Miamaja skriver:
jeg synes den eneste gang hvor en bruger gik over stregen, var ved at skrive at hun synes det var trist jeg havde faaet mit barn via adoption. Det synes jeg ikke man kan vaere bekendt at skrive til en mor om hendes barn uanset i hvilken forbindelse.
jeg blev ikke ked af det, men jeg syntes den formulering var i over kanten. 

går ud fra du henviser til den diskussion vi to havde, og igen vil jeg sige, at du fuldkommen har misforstået mit indlæg. Det sagde jeg også til dig dengang, og jeg sagde også til dig dengang, at jeg følte du var gået over stregen overfor mig/os barnløse.
Men for at vi kan komme videre fra den diskussion, kan jeg opklare for dig, at det jeg mente (og det jeg skrev) var, at jeg syntes det er trist at adoption findes i de fleste tilfælde, for langt langt de fleste mødre bortadopterer kun deres børn, hvis de ikke har mulighed for at beholde dem selv, af økonomiske eller sociale årsager. De gange hvor en mor vælger at bortadoptere sit barn, fordi hun vitterligt ikke har lyst til sit barn, er det jo godt at muligheden for bortadoption findes, især hvis man ser sig nødsaget til at fuldføre en graviditet fordi man er så langt henne, at man ikke kan få en abort.
Ja, jeg syntes det er trist at dit barn ikke kan vokse op hos sine biologiske forældre, ikke fordi jeg på nogen måde mener du er en dårlig mor (den slags tar jeg slet ikke stilling til herinde), udelukkende fordi, at jeg syntes det er trist at der står en biologisk mor midt i adoptionen, som ikke har haft mulighed for at tage sig af sit barn - uanset hvilke årsager det så beror på.
Jeg har
ikke lyst til at adoptere selv. dermed ikke sagt, at din søn sikkert får et bedre liv hos dig/jer end han måske ville have kunnet få hos sine biologiske forældre. igen...det som jeg syntes er trist og ærgeligt er, at der bag barnet, står nogle biologiske forældre der af den ene eller den anden grund ikke har mulighed for at tage sig af deres barn. Det er vel en sørgelig situation uanset hvad. og det er trist at verden er sådan indrettet, at nogle mennesker ikke får valget, om de vil beholde deres børn eller ej, men må vælge ud fra økonomiske eller sociale grunde. (Igen: jeg kender slet ikke din/jeres historie, så jeg ved ikke hvorfor dit barn biologiske mor har fravalgt ham - og det kommer i sidste ende heller ikke mig ved).
Håber det har opklaret lidt fra vores tidligere diskussion, og så håber jeg naturligvis også, at vi kan komme videre herfra, og at du forstår min mening i mine tidligere indlæg.
Dog vil jeg sige, at det gjorde satans ondt på mig da du skrev:
"saa haaber jeg for jer, at I kan blive gravide ellers held og lykke med et liv uden born

"
når man er barnløs og prøver af alle kræfter at blive gravide, så er det ikke særlig rart når andre (selv fuldkommen ukendte) mennesker giver op på ens vegne på forhånd! jeg fandt netop den besked nedladende - på trods af smielytingen der krammer...