hmmm det med fællesøkonomi kan være på forskellige måder. I vores tilfælde, hvor jeg er på SU og min kæreste er tjenestemand, så deler vi alle fællesudgifter, som ville have været der, hvis jeg boede alene og i en mindre lejlighed. Dvs, at husleje, grundpakke tv, licens, internet, vand, el, varm osv er 50/50, men min kæreste vil rigtig gerne se fodbold, så han lægger de ekstra kr det koster at få den store pakke.
Han har lige købt bil, hvor han i starten sagde, at jeg skulle kalde det for hans bil. Dette var jeg meget utilfreds over, da jeg havde/har set den som en investering i VORES fremtid og fik forklaret ham, at hvis det ikke var fordi at jeg var studerende så kunne vi ikke sidde i den billige lejlighed vi har, så jeg på den måde også bidrager til økonomien, desuden sagde at han jo også kaldte det for VORES hjem selvom det er mig der gør at vi kan bo der.
Det gjorde at han åbnede øjene og lige siden har jeg kunne sige og føle, at det er VORES bil og VORES fremtidsinvestering.
I forhold til det med at låne penge af kæresten og skulle betale tilbage, så låner jeg af min kæreste og betaler ham tilbage når jeg kan. Dette er også rigtig træls når jeg kæmper med økonomien og SKAL tage su-lån for bare at have råd til mad.
Der kunne jeg godt have tænkt mig, at jeg kunne slippe for den gæld og han kunne tage lidt udgifter, så jeg kunne få mad, desuden med hans indtægt er han vand til god mad og dyre bøffer i hverdagen og det har da også gået ud over min økonomi. Meeen dette sagde jeg også til ham ikke gik, så enten levede han på SU mad ellers betalte han det ekstra og nu giver jeg ham 40 kr om dagen og så står han for maden og så har jeg 10 kr af mine madpengene om dagen, som jeg kan spare om til café besøg og sådan.
Det fungerer, men jeg ville da ønske jeg kunne slippe for SU-lånet.
Anmeld