Det er simpelthen for ærgerligt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Heidi-Godsk skriver:

ENIG...

Dette er en debatside. ALTSÅ = med DEBAT... Og Debat= uenighed om ting..... LET IT BE.....

der var såmænd heller ikke tale om at man ikke skal være uenige.... for så ville der ligesom ikke være noget at "tale" om i debatterne.....

der er bare tale om at man sagtens kan holde en fornuftig tone selvom man er uenige... der er forskel på at diskutere og på at være "uvenner"... og ja hvis man opretter en tråd så må man forvente både positive og negative kommentarer.... men jeg synes også godt man kan forvente at folk skriver i en ordentlig tone...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2009

Diana...

Lykke86 skriver:

Heh tak søde Diana..

Men var sgu noget smukkere dengang.. Når jeg sidder og kigger på billeder fra dengang, ville jeg ønske der findes en tidsmaskine 

Min søster sagde faktisk her den anden dag, at hun var jaloux på mig dengang, fordi hun synes jeg var så flot..
DENGANG.. Så det vil sige det er hun ik mere..heh.. Møgsøster..

Ha ha typisk søskende ja du kender jo Jeanette så hende behøver jeg jo ikke sige noget om griner en flab af de store godt det kun er sjov ha ha hun har skramt svigerfamilien væk griner 

Anmeld

5. juli 2009

Lusi

Diana... skriver:

Ha ha typisk søskende ja du kender jo Jeanette så hende behøver jeg jo ikke sige noget om griner en flab af de store godt det kun er sjov ha ha hun har skramt svigerfamilien væk griner 

Skræmt svigerfamilien væk... Din eller hendes egen?

Anmeld

5. juli 2009

Diana...

Lykke86 skriver:

Skræmt svigerfamilien væk... Din eller hendes egen?

Min sgu hi hi... Hun snakker jo så grimt til mig men kun i sjov sådan har vi jo altid været men det kan svigerfamilien ikke helt forstå   Jeg kan kun grine 

Anmeld

5. juli 2009

Lusi

Diana... skriver:

Min sgu hi hi... Hun snakker jo så grimt til mig men kun i sjov sådan har vi jo altid været men det kan svigerfamilien ikke helt forstå   Jeg kan kun grine 

Ej hvor sjovt..

Tenna og jeg gør det også selv og hendes kæreste, Thomas og jeg taler også virkelig grimt til hinanden..
Og nej er ikke alle der forstår det "søde" i, når svoger står og kalder mig kælling eller sådan noget..
Men bare vi jo selv forstår det sjove i det ik..!

Anmeld

5. juli 2009

Lulle25

ka-ri-na skriver:

jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt ærgerligt!

synes denne side er god.... men hold op en stemning der kan være i nogen indlæg.... nogle herinde er sågar "bange" for at skrive et indlæg.... simpelthen fordi der er utroligt ubehageligt at blive svaret uden respekt....

synes ofte jeg oplever folk blive dømt ret kraftigt herinde.... kunne vi ikke allesammen prøve at blive bedre til at "tale" ordentligt til hinanden?

vi er utroligt mange brugere herinde... og vi er sikkert ikke to der er ens... men fælles for os alle er at vi forsøger at gøre det bedste vi kan for vores børn eller kommende børn, eller "pap" børn....

og ja, vores prioriteringer er vidt forskellige... nogen synes liftnet er ok i en bil, andre er til autostol.... nogen bruger stof bleer andre engangs bleer, nogen vasker med parfume, andre uden..... nogen spiser udelukkende Økologisk, andre midt i mellem og nogen slet ikke... nogen holder ders børn hjemme i ferien andre holder noget af ferien med børnene og resten uden... nogen bruger makeup hver dag, andre ikke.... nogen farver hår under en graviditet, andre ikke.... nogen træner fitness, nogen løber og andre bruger Wii  osv osv osv....

