Anonym skriver:
Retfærdigvis skal siges at jeg ikke nægtede han købte den som playstation - havde på det tidspunkt ikke styr på blyray (vidste ikke hvad det var
) så gik ud fra han valgte det der gav mest mening.. Mest irriterende er nok at han ALDRIG spiller playstation, han spiller kun på sin xbox. Hvad skulle vi så have en playstation for!?
Jeg fortalte lige min mand om debatten, og han kunne fortælle, at der var engang hvor den billigste blue ray - afspiller var en playstation. Så er sikker på at det er derfor du kan huske, at det gav mening at købe en playstation dengang 
En anden ting, så er det i min omgangskreds MEGET forskelligt hvordan folk ser på økonomi i parforhold.. Og her er din kæreste slet ikke ekstrem.. Jeg har en bekendt hvor hendes forældre i hele deres forhold har haft seperat økonomi.. Hendes far tjente mest og har derfor haft størst opsparing og flest penge hele deres lange forhold og de er stadig sammen.
At moderen så var den der gik på barsel og passede børnene hele deres barndom var ikke med i udregningen. Børnene har slet ikke fået et tæt forhold til deres far - for han var altid på arbejde.. Nu har han så en kæmpe opsparing.. Konen har intet, for hun har brugt tiden på børnene og husarbejde.
Herhjemme har vi 100% fællesøkonomi.. Vi yder efter evne og nyder efter behov og det fungere rigtigt godt. Ingen af os har dog dyre hobbyer eller forbrugsvaner. Min mand tjener dog noget mere, da jeg er - og i hele vores forhold har været studerende. Det er en af ulemperne ved at finde sig en ung kone 
Det jeg mener er at vi sagtens kan have meninger om hvor små sko din mand går i, men det er så forskelligt hvad folk ser som rimeligt. Masser af mine bekendte ville sige at din mand er for god af sig fordi han ligger hele sin store løn i fælleskassen og nøjes med 1500 til sig selv.
Jeg vil ikke sige at det din mand gør er helt hen i vejret, selvom jeg selv tænker anderledes og sagtens kan forstå dig.
Håber i får snakket sammen om det 
Anmeld