Jeg vælger at være anonym i tilfælde af forækdrene er herinde.
en far siger den anden dag til mig om jeg ikke kan vække barnet efter et par timer da de oplever barnet ikke altid vil sove til sædvanlig tid hjemme. Barnet falder så senere i søvn og er derfor træt når det vækkes om morgen.
jeg er ret så meget imod at vække et barn hvilket jeg siger, for der er jo en grund til barnet sover det mere til middag. Og det er slet ikke alle dage barnet sover mere end er par time. Nogen dage kun halvanden time og så en gang imellem mellem to en halv og tre en halv time. Og det må ikke lægges om formiddagen eller tidligere til middag. Så formiddagen er virkelig streng da barnet græder over ingenting.
det er jo en ond cirkel barnet er i. Men jeg tænker samtidig lidt at de gerne vil have lagt barnet til sædvanlig tid for at være selv. Hvilket jeg godt kan forstå, men hvis jeg skal vække et barn der stadig er træt hvordan tror de så ikke timerne indtil sengetid er,. Det skal siges det først er et problem nu fordi jeg har sagt hvor meget barnet har sovet.
hvad ville i gøre? Nok mest henvendt til dagpleje, men forældre må også gerne byde ind
Anmeld