MEN ER DER NOGEN AF OS DER BLIVER DÅRLIGERE MENNESKER SOM KONSEKVENS AF VORES VALG/PRIORITERINGER?

NEJ!!!!!!

nu kommer jeg lige med et eksempel.... jeg kender flere der farver hår under en graviditet.... det gjorde jeg ikke for det tør jeg ikke.... men derfor synes jeg sgu da ikke de fortjener et ringe svar, eller at jeg er flabet overfor dem.... det gør dem da ikke til dårligere mennesker.... det er bare den slags forskelligheder vi har og det må man skisme acceptere i et forum som dette!! og "tale" ordentligt til hinanden alligevel!

vi skal også huske på at man oftest ikke kan læse om en kommentar er ment for sjov, eller alvorligt....  derfor er det vigtigt at holde en god tone... og samtidig forvente ærlige svar...

jeg måtte lige have det ud.... Hader når nogen har det skidt!

Er fuldstændig enig, jeg kunne have skrevet dette indlæg selv.
Der bliver dømt meget på hvad folk gør herinde for at få deres hverdag til at fungere og jeg er sikker på alle gør deres bedste for dem og deres børn. At alle ikke er enige synes jeg bare er fint, men der er bare nogen der er meget provokerende og går under bæltestedet, og det er ikke ok.
Så jo er enig med dig vi burde være bedre til at svare hinanden.
Jeg har længe ikke skrevet i ordet er frit netop fordi jeg synes mange af debatterne er løbet af sporet, har så været herinde i dag og give min mening.

Kh Louise

Anmeld

6. juli 2009

Vingummien

ka-ri-na skriver:

jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt ærgerligt!

synes denne side er god.... men hold op en stemning der kan være i nogen indlæg.... nogle herinde er sågar "bange" for at skrive et indlæg.... simpelthen fordi der er utroligt ubehageligt at blive svaret uden respekt....

synes ofte jeg oplever folk blive dømt ret kraftigt herinde.... kunne vi ikke allesammen prøve at blive bedre til at "tale" ordentligt til hinanden?

vi er utroligt mange brugere herinde... og vi er sikkert ikke to der er ens... men fælles for os alle er at vi forsøger at gøre det bedste vi kan for vores børn eller kommende børn, eller "pap" børn....

og ja, vores prioriteringer er vidt forskellige... nogen synes liftnet er ok i en bil, andre er til autostol.... nogen bruger stof bleer andre engangs bleer, nogen vasker med parfume, andre uden..... nogen spiser udelukkende Økologisk, andre midt i mellem og nogen slet ikke... nogen holder ders børn hjemme i ferien andre holder noget af ferien med børnene og resten uden... nogen bruger makeup hver dag, andre ikke.... nogen farver hår under en graviditet, andre ikke.... nogen træner fitness, nogen løber og andre bruger Wii  osv osv osv....

MEN ER DER NOGEN AF OS DER BLIVER DÅRLIGERE MENNESKER SOM KONSEKVENS AF VORES VALG/PRIORITERINGER?

NEJ!!!!!!

nu kommer jeg lige med et eksempel.... jeg kender flere der farver hår under en graviditet.... det gjorde jeg ikke for det tør jeg ikke.... men derfor synes jeg sgu da ikke de fortjener et ringe svar, eller at jeg er flabet overfor dem.... det gør dem da ikke til dårligere mennesker.... det er bare den slags forskelligheder vi har og det må man skisme acceptere i et forum som dette!! og "tale" ordentligt til hinanden alligevel!

vi skal også huske på at man oftest ikke kan læse om en kommentar er ment for sjov, eller alvorligt....  derfor er det vigtigt at holde en god tone... og samtidig forvente ærlige svar...

jeg måtte lige have det ud.... Hader når nogen har det skidt!

Os selv i dette her emne har vi forskellige meninger.

Men Karina kan kun give dig ret.

