Synes i det er småligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

B&J

det må jeg nok erkende det havde jeg ikke fundet mig i...

og hvorfor en ting der var så dyr???

inden skal i splitte jeres økonomi ellers hedder det det der er mit er mit...

mig og min kæreste har sidet i lort til halsen og vi har overlevet betalt en masse ud en masse gammel gæld han hande og ja jeg har gået i samme med ham og ja mine penge ryger også til det.. sådan er det det er noget vi har valgt og tnker slet ikke over det bare det kommer ud af verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

Anonym trådstarter

janne1986 skriver:

Jeg synes det virker underligt.... Specielt fordi han valgte noget der var 2300kr dyrere end det du ku ha nøjes med at købe...

i mine øre lyder det anderledes... Men vi har også 100% fælles økonomi, hvor alle vores penge går på en konto, så blir der trukket til budget og opsparing (fælles) og så fedt der er tilbage er vores begges.... vi har kort til samme konto

Vi har også 100% fælles nu pånær lommepengene. Alle vores penge går ind på samme konto, vi har en fælles budget, fælles madkonto, fælles opsparing. Men så har vi også en lommepengekonto hver, og det synes jeg er fint, for så må man styre de penge som man lyster og det fungerer godt.. Men synes det er noget pjat jeg skal skylde, især når han har den kæmpe opsparing..

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg synes altså også det er noget underligt noget det der med at skylde hinanden penge. Specielt når I bor sammen! Min kæreste og jeg bor sammen, har barn osv men ikke fælles økonomi og han tjener også en del mere end mig. Så han betaler også engang imellem for mine frisør besøg osv men han kunne aldrig drømme om at se det som et lån og kræve at jeg betalte tilbage.
Vi sparer også op, men igen, han har flest penge og det er derfor ham der sparer op, men det er VORES opsparing.

Synes virkelig man skal passe på med at gå så meget op i penge i et forhold. For penge kan ødelægge så meget mellem mennesker.

Jamen jeg er helt enig, men han og jeg er bare meget uenige når det kommer til økonomi. At han gik med til fællesøkonomi tog også laaaang tid, og synes han har utrolig lidt tiltro til mig, taget i betragtning at det er mig der har styr på budgettet og får det hele til at løbe rundt.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Nej men så skulle du have sagt det dengang. At du ikke ville betale sådan en dyr afspiller når man kan få en til under det halve. At du evt betalte de 700 og han så gav resten for at få en Playstation. Du kan jo ikkekomme nu og sige det er for dårligt. Du må jo snakke med ham om det andet. Sige at du føler dig dårlig tilpas over du skal betale til ham. Måske tænker han ikke over det..

Jeg havde ikke forstand på hvad der var bedst, og regnede med at han som tekniknørd tog det bedste valg.
Men vi HAR talt om det til uendelighed, men han kan ikke se mit standpunkt.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg synes det er MEGET småligt...især når det er en ting han selv ville have - jeg havde ikke betalt ham tilbage; synes det er en meget underlig holdning at have i et parforhold 

Kunne slet ikke leve med én der gik så meget op i penge 

Jeg synes også det er træls. Og synes han har en ærgerlig holdning til økonomi nogen gange. Fx at vi jo bare kan låne af hans forældre, hvis vi mangler penge - de er meget generøse. Men det vil jeg altså ikke, hvis vi har mulighed for selv at løse det.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Imponerende millimeterdemokrati I har jer. Jeg synes det er langt ude, at han går og stikker sådan til dig. Jeg ville personligt aldrig finde mig i den ydmygelse eller acceptere, en 50/50 ordning når der er så stor en forskel i indtægt.

Jeg ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre.
Vi har fællesøkonomi nu, ikke længere 50/50. Det fik jeg nok af til sidst og sagde fra, han kunne slet ikke se det fornuftige i fællesøkonomi i starten og mente, at det jo var hans penge, men jeg ser på det som det er vores penge fordi vi er en familie.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

JA det er sgu småligt...

