Synes i det er småligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

Capri Sonne

Det lyder godt nok som et sundt, modent og ligevægtigt forhold. Eller egentlig ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Du kan jo vise ham den tråd her!
Han er meget smålig synes jeg.

Jeg tjente da også 150000 kr. på  en lejlighed, men dem delte jeg med min kæreste, så vi kunne få nye møbler. Så jeg forstår slet ikke det der. Synes han behandler dig som et barn, der skal lære at holde sin afdragsaftale. Og så for noget som han har ønsket sit. Det er mærkeligt!

Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af, andet end at han ville blive rasende over jeg havde lagt vores situation ud på nettet - også selvom jeg er anonym.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

VråJepsen skriver:

Synes absolut det er småligt. Herhjemme er det mig der tjener mest, og da jeg mødte Andreas havde han en gæld, som jeg også betaler af på. vi har fællesøkonomi, så vi er fælles om tingene. Kunne aldrig nogensinde finde på at bede om penge fra Andreas fra før vi fik fællesøkonomi, synes det helt hen i vejret. Og hvis det var mig, havde han absolut ikke set skyggen af de penge.. Også havde han fået en skideballe med i købet.. Tøj til dig? det er i da også fællles om, det skal du da ikke låne penge af ham til.. og det samme med studiebøger. Hvis han har de holdninger. Burde i havde en fælles budget konto i stedet. 

jeg havde også en opsparring da jeg mødte Andreas og de er da brugt, men beder ham heller ikke om halvdelen af beløbet.. 

Vi har fælles madkonto, fælles budgetkonto, fælles opsparing, alle vores penge går ind på samme konto, men så får vi 1500 hver i lommepenge.. Men ja, jeg kan ikke nægte at betale, så skulle der da nok først komme konflikt.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Forstår godt det er svært for dig. Det er jo også sjældent det man taler om når man blir kærester, men jeg mener at det er ligeså vigtigt at forventningsafstemme økonomi som det er at forventningsafstemme om man vil have børn og hvor man skal bo

Jeg er vokset op i en familie hvor min far tjente mest og min mor var på deltid. Min far betalte alle fællesudgifterne såsom husleje, forsikringer og el. Min mor stod for gaver og madbudget. Og i de måneder hvor det var stramt for min mor så spædede han til uden brok så min mor også havde luft i budgettet til lidt sjov.
Sådan skal det være efter min mening. ..alt andet er småligt og uudholdeligt

Har samme holdning som dig, og det er svært at være sammen med en, hvis syn på dét er så fundamentalt anderledes.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Hvis din kæreste har valgt en afspiller til 3000kr må han selv betale! Evt. Kan du vælge at give de 500kr det ville koste at købe en i bilka.

Herhjemme tjener manden også meget mere end jeg, men vi betaler på INGEN måde 50/50, det synes vi begge ville være uretfærdigt.
Jeg betaler til mad på en fælles konto, så betaler jeg lidt småting til boligen i ny og næ og har selv lommepenge på 1700kr, hvor jeg vælger at lægge 1000 til opsparing.

Min mand ville ha tv og købte det selv, jeg ville ha en xbox og solgte min wii og betalte, selvom min mand gerne ville give halvdelen.

Det går han aldrig med til. Jeg spurgte i går hvorfor han fastholdte den gæld, og han have ikke nogen ordentlig forklaring andet end et lidt sløset en om at vi havde jo ikke fælles økonomi den gang og blablabla - nej, men det har vi nu, så nu er situationen jo noget andet..

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Men hvorfor har I overhovedet fælles økonomi?
Altså hvis min kæreste vil have et eller andet elektronik gejl, så køber han det for sine egne penge. Og hvis jeg vil have tøj eller på cafe, jamen så betaler jeg selv.