Anmeld

6. juli 2009

oo

Miamaja skriver:

jeg synes den eneste gang hvor en bruger gik over stregen, var ved at skrive at hun synes det var trist jeg havde faaet mit barn via adoption. Det synes jeg ikke man kan vaere bekendt at skrive til en mor om hendes barn uanset i hvilken forbindelse.

jeg blev ikke ked af det, men jeg syntes den formulering var i over kanten.

går ud fra du henviser til den diskussion vi to havde, og igen vil jeg sige, at du fuldkommen har misforstået mit indlæg. Det sagde jeg også til dig dengang, og jeg sagde også til dig dengang, at jeg følte du var gået over stregen overfor mig/os barnløse.

Men for at vi kan komme videre fra den diskussion, kan jeg opklare for dig, at det jeg mente (og det jeg skrev) var, at jeg syntes det er trist at adoption findes i de fleste tilfælde, for langt langt de fleste mødre bortadopterer kun deres børn, hvis de ikke har mulighed for at beholde dem selv, af økonomiske eller sociale årsager. De gange hvor en mor vælger at bortadoptere sit barn, fordi hun vitterligt ikke har lyst til sit barn, er det jo godt at muligheden for bortadoption findes, især hvis man ser sig nødsaget til at fuldføre en graviditet fordi man er så langt henne, at man ikke kan få en abort.
Ja, jeg syntes det er trist at dit barn ikke kan vokse op hos sine biologiske forældre, ikke fordi jeg på nogen måde mener du er en dårlig mor (den slags tar jeg slet ikke stilling til herinde), udelukkende fordi, at jeg syntes det er trist at der står en biologisk mor midt i adoptionen, som ikke har haft mulighed for at tage sig af sit barn - uanset hvilke årsager det så beror på. 

Jeg har ikke lyst til at adoptere selv. dermed ikke sagt, at din søn sikkert får et bedre liv hos dig/jer end han måske ville have kunnet få hos sine biologiske forældre. igen...det som jeg syntes er trist og ærgeligt er, at der bag barnet, står nogle biologiske forældre der af den ene eller den anden grund ikke har mulighed for at tage sig af deres barn. Det er vel en sørgelig situation uanset hvad. og det er trist at verden er sådan indrettet, at nogle mennesker ikke får valget, om de vil beholde deres børn eller ej, men må vælge ud fra økonomiske eller sociale grunde. (Igen: jeg kender slet ikke din/jeres historie, så jeg ved ikke hvorfor dit barn biologiske mor har fravalgt ham - og det kommer i sidste ende heller ikke mig ved).

Håber det har opklaret lidt fra vores tidligere diskussion, og så håber jeg naturligvis også, at vi kan komme videre herfra, og at du forstår min mening i mine tidligere indlæg.

Dog vil jeg sige, at det gjorde satans ondt på mig da du skrev:

"saa haaber jeg for jer, at I kan blive gravide ellers held og lykke med et liv uden born "

når man er barnløs og prøver af alle kræfter at blive gravide, så er det ikke særlig rart når andre (selv fuldkommen ukendte) mennesker giver op på ens vegne på forhånd! jeg fandt netop den besked nedladende - på trods af smielytingen der krammer...

Anmeld

6. juli 2009

Kvindemin

Det er næsten aaaltid de samme mennesker herinde.
Men tror godt vi alle sammen ved hvem de er.
Så fred være med dem og det.

Anmeld

6. juli 2009

Stumpen

suanne85 skriver:

Os selv i dette her emne har vi forskellige meninger.

Men Karina kan kun give dig ret.

En ting jeg har tænkt lidt over er at selvfølgelig har vi forskellige meninger i debatterne er det ikke okay?? -tonebrugen er vi enige om kan være hård, men er det ikke sådan i en debat at der er forskellige meninger??

Anja -der spørger på en nysgerrig måde og ikke nedladende (udpensler det, da jeg kan se at det kan læses på flere måder  )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.