Tager jeg det for personligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

baby012

Anonym skriver:

Selvfølgelig er barnet nødsaget til at være i instution når forældrene har arbejde, og jeg mener helt klart også at børn har det bedst derhjemme, men der er jo intet at gøre ved det... ;-) 

Men er enig i dig i at folk burde holde ferie med deres børn når de selv har ferie, alt andet er forkert.

Yay - enighed !!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

raca

baby012 skriver:

Hvem siger barnet bliver passiviseret fordi mor læser  

min datter sidder enten og leger ved bordet hos mig, ellers læser jeg højt, og terper lidt ekstra i middagsluren, så jeg fri når hun vågner  

dejligt du mener det fungere for dit barn..

jeg læser hjemme og noway jeg ville byde mit barn det.. de sover så heller ikke til middag. så hvis de skulle være hjemme ville det betyde at de skulle passe sig selv i 4-6 timer pr dag. det kan jo ikke byde et barn..

jeg droppede at læse hjemmefra før de kunne komme ud. da dels jeg ville ikke byde mine meget aktive børn at jeg sad og glode i en bog mens de sad ved siden af.. at jeg skulle bruge samtlige aftner på at læse samt middagslurene.

vi har valgt korte dage på 6,5-7 timer ofte fridage... det fungere for os.

og heldigvis har vores pædagoger så stor tiltro og respekt(på den gode måde) at de ikke taler dårligt om de forældre der arbejder og derfor bliver nødt til at aflevere kl 7 og hente kl 15... kæft nogle pædagog gimper du er i familie med.. og nej de bør ikke læsse af hjemme.. men sådan fordoms fuld og uproffeionelt nonsens.. de burde jo kunne regne ud at forældrene havde et arbejde at passe og faktisk burde være væk lige så lang tid.. hvem passer ders børn når de har mogenvagt, eller eftermiddags vagt.. og hvordan henter de før 15.. er deres mand hjemmegående?

Anmeld

23. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
baby012 skriver:

De har åben til 16.30 Men det er sjældent at der er børn så sent  

selvfølgedig snakker de efter arbejde, de fleste kollegaer snakker vel sammen om forældre og børn.. Af og til læsser de vel også a på familien, selvf. ikke med navne .. 

Men det der er i min verden uprofessionelt. Så sidder kollegerne og bagtaler forældrene sammen på et meget tyndt grundlag. Skal forældrene så tale sammen om at pædagogerne bare venter på at ungerne bliver hentet og de ikke gider deres arbejde.
Pædagogerne kan tale sammen hvis de er bekymret for et barns trivsel grundet lange dage, men de skal vel ikke bare sidde og bagtale?

Anmeld

23. august 2013

baby012

mor:) skriver:

Men det der er i min verden uprofessionelt. Så sidder kollegerne og bagtaler forældrene sammen på et meget tyndt grundlag. Skal forældrene så tale sammen om at pædagogerne bare venter på at ungerne bliver hentet og de ikke gider deres arbejde.
Pædagogerne kan tale sammen hvis de er bekymret for et barns trivsel grundet lange dage, men de skal vel ikke bare sidde og bagtale?

Der er vel ikke regler om hvad de må/ikke må snakke om i pauserne  

Anmeld

23. august 2013

raca

baby012 skriver:

der er regler om hvad de må tale om med familien... og jeg mener så nok de er gået over grænsen der.. at sprede rygter om at de ser ned på forældre der arbejder 7.5 timer om dagen er uprof.. og uepatisk og bare slet ikke ok..

hvad rager det dig?

Anmeld

23. august 2013

baby012 skriver:

Ja, de kan jo så ikke høre så meget andet end at have barnet i inst. Det ændre dog ikke på min holdning om at det ville være bedre for barnet at være hjemme .. 

Kan så ikke forstå dem der sender deres børn afsted når de har ferie.. 

Mon ikke det er ressourcesvage forældre der er tale om.
SFI har forsket omkring dette. Og børn hvis forældre af en eller årsag ikke har overskud har det bedre/klarer sig bedre senere hen end børn der bliver holdt hjemme trods forældrenes mangel på overskud.
Det er nemt nok for os der har overskuddet ar sidde og dømme.

Anmeld

23. august 2013

baby012 skriver:

Ved ikke om der er regler, men synes det er dårlig institutionskultur der er på stedet

Anmeld

23. august 2013

baby012

mor:) skriver:

Ved ikke om der er regler, men synes det er dårlig institutionskultur der er på stedet

Snakker du ikke med kollegaer og familie om ting der sker på jobbet ? 

om ting der går dig på ? 

Anmeld

23. august 2013

baby012

raca skriver:

der er regler om hvad de må tale om med familien... og jeg mener så nok de er gået over grænsen der.. at sprede rygter om at de ser ned på forældre der arbejder 7.5 timer om dagen er uprof.. og uepatisk og bare slet ikke ok..

hvad rager det dig?

Ja, de har tavshedspligt.. Men igen, ingen navne bliver nævnt når de "læsser" af på mig  

Anmeld

23. august 2013

raca

Ja, de har tavshedspligt.. Men igen, ingen navne bliver nævnt når de "læsser" af på mig  

det behøver heller ikek være navne.. bare du kan genkende folks identitet så er det nok.. og det ligger jo realt på grænsen til du kan. hvis du henter børn en dag i den ins.. kan du se hvornår de bliver hentet da listerne er offenligt.  du kan faktisk nøjes med at sidde dig på vejen. kl 7 om morgen og kl 15 om eftermiddagen også hved de hvem de dårlige forældre er..

så jo hun har blandet dig ind i totalt urelevandt ting for hendes arbejdede..

hun kunne ligeså godt havde sagt hende moren i den røde skoda med lyst lang hår.. hendes mand har vi andmældt for vold... ingen navne nemt men personen er let genkendelig.

og du ved pædagogerne ikke syntes godt om det.. det var da nogle ekttemt dømmende pædagoger du omgås.. hvordan fik de deres egne børn passet?eller udlod i at få børn så de kunne hellige sig jobbet som pædagoger for andres forsømte unger.. de stakkels børn der må tilbrige 8 timer i ins hver dag...

hvis det er normale tilstande og barnet trives tager man den ikke med forældrene eller med naboen.. og at arbejde fra 7-15 er normalt.. ergo er der ingen grund til at diskotere det med naboen.. særligt ikke med bedrevidende pædagogbriller på og henvise til hvad de har talt om i personale gruppen.

hvis det er et problem for barnt. hvis barnet er der i alle ferier  eller ikke har sine 5 ugers ferie.. tager man den med barnest forældre ikke med naboen..

i har kun talt om dt for bagtalelses skuld og klappe hinannen på skuldrende i ihhh og åhhh hvor er vi gode og de andre er dårlige.. dette kan ikke være rimligt at pædagogen finder prof. arbejde.. det gavner ingen så derfor burde i være for fine til det begge to.. men særlig pædagogen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.