For at få det hele til at løbe rundt og give logisk mening, når vi er en familie. Lad mig sige det sådan her, min kæreste mente da vi mødtes, at en budgetkonto først var sådan noget man behøvede når man var færdiguddannet og havde faste jobs. Og han ville aldrig gå med til den model hvor han så skulle betale mere til fælles udgifter, fordi han tjente mere, så hvis vi adskilte økonomien ville vi stadig skulle betale 50/50, og det kan jeg altså ikke, når jeg kun får knap 5000 om måneden.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Altså... han får alle bøger til sit studie af sine forældre, mens du skal betale dine - ud af dine lommepenge? Og så får du "lov" at låne penge af ham til en dyr ting, som HAN har ønsket sig, og som du så skal betale af på...?! 

Der er da et eller andet, der er helt skævt i mine ører. For mig at se, har I ikke særlig fælles økonomi, og han går da i meget små sko.

Jamen jeg er helt enig.

Anmeld

25. august 2013

Frk. Himmelblå

TS, har læst dit indlæg, men ikke resten af tråden.

Du har så meget ret. Hans opførsel hører ingen steder hjemme, - det er dårlig stil fra hans side.

Håber, I finder ud af det, eller at du lærer at se bort fra denne side af ham, for kan godt forstå, at du føler det nedværdigende at skulle betale af.

herfra.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Hvor gamle er i?
Jeg synes det er et underligt syn at have på en fælles økonomi. Enten har man fælles økonomi ellers har man ikke.
Min eks ville også have vi skulle have fælles økonomi. Men fik så engang den besked fordi han ville flytte ud på landet hvor jeg så sagde at det var lidt træls for mig da jeg var lærling og ingen bil havde råd til. Så sagde han at jeg måtte købe en knallert hvor jeg så sagde at jeg ville sgu ikke køre 50 km på knallert hver dag. Sagde han at det jo ikke var hans skyld jeg havde valgt at gå i lære. Han havde ikke selv nogen udd. Hvortil jeg sagde nej men det er fint. Så når jeg er færdig uddannet og har over en halv gang så meget udbetalt som ham så skulle han sgu ikke komme krybene for det var mine penge. Hvortil han så måtte trække i land og så sagde han aldrig noget i den dur igen. Men vi slog så op kort tid efter. Pga andre ting. Men er sgu glad for at jeg ikke er sammen med ham. For har man fælles økonomi så deles man om de penge der er.

Nu har jeg indtil nu haft flere penge om mdr end min nuværende kæreste. Og vi har stadig delt lige op. Men nu hvor jeg er kommet over på kontanthjælp pga jeg har fået et piskesmæld og ikke kan arbejde. Så får jeg mindre end ham. Men vi deles stadig. Og det er sådan man gør.
Min kæreste tænker altid på sig selv til sidst. Hvis vi er ude og shoppe eller lign. Er det altid min datter og jeg der kommer hjem med noget. Aldrig ham. Fordi han vil give mig hvad jeg gerne vil have. Eller hvis han synes jeg har brug for nyt tøj. Hehe. Det er oftes fordi han synes jeg trænger til nyt.

Men jeg synes da du skal sige til din kæreste hvad du har skrevet herinde for enten har man fælles økonomi ellers har man ikke.

Jeg kan ikke se hvad vores alder har af relevans for debatten, med mindre du insinuerer, at vi lyder umodne og unge? Ellers må du lige forklare, hvor du vil hen med det spørgsmål.. Vi er i midt/slut-tyverne, og synes ikke vores alder har særlig meget med mit spørgsmål at gøre, hvis overhovedet..

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Jeg synes din kæreste går i små sko - ja

Men jeg synes så sandelig også at du selv bære en stor del af skylden. Kom ud af offer rollen - mand dig op - bank i bordet. Fortæl ham ( hvilket du skulle ha gjort for længst) at du betaler det af som en alm dvd afspiller ville ha kostet 500-700 kr og ikke en øre mere da det var ham som valgte en ps - hvilket ikke var aftalen.

Og hvor ville vi så stå? Manden ville stejle fuldstændig og helt sikkert ikke bare lige komme videre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.