Vækning af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg ville personligt aldrig bede institution/dagplejer om at vække mit 18 mdr gamle (unge!) barn. Men har for nyligt lavet en 2 timers aftale med min 32 mdr gamle datters institution, - med mindre, jeg ved hun er pjevs, - så må hun selvfølgelig sove alt det, hun vil. 

(Min datter har udfordringer og mange søvnproblemer)..

Men ved de 18 mdr vil jeg mene, det var bedre at ændre putte/stimulerings-strategi for barnet.

Det tænker jeg også. Det er alt for tidligt. Jeg vækker ikke en gang vores eget. Hvis vi skal noget der falder ind i luren så må det vente. Luren er vigtigere,

men det er svært når forældrene ikke vil lytte, og tror de ved bedre trods undersøgelser. Jeg tror bare at de dage barnet ikke vil sove skyldes over træthed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Faith

Anonym skriver:

Den har jeg nemlig godt hørt om. Men hvordan dælen får man det indført når forældrene ikke er enige med mig. Vi snakkede om det igen i dag. Og de holder fast i barnet skal vækkes, overvejer lidt at lade det komme an på en prøve. Lade barnet sove det det har brug for men ikke fortælle forældrene hvor meget og så se hvordan det er de efterfølgende dage. Bre for at se om det gør nogen forskel. 

Uh ha det ville jeg passe på med hvis jeg var dig.

Det kan meget nemt opfattes som et tillidsbrud at du er gået imod forældrenes ønsker.

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Uh ha det ville jeg passe på med hvis jeg var dig.

Det kan meget nemt opfattes som et tillidsbrud at du er gået imod forældrenes ønsker.

Det er jo nemlig det. Men det er svært for hvis jeg ækler barnet og de fortsat kommer og klager over det sover for meget så er jeg jo lidt på den.

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Men hvorfor ikke prøve at vække barnet og så se hvordan forældrene reagerer på det

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Men hvorfor ikke prøve at vække barnet og så se hvordan forældrene reagerer på det

Det kan jeg også sagtens prøve. Men hvad så hvis de kommer og siger at barnet stadig ikke vil sove om aften. Min erfaring siger mig bare det skyldes over træt. Det oplever vi også selv til tider herhjemme. Og det hjælper en vækning ikke på. Samtidig er jeg også imod det når der er undersøgelser der viser det ikke er godt

Anmeld

14. august 2013

Nessie

Det er jo uanset hvad, forældrene der bestemmer.

Hvis "dine" børn alligevel bliver lagt ca. 11.45, ser jeg ikke noget galt i at det ene barn bliver vækket efter et par timer, så har det jo også fået en god lur.

Ellers ville jeg nok igen foreslå at pøve med en kortere lur om formiddagen og så igen til eftermiddag.

Du skal endelig ikke prøve at "snyde" forældrene, det kommer der ikke noget godt ud af.

Hellere få en god dialog med forældrene omkring luren. 
Vi har selv en dreng der var knap 2 år, før ha sov igennem, og fik en ordentlig søvnryte, så kan sådan set godt forstå hvis forældrene er frustrerede, men har også forståelse for at du skal have en god rytme med børnene

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Det kan jeg også sagtens prøve. Men hvad så hvis de kommer og siger at barnet stadig ikke vil sove om aften. Min erfaring siger mig bare det skyldes over træt. Det oplever vi også selv til tider herhjemme. Og det hjælper en vækning ikke på. Samtidig er jeg også imod det når der er undersøgelser der viser det ikke er godt

Men kan jo være de kommer og siger det bare går så let... 

Ellers må man prøve at råde til at putte før...

Undersøgelser kan jo sige nok så meget.. men ikke alle vil falde ind under kategorien...

Et eller andet sted så betaler de jo dig.. så kom de og sagde luren skulle sløjfes helt, så skulle du gå med til det...

altså jeg går som regel også ind for søvn avler søvn, men ikkr alle er ens og manbbehøves ikke tage sorgerne på forskud

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det er jo uanset hvad, forældrene der bestemmer.

Hvis "dine" børn alligevel bliver lagt ca. 11.45, ser jeg ikke noget galt i at det ene barn bliver vækket efter et par timer, så har det jo også fået en god lur.

Ellers ville jeg nok igen foreslå at pøve med en kortere lur om formiddagen og så igen til eftermiddag.

Du skal endelig ikke prøve at "snyde" forældrene, det kommer der ikke noget godt ud af.

Hellere få en god dialog med forældrene omkring luren. 
Vi har selv en dreng der var knap 2 år, før ha sov igennem, og fik en ordentlig søvnryte, så kan sådan set godt forstå hvis forældrene er frustrerede, men har også forståelse for at du skal have en god rytme med børnene

Barnet her har en god rytme ig det har forældrene også udtrykt. Barnet puttes allerde 1830. Efter min mening lidt tidligt men kommer ikke mig ved. 

det er helt udelukket med lur om formiddagen, for barnet vil ikke sove seneéé og jeg vil sådan set heller ikke få noget pause. Men for mig er det tydeligt at det er de dage barnet er faldet sent i søvn og det vækkes om morgen, at det så har brug for at sove det længere til middag. 

vores egen sover også det længere hvis hun er vækket om morgen frem for selv at vågne. 

det er nok bare mig men tror ikke der kommer noget godt ud af at vække barnet til middag. og har jeg ret opdager de det jo nok. Men vil bare synes det er rigtig ærgerligt hvis de så kommer igen og siger det er et problem for de vil ikke lytte til mig

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Undersøgelser kan jo sige nok så meget.. men ikke alle vil falde ind under kategorien...

Et eller andet sted så betaler de jo dig.. så kom de og sagde luren skulle sløjfes helt, så skulle du gå med til det...

altså jeg går som regel også ind for søvn avler søvn, men ikkr alle er ens og manbbehøves ikke tage sorgerne på forskud

Jeg ville godt nok være ked af ingen pause at have. Det gør lige man kan lade op plus jeg ville nå de ting jeg ikke år mens børnene er Vågne. Så det ville jo betyde at barnet skulle passe sig selv lidt mens jeg gjorde nogle ting klar. Wm mor ville jeg ikke synes det var fedt. Men det kan jo ære nødvendigt. Nu er barnet så lille aå at droppe luren helt ville være dumt. Især med de lange dage det nogen gange har.

men jeg tror bare ikke at et barn sover mere end det har brug for, for største del af dagene er det nærmest på klokkeslæt når der er gået to timer det vågner. Så er der få dage hvor det sover mindre eller mere. 

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Hvad mener su med at råde til at putte før?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.