Synes i det er småligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Jeg syntes som mange andre at din kæreste går i meget små sko

Derudover syntes jeg det lyder som om du skal betale en pænt stor sum til skolebøger hver mdr. hvilket jeg nok også syntes lyder en tand mystisk... er der slet ikke nogen mdr. hvor du ikke har behov for nye bøger i forbindelse med dit studie??

Men når det er sagt, så havde jeg rent personligt også valgt at tage tre "hårde" mdr. hvor han fik de 1.000,- og så du selv kun havde 500,- til sjov og evt. bøger... ganske enkelt for at få det ud af verdenen...  og altrnativt to mdr. hvor han fik alle lommepengene... for det lån er med til at skabe en unødvendig dårlig stemning i jeres forhold

man kan altid tænke over at du ikke skulle have givet ok, for en så dyr afspiller, men sket er sket og det kan ikke laves om...

Håber I finder en løsning...

Qnuz

I gennemsnit 500 om måneden til studiebøger (omkring 3000 pr semester). 250 til fitness. Cirka 200 til bus. Og så betaler jeg en sjat af på mit SU-lån, så derfor er der jo ikke meget at rutte med, hvis jeg også skal have bare en anelse til fornøjelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

TS, har læst dit indlæg, men ikke resten af tråden.

Du har så meget ret. Hans opførsel hører ingen steder hjemme, - det er dårlig stil fra hans side.

Håber, I finder ud af det, eller at du lærer at se bort fra denne side af ham, for kan godt forstå, at du føler det nedværdigende at skulle betale af.

herfra.

Tak skal du have, det var et behageligt svar, der ikke her travlt med at påpege at vores parforhold lyder helt hen i vejret..

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

her i huset har vi ikke fælles økonomi for jeg vil netop gerne have det sådan at den anden kan købe ting for sine penge uden at den anden behøver blande sig i det (der er tale om når alle regninger ER betalt).. men jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at kræve et beløb hver gang min partner benyttede ipadden eller hver gang han lå i sengen.. er fuldkommen absurd i mit hoved .. hvis HAN ville have den skide playstation og ikke kunne nøjes med en almindelig dvd afspiller så må HAN sørme også spytte nogle penge i.

Er det her jeg skal fortælle at han for nyligt ville sælge sin Ipad, fordi han aldrig brugte den. Sagde at jeg da godt kunne bruge den, for kunne sikkert finde mange gode apps til børnene, men så ville han have, at vores fællesopsparing skulle betale ham for Ipaden nu det var en han havde købt og så ikke ville bruge mere. Det nægtede jeg, så den er solgt til anden side.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Capri Sonne skriver:

Det lyder godt nok som et sundt, modent og ligevægtigt forhold. Eller egentlig ikke

Næh, sikkert ikke.

Anmeld

25. august 2013

Lusi

Altså jeg kan ikke forholde mig til det, da vi har haft fælles økonomi lige fra dag ét af, vi mødte hinanden.. Jeg men uanset hvad, så synes jeg det er småligt ja. Han valgte en meget dyrere afspiller, det kan han da ikke når du skal betale den

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Lusi skriver:

Altså jeg kan ikke forholde mig til det, da vi har haft fælles økonomi lige fra dag ét af, vi mødte hinanden.. Jeg men uanset hvad, så synes jeg det er småligt ja. Han valgte en meget dyrere afspiller, det kan han da ikke når du skal betale den

Retfærdigvis skal siges at jeg ikke nægtede han købte den som playstation - havde på det tidspunkt ikke styr på blyray (vidste ikke hvad det var ) så gik ud fra han valgte det der gav mest mening.. Mest irriterende er nok at han ALDRIG spiller playstation, han spiller kun på sin xbox. Hvad skulle vi så have en playstation for!?

Anmeld

25. august 2013

Lusi

Anonym skriver:

Retfærdigvis skal siges at jeg ikke nægtede han købte den som playstation - havde på det tidspunkt ikke styr på blyray (vidste ikke hvad det var ) så gik ud fra han valgte det der gav mest mening.. Mest irriterende er nok at han ALDRIG spiller playstation, han spiller kun på sin xbox. Hvad skulle vi så have en playstation for!?

Ja det var jo så lidt surt
Men da også virkelig mærkeligt, han skulle have en PlayStation, når han så ikke spiller på den

Anmeld

25. august 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Er det her jeg skal fortælle at han for nyligt ville sælge sin Ipad, fordi han aldrig brugte den. Sagde at jeg da godt kunne bruge den, for kunne sikkert finde mange gode apps til børnene, men så ville han have, at vores fællesopsparing skulle betale ham for Ipaden nu det var en han havde købt og så ikke ville bruge mere. Det nægtede jeg, så den er solgt til anden side.

what .. hvorfor kunne han da ikke bare forære dig den, når han ikke gad bruge den selv.. sikke en egoist

Anmeld

25. august 2013

dpb

Anonym skriver:

I gennemsnit 500 om måneden til studiebøger (omkring 3000 pr semester). 250 til fitness. Cirka 200 til bus. Og så betaler jeg en sjat af på mit SU-lån, så derfor er der jo ikke meget at rutte med, hvis jeg også skal have bare en anelse til fornøjelser.

Det er så det mjeg vil gå ind og kalde for at i så kun har delvis fælles økonomi For i min verden er su-lån, transport, og i princippet også studiebøger en fælles udgift og burde altså ikke tages fra lommepengene... men det er sådan jeg har det, kan forstå at din kæreste er MEGET anderledes skruet sammen...

lige et enkelt spørgsmål hvordan kommer din kæreste til sit studie? bus, cykel, til fods eller bil?? og hvis der er udgifter til dette går de så også fra hans lommepenge?

Beklager at måtte sige det men, ud fra de ting du skriver syntes jeg at din kæreste lyder temmelig umoden og egoistisk... Han har et ansvar for sin familie og det inkludere altså også dig og ikke kun jeres børn...

Har så også lige set at han har solgt sin Ipad, fremfor at give den til jeres børn...fordi du ikke ville gå med til at I skulle betale ham for den af jeres fælles opsparing syntes simpelthen det er for langt ude... han er for langt ude... ihvertfald efter min mening...

Qnuz

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Det er så det mjeg vil gå ind og kalde for at i så kun har delvis fælles økonomi For i min verden er su-lån, transport, og i princippet også studiebøger en fælles udgift og burde altså ikke tages fra lommepengene... men det er sådan jeg har det, kan forstå at din kæreste er MEGET anderledes skruet sammen...

lige et enkelt spørgsmål hvordan kommer din kæreste til sit studie? bus, cykel, til fods eller bil?? og hvis der er udgifter til dette går de så også fra hans lommepenge?

Beklager at måtte sige det men, ud fra de ting du skriver syntes jeg at din kæreste lyder temmelig umoden og egoistisk... Han har et ansvar for sin familie og det inkludere altså også dig og ikke kun jeres børn...

Har så også lige set at han har solgt sin Ipad, fremfor at give den til jeres børn...fordi du ikke ville gå med til at I skulle betale ham for den af jeres fælles opsparing syntes simpelthen det er for langt ude... han er for langt ude... ihvertfald efter min mening...

Qnuz

Han betaler også selv sin bus.

Men ja, ved ikke helt hvad jeg skal sige. Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal gøre længere... Jeg er jo helt enig i det du skriver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.