Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men som pæd i en vuggestue, kender jeg særdeles godt til problematikken.
Vi havde også nogle enkelte børn, hvor historien var den samme som din.
Vi forsøger også, at forklare forældrene, at sover barnet så og så lang tid, jamen så er det nu engang det behov barnet har. Undersøgelser viser faktisk også, at søvnen midt på dagen (for børn) ikke skulle have nogen betydning for natte søvnen. Og denne undersøgelse appelerer vi altid til.
Det ER bare ikke alle børn der KAN sove kl 19-1930, vi sover heller ikke på samme tidspunkt og vores søvnbehov er også forskellige.
Min datter har fx aldrig sovet meget, ej heller som baby. Hun kan GANSKE ENKELT ikke sove tidligt. Hun er altid først kommet i seng kl 20.00 eller lidt mere for hun KAN IKKE sove før, det er det rene tortur nærmest.
Jeg siger ikke, at barnet først skal i seng kl 22--> men måske er hans behov ikke at sove fra kl 19-7, men nærmere en enkelt lang lur midt på dagen, alt det han kan, og så måske først komme i seng kl 20.00. Altså han er jo KUN halv andet år.
Men altså, i sidste ende er det jo forældrene der bestemmer og dem skal vi rette os efter med sådan noget, men kan sagtens forstå dine frustrationer. 
Anmeld