Vækning af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

Nessie

Anonym skriver:

Barnet her har en god rytme ig det har forældrene også udtrykt. Barnet puttes allerde 1830. Efter min mening lidt tidligt men kommer ikke mig ved. 

det er helt udelukket med lur om formiddagen, for barnet vil ikke sove seneéé og jeg vil sådan set heller ikke få noget pause. Men for mig er det tydeligt at det er de dage barnet er faldet sent i søvn og det vækkes om morgen, at det så har brug for at sove det længere til middag. 

vores egen sover også det længere hvis hun er vækket om morgen frem for selv at vågne. 

det er nok bare mig men tror ikke der kommer noget godt ud af at vække barnet til middag. og har jeg ret opdager de det jo nok. Men vil bare synes det er rigtig ærgerligt hvis de så kommer igen og siger det er et problem for de vil ikke lytte til mig

18.30 er godt nok også meget tidligt.

Jeg troede at det var hver dag de havde problemer, men det lyder mere som om de skal prøve at putte lidt senere hver aften, og så kunne man stadig sige at barnet måtte sove i maks. 3 timer til middag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Barnet her har en god rytme ig det har forældrene også udtrykt. Barnet puttes allerde 1830. Efter min mening lidt tidligt men kommer ikke mig ved. 

det er helt udelukket med lur om formiddagen, for barnet vil ikke sove seneéé og jeg vil sådan set heller ikke få noget pause. Men for mig er det tydeligt at det er de dage barnet er faldet sent i søvn og det vækkes om morgen, at det så har brug for at sove det længere til middag. 

vores egen sover også det længere hvis hun er vækket om morgen frem for selv at vågne. 

det er nok bare mig men tror ikke der kommer noget godt ud af at vække barnet til middag. og har jeg ret opdager de det jo nok. Men vil bare synes det er rigtig ærgerligt hvis de så kommer igen og siger det er et problem for de vil ikke lytte til mig

Her er min datter også i seng senest kl 19 og hun er 2,5...siden hun startede i dp er hun blevet puttet mellem 17-19 og det første  halve år hed det faktisk mest kl 17..

Jeg synes personligt de børn under 3 der kommer i seng kl 8 er alt for sent fx... et barn på 18 måneder har oftest behov for 12 timers søvn.. så 18.30 lyder i mine øjne fint

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Hvad mener su med at råde til at putte før?

Altså hvis luren blev forkortet og de stadig klagede så ville jeg råde dem til at putte barnet før...

Så man netop ikke får det overtrætte barn...

Nu siger jeg ikke luren skal sløjfes.. men vi overvejer det pt med vores egen og det er da bare ærgeligt for hendes dp mor(sorry Lone) men man kan som dp mor ikke forvente at få en fast pause..  hvad hvis du har et barn som ikke vil spve middagslur den dag eller kun sover 10 min og nægter at sove igen..

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

18.30 er godt nok også meget tidligt.

Jeg troede at det var hver dag de havde problemer, men det lyder mere som om de skal prøve at putte lidt senere hver aften, og så kunne man stadig sige at barnet måtte sove i maks. 3 timer til middag.

Jeg synes også det er tidligt. Her puttes der kl 19. Og vores har samme alder. Sover 12 timer som regel og to igen til middag. Og vi døjer ikke med problemer med at sove. Jo hvis hun kun sover en time til middag for så er hun overtræt.

som de har udtrykt det er det ikke hver dag. For var det hver dag kunne jeg forstå det. Men jeg synes ofte problemet kommer lige efter en weekend, feks sagde de i dag det i går havde været et problem. Barnet havde i går sovet to timer til middag. Men man kan bare nogen gange mærke mår man ikke skal tage det op og fortælle sådan noget.

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Her er min datter også i seng senest kl 19 og hun er 2,5...siden hun startede i dp er hun blevet puttet mellem 17-19 og det første  halve år hed det faktisk mest kl 17..

