Det er simpelthen for ærgerligt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2009

Bondepigen

Miamaja skriver:

Jeg har faaet at vide at der er mange aarsager til hvorfor folk ikke kan eller vil tage sig af deres barn og det er hvad jeg har laest og faaet at vide af adoptionsvejledere, domstole og advokater paa omraadet

Det er vel osse det samme som Tjuhl og jeg siger???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

Miamaja

bondepigen skriver:

Det er vel osse det samme som Tjuhl og jeg siger???

citat:' at adoption findes i de fleste tilfælde, for langt langt de fleste mødre bortadopterer kun deres børn, hvis de ikke har mulighed for at beholde dem selv, af økonomiske eller sociale årsager.'

Det har ikke vaeret hvad jeg har faaet at vide og laest mig til ,at langt de fleste der bortadoptere gor det paa baggrund af okonomi og sociale aarsager i USA.

Anmeld

6. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Miamaja skriver:

citat:' at adoption findes i de fleste tilfælde, for langt langt de fleste mødre bortadopterer kun deres børn, hvis de ikke har mulighed for at beholde dem selv, af økonomiske eller sociale årsager.'

Det har ikke vaeret hvad jeg har faaet at vide og laest mig til ,at langt de fleste der bortadoptere gor det paa baggrund af okonomi og sociale aarsager i USA.

nej og fred være med det....

Anmeld

6. juli 2009

Mette+Mathias

Miamaja skriver:

Jeg er bare nysgerrig, - hvorfor gør de det så? Jeg har også altid troet det var økonomi og sociale årsager, men jeg ved heller ikke ret meget om adoption (selvom jeg da også har siddet med tårer i øjnene når man ser adoptionsprogrammer, hvor børnene og forældrene mødes for første gang), - har kun en kollega som har hentet en dejlig Josephine i Sydafrika, men hun er ikke kommet tilbage fra barsel nu, - så hende kan jeg ikke spørge *S*

Anmeld

6. juli 2009

Bondepigen

Mette+Mathias skriver:

Jeg er bare nysgerrig, - hvorfor gør de det så? Jeg har også altid troet det var økonomi og sociale årsager, men jeg ved heller ikke ret meget om adoption (selvom jeg da også har siddet med tårer i øjnene når man ser adoptionsprogrammer, hvor børnene og forældrene mødes for første gang), - har kun en kollega som har hentet en dejlig Josephine i Sydafrika, men hun er ikke kommet tilbage fra barsel nu, - så hende kan jeg ikke spørge *S*

Ja, det var egentlig osse det jeg spurgte om før, og jeg synes at det svar du gav, lød meget som det både Tjuhl og jeg havde skrevet. Men det må jeg have misforstået.

Håber du vil fortælle hvorfor de så gør det, for jeg har osse altid troet at de fleste  bortadopterede, fordi de af forskellige årsager ikke kunne beholde deres barn selv.

Anmeld

6. juli 2009

Miamaja

Mette+Mathias skriver:

altsaa jeg ved ikke hvorfor alle modre der bortadoptere gor som de gor i hele verdenen. Men udfra adoption fra USA og vores son er amerikaner og ikke hentet fra afrika, men her i usa, er der intet ' det er mest almindeligt det ene og det andet'. jeg fik at vide af folk der arbejder med adoption i ind og udland  at det var meget forskelligt og meget forskellige modre med mange forskellige baggrunde (meget velhavende og ogsa dem paa bistand) der vaelger at bortadoptere.

jeg kan naevne bare nogle grunde f.eks:

personlig eller religios mening at abort er forkert og derfor ikke en mulighed
aendrer mening i graviditeten
teenage graviditeter
voldtaegt eller incest
skilsmisse eller brudt forhold ect.

Anmeld

6. juli 2009

Bondepigen

Jamen er det ikke det samme som Tjuhl og jeg selv siger...enten af økonomiske eller sociale årsager...??? De grunde du her giver kan man da kun kalde sociale årsager. Det vil jeg da mene....

Anmeld

6. juli 2009

Miamaja

bondepigen skriver:

Ja, det var egentlig osse det jeg spurgte om før, og jeg synes at det svar du gav, lød meget som det både Tjuhl og jeg havde skrevet. Men det må jeg have misforstået.

Håber du vil fortælle hvorfor de så gør det, for jeg har osse altid troet at de fleste  bortadopterede, fordi de af forskellige årsager ikke kunne beholde deres barn selv.

ps bondepige, hehe jeg har ogsaa set et par af de danske adoptionsprogrammer, det var nogle gange meget sorgeligt og nogle gange krummede jeg taer

jeg taenkte stakkels unger, man kunne se hvor mange dybe, dybe folelser adoptiv foraeldrene havde med sig. gode som daarlige. og jeg ville ALDRIG i livet have nogle af mine venner eller mere end 1 familie medlem til at hente os i lufthavnen hvis jeg skulle hente mit barn i udlandet. og det ville foregaa saa stille som muligt. af hensyn til netop barnet. man skal jo taenke paa hvor voldsomt det maa opleves af det lille barn.

Anmeld

7. juli 2009

Miamaja

bondepigen skriver:

Jamen er det ikke det samme som Tjuhl og jeg selv siger...enten af økonomiske eller sociale årsager...??? De grunde du her giver kan man da kun kalde sociale årsager. Det vil jeg da mene....

ikke en personlig mening eller aendring. det er ikke en social aarsag.

social er det omkringlaeggende netvaerk

Anmeld

7. juli 2009

Bondepigen

Øøøh, nu er jeg altså lidt forvirret. Er du ikke kommet til at bytte rundt på svarene til Mette+Matthias og mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.