ikke, for jeg synes at det er ris til egen røv, hvis man ikke overholder færdselsloven. Det er for både deres, min og mit barns skyld at loven er der, og den mener jeg ikke, at der er undskyldninger for ikke at overholde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Savannah

NEJ!! Kommenterer derimod altid når jeg ser det skrevet på facebook.. Folk fatter jo ikke at overholde loven medmindre det rammer deres pengepung..Jeg synes det er så forkert at advare.. Altså, hvis folk bryder loven skal de jo bare straffes.. Især når det gælder trafik!!

Folks morale er så lav at jeg kunne brække mig..

Jep, det pisser mig af

Anmeld

13. september 2013

MomInTheMaking

Tauf skriver:

Ja det er sådan lidt ala "hvis vi holder sammen får de os ikke"

Men ville du hellere ikke advarer din kæreste

Nej. Han kan sgu køre ordentligt. Faktisk er han blevet taget 2 gange og jeg bliver pisse sur hver gang, for det første køre han rundt med min datter og selvfølgelig sig selv og mig, så skal han køre ordentligt, så er der alle de andre det kan gå udover og til sidst synes jeg det er pisse irriterende at skulle betale de penge, så travlt er der ingen der har og hvis de har så skulle de måske tage deres liv op til revision .

Anmeld

13. september 2013

Aabye

Jeg advarer aldrig.. Folk kan fandeme bare køre ordentligt, med sele på, imens de overholder fartgrænsen, uden at snakke/skrive i/på telefonen..

Anmeld

13. september 2013

Ma-lu

Nej... Eller jo, min kæreste hvis jeg ved han skal den vej eller lign.!

men vill aldrig slå det op på Face eller andre sider... Hvis det ku stoppe bare en fart bølle eller redde er liv , så jeg tilfreds.!! 

Mine børn og familie sku også færdes... 

Jeg er selv blevet snuppet, med Tlf og uden sele,  fair nok, det var sure penge men jeg lærte a det..

Anmeld

13. september 2013

LinLin

Jeg advarer kun min mand, men det er nu sjældent vi kører samme vej...
Vi bor ud af en laaaaaang lige vej hvor der ingen sideveje er og der er max 80. Det kommer man let til at overskride...

Anmeld

13. september 2013

Xolia

Tauf skriver:

I går da jeg var på arbejde blev chefen ringet op af en medarbejder at hun havde set at politiet var på gaden og tjekkede både kørekort, mobilsnak fart ja faktisk alt.

En af mine andre kolleger siger så at vi da skal ringe til ***** for hvis hun ikke vidste det, ville hun helt sikkert ryge i fælden.

Jeg synes faktisk det er forkert, for hvis hun køre for stærkt eller snakker i telefonen ja men så gør hun jo noget ulovligt og så skal hun vel ha sin "straf" eller hvad?

Helt enig.

Ville dog måske nok orientere kæresten - ikke fordi han normal kører for stærkt - ej heller taler mobil m.v. men nogle strækninger kan man godt komme til at køre måske 5km for stærkt fordi man følger trafikken - og vi har sgu ikke råd til fartbøder :-)

Men generelt synes jeg man skal nappes for ALT hvad man gør man ikke må - og så øv øv øv hvis det er en selv.

-Xolia-

Anmeld

13. september 2013

Carina:-)

Nej ,det gør jeg ikke .

Har en nabo der går som butiksdetektiv,og ser jeg ham i Bilka stiller jeg mig heller ikke op i indgangen og advarer folk om at de ikke skal stjæle i dag-

Kan man ikke overholde loven må man tage konsekvensen.

Anmeld

13. september 2013

Frk.S

Masig skriver:

Tja både og... Er helt enig med dig i at folk skal tage sin straf hvis de bryder loven, men omvendt, bliver der advaret, så sænker folk jo farten/dropper mobilen m.m. og mindsker derved risikoen for ulykker den dag i hvert fald... Forestil dig hvis man ikke havde advaret og folk havde drønet afsted med alt for høj fart og ramt en fodgænger på vejen.. Det kunne måske være undgået hvis man lige havde advaret...

Så der er mange aspekter i det synes jeg... 

Tja, eller også fortsætter personen i samme tempo, bliver snuppet og får en bøde. MÅSKE personen så tænker at det var sgu nogle ærgelige penge at komme af med... jeg tror jeg kører med hovedet i stedet for røven for eftertiden = langt større chance for at det ikke kommer til at gå ud over en uskyldig at denne person ikke tænker sig om.

Så nej jeg advarer ikke folk. Hvis de kører for stærkt må de sgu selv tage konsekvensen.... 

Bliver også små irriteret når jeg ser de advarsler på Facebook.  

Anmeld

13. september 2013

Hyacinth

Tauf skriver:

Nej, det kunne jeg aldrig finde på, da jeg mener, at man derved støtter ulovlig kørsel. Det vil jeg ikke være med til, da jeg - selvom jeg ikke har kørekort - virkelig går op i, at folk kører pænt, ikke taler i håndholdt mobil osv.

Så må de bare tage konsekvensen af deres åndssvage handlinger.
I øvrigt bliver jeg forarget, når der florerer advarsler på fjæsen osv.

Det er i min optik ikke okay.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.