Jeg synes personligt de børn under 3 der kommer i seng kl 8 er alt for sent fx... et barn på 18 måneder har oftest behov for 12 timers søvn.. så 18.30 lyder i mine øjne fint

Vores har samme alder som mit dp barn og er i seng kl 19. Og det passer med 12 timer pg to timer til middqg. Og vi har aldrig problemer med hertil til at skulle sove om aften. Jo h is hun ikke har sovet nok til middag 

jeg ved godt der kan komme et tidspunkt hvor de ikke har brug for luren men jeg vil jo stadig have nogle ting det skal laves og forberedes der hvor de normalt soV.

jeg har haft børn der har sove en halv time og det var det, men hvis barnet ikke græder og jeg kan høre det hygge pludre eller snakker så får det lov at ligge til jeg lige har ordnet det jeg skal. 

Anmeld

14. august 2013

Pikku Myy

Da min dreng gik i vuggestue skulle der mindst gå et bestemt antal timer fra middagsluren til han kunne sove til natten. Det betød at vi var nødt til at vække ham, hvis sov længere end et bestemt tidspunkt. Ellers ville hans meget sarte døgnrytme vælte.

Hos os handlede det ikke om hvor længe han sov, men om hvor længe han var vågen, så vores kompromis var at når han virkede ekstra træt (og potentielt kunne sove længere), puttede vi ham til middagslur tidligere, så han kunne få den søvn han havde brug for.

Måske det kunne være et kompromis hos jer

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Vores har samme alder som mit dp barn og er i seng kl 19. Og det passer med 12 timer pg to timer til middqg. Og vi har aldrig problemer med hertil til at skulle sove om aften. Jo h is hun ikke har sovet nok til middag 

jeg ved godt der kan komme et tidspunkt hvor de ikke har brug for luren men jeg vil jo stadig have nogle ting det skal laves og forberedes der hvor de normalt soV.

jeg har haft børn der har sove en halv time og det var det, men hvis barnet ikke græder og jeg kan høre det hygge pludre eller snakker så får det lov at ligge til jeg lige har ordnet det jeg skal. 

Jeg ville nok forvente af min dp mor at sløjfede vi middagsluren.. så var hun der for mit barn.. hvis der skulle skæres frugt eller andet.. så kan man jo inddrage barnet.. 

Men hvornår står den her dreng op om morgenen..ikke alle børn er ens bare fordi de har samme alder

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Da min dreng gik i vuggestue skulle der mindst gå et bestemt antal timer fra middagsluren til han kunne sove til natten. Det betød at vi var nødt til at vække ham, hvis sov længere end et bestemt tidspunkt. Ellers ville hans meget sarte døgnrytme vælte.

Hos os handlede det ikke om hvor længe han sov, men om hvor længe han var vågen, så vores kompromis var at når han virkede ekstra træt (og potentielt kunne sove længere), puttede vi ham til middagslur tidligere, så han kunne få den søvn han havde brug for.

Måske det kunne være et kompromis hos jer

På en måde kunne det godt, men jeg har jo så det problem at frokosten ligger fra kl 11. Og putter jeg barnet før så får det jo ikke frokosten med

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Jeg ville nok forvente af min dp mor at sløjfede vi middagsluren.. så var hun der for mit barn.. hvis der skulle skæres frugt eller andet.. så kan man jo inddrage barnet.. 

Men hvornår står den her dreng op om morgenen..ikke alle børn er ens bare fordi de har samme alder

Det er jo også vasketøj, regninger støvsugning. Og det kan barnet ikke så godt være med til. Noget af det måske. Det er ting som jeg ikke har tid til når jeg har fri, for så er der madlavning, handlen og lidt hygge med vores børn,

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Er faktisk kke helt klar over hvornår barnet står op. Mellem 6 og 7. Moren har vist sagt barnet nogen gange sover videre inde hos dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.