Da jeg mødte min mand og vi flyttede sammen efter 3 mdr betalte jeg hans dyre restgæld ud - 25.000. Selvfølgelig med henblik på at han så skulle betale mig tilbage. Men pludselig var vi gift, havde barn og hus, og så nytter millimeterdemokrati ingenting. Resten af min opsparing blev brugt, og skide være med det. Vi sidder lidtstramt pt, men mangler intet til trods for der ikke er råd til lommepenge og større udskejelser.

Det undrer mig at i har fællesøkonomi - men at du skal betale skolebøger udfra dine lommepenge? I min verden er det en udgift der ligger under fællesøkonomien, og det er en investering i JERES fremtid som familie.

Endvidere undrer det mig at DU skulle låne penge fra hans opsparing til dåbstøj til JERES fælles barn?

Ah men nu må han da lige spænde hjælmen altså!

Det var tøj til dåben til mig, ikke til barnet, men stadig.

Og hans forældre betaler hans studiebøger, så han har ikke det samme syn på det som mig, og hans studie er endda mega billigt med bøger, hvor jeg må lægge tusindevis af kroner hver måned. Men tror også det er derfor han ønsker jeg selv skal betale, fordi den udgift er der jo ikke på hans side af tingene..

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

AMM00 skriver:

Ej undskyld, men det lyder mere som om i er venner.. altså man kan da ikk skylde penge til hinanden når man er kærester?? Sybes det et eb underlig holding at du ligeson "afdrager" på ting som han har købt og endda selv har valgt at købe. Altså dry burde være sådab dine penge er hans penge og hans penge er dine penge. Kan slet ikk sætte mig ind i et forhold hvor mab låner penge af hindanen og hvor mab skal brtale tilbsge.

Arh, rolig nu. Vil nu ikke mene det er det der afgør, om man er venner og kærester. Men når det er sagt er jeg helt enig med dig i, at det der med at låne og skylde når man er en familie er noget pjat! Det er det der er problemet..

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Nu ved jeg ikke hvor lang tid i har været sammen.
Men jeg synes virkelig det er noget underligt noget. Når man har fælles økonomi så har man fælles økonomi. Så skal man da ikke betale ain kæreste tilbage. Her har vi også fælles økonomi. Min kæreste havde en del gæld da vi mødte hinanden. Og har stadig gæld.
Men da jeg fik en erstatning betalte jeg de små han havde som gjorde han blandt andet stod i rki. Det var omkring 60000 kr. Og jeg gjorde det fordi det er noget der rør os hver mdr. Fordi vi har ikke så mange penge. Og jeg ved da godt at skulle vi gå fra hinanden er det ikke nogle penge jeg får igen.
Men vi har fælles økonomi og vi går ud fra vi skal være sammmen resten af vores liv. Og uanset hvad så ville jeg i sidste ende betale til. Hans gæld alligevel fordi vi har fælles økonomi og vi ikke har ret mange penge. Vi har ikke penge til at have hver vores lommepenge. Men når vi mangler noget hver i sær så køber vi det for vores fælles penge.

Mit syn på fælles økonomi er at man deler det man har uanset om den ene tjener mere end den anden.

Vi har været sammen i 4 år.

Men ja. Jeg har også SU-lån, hvilket han stejlede totalt over den anden dag, hvilket er helt hul i hovedet, for han har jo hele tiden vist jeg har haft det, og har været med til at nyde godt af de penge - så er det sgu lidt barnligt at komme bagefter og sige, at det er træls de penge er lånt. Han kunne have sagt fra for 2 år siden.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det må jeg nok erkende det havde jeg ikke fundet mig i...

og hvorfor en ting der var så dyr???

inden skal i splitte jeres økonomi ellers hedder det det der er mit er mit...

mig og min kæreste har sidet i lort til halsen og vi har overlevet betalt en masse ud en masse gammel gæld han hande og ja jeg har gået i samme med ham og ja mine penge ryger også til det.. sådan er det det er noget vi har valgt og tnker slet ikke over det bare det kommer ud af verden

Men kan ikke tvinge ham til noget han ikke vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.