Det er simpelthen for ærgerligt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2009

Pige2009

Mette+Mathias skriver:

Som en anden vist også skriver, - så vil jeg da også mene at nogle af de grunde du nævner er sociale; teenagegraviditerer, voldtægt, incest og skilsmisser.

Men at ændre mening i graviditeten?? Det kan jeg ikke forstå?? Jeg mener, man holder jo allered af det lille barn, og økonomi og den slags har man vel vurderet da man valgte graviditeten (eller valgte at man ikke ville have abort)? Ubegribeligt.

Den med de religiøse grunde havde jeg ikke lige tænkt på, - det er nok også mere fremtrædende i USA end i DK, - det er mit indtryk at abort stadig er kontroversielt?

Men altså, - det er jo JERES held at nogle vælger at bortadoptere, - det var jo den eneste måde at få lige præcis JERES guldklump på

Lad os starte en ny tråd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2009

Miamaja

Cris skriver:

Nu synes jeg, at det går så lang... Jeg tror, at det er svært at skrive nogle gange, hvad man mener. Jeg tror, at I bliver nød til at bytte tlf. nummer eller skype og sidde ned og snakke lidt hehe (I kan desværre ikke sidde sammen og få en kop kaffee til diskussionen)

Jeg kan se, at begge sider har en mening og forskellige følelser om emnet. Det der sker, er at det er en meget dybt emne og det hele kan bare ikke forklares i en lille indlæg...

I vores samfund (Europa, USA, Australien) børnene som bliver bortadopteret er ikke fordi, mor ikke kan tage sig af barnet økonomisk og så skal hun givet barnet væk med tårene i øjnene. I dag, kan man få en lille smule hjælp og man kan altid finde ud af at gør et eller andet. Hvis det virkeligt går helt helt galt, bliver børnene taget til et hjem eller familie, hvor forældrene kan stadig besøge børnene og følge med på opdragelsen. Hvis de enelig kan stå på benene igen, så kommer der børnene tilbage til forældrene. Men der er mange, der på grund af stofer, incest eller vold ikke gider at beholde barnet. Og i vores samfund er det der findes mest (jeg kender et par, som har adopteret og har lavet masser af undersøgelser) Mor giver barnet frivillig, ingen har tvunget hende til noget som helst. Hun vil bare ikke. For 30 eller 50 år siden var der mange tilfælde, at unge piger, especielt ude på landet, skulle bort give deres babier, for det var ikke godt i samfundet at have et barn og ikke være gift. Men tingene har heldigvis ændret sig.

Nu, hvis vi kikker til de fattige lande, situationen er self. helt anderledes. Der er forskellige lande med forskellige problematik. I Indien og Kina er for eks. meget typisk at forældrene ikke gider piger. De gider bare ikke, de bliver taget som en belastning i familien og er meget dyrt at have dem. I rusland og andre øst lande er der et kæmpe problem med alcohol og mennesker som ikke kan komme videre i deres liv. Kvinderne kan ikke altid tage sig af børnene. I mange lande i Afrika skal kvinderne have så mange børn som muligt, hvis de vil være med i samfundet, og de følger sig ikke altid tæt på deres egne børn og nogle gange ved de hellere ikke, hvad de skal gøre med 10 børn...

Jeg har været på mange børnehjem i Indien (frivillig) og I kan tro, at jeg gerne vil tage alle børnene med hjem. De har virkelig så meget brug for kærlighed. Det gør så meget ondt. Men self. kan jeg også se pointet, at det er også syndt, at børnene skal ende i et børnehjem og vi skulle hjælpe meget mere på at uddanne kvinderne og lære dem en masse ting, så de kan selv passe på deres egne børn. Der er nogle organisationer i Indien, hvor de arbejder virkeligt hård i den område og der også mange i Afrika og de laver en kæmpe styk arbejde.

Så ja, jeg kan se begge dele i den her diskussion og jeg kan se, at det er en alt for dyb debat til at skrive i korte indlæg. Der er følelser blandet og tingene og tonen kan være misforstået... Nå, nu håber jeg ikke, at jeg gjord jer forvirret eller sur. Jeg kunne bare ikke sidde længere uden at blande mig med det jeg har set og fået at vide fra nogle som har været i den situation. Men jeg ved ikke alt i den her verden, jeg lærer stadig og der er så mange ting, som aldrig hører om...

Knus til alle!!!!

cris..igen. du er bare saa klog og jeg er vild med din maade at taenke paa. jeg kan kun vaere enig med det hele omkring adoption og problematikken.

og ja, folelserne er med i det da det er noget vi gaar op i men vaerre er det jo ikke, at der kommer en god diskussion ud af det synes jeg. 

Anmeld

7. juli 2009

Miamaja

linda2009 skriver:

Vi er enige, og vi har efterhånden bevæget os langt væk fra det tråden egentlig handler om!  Måske en af os skulle starte en ny tråd for det er jo en ret spændende debat synes jeg, også for mange andre herinde...

Knus Linda

godt ogsaa andre synes det er ok med lidt diskussion selvom det drejer sig hen paa andet emne maaske. men haaber ikke det er irriterende for andre

Anmeld

7. juli 2009

Miamaja

Mette+Mathias skriver:

Som en anden vist også skriver, - så vil jeg da også mene at nogle af de grunde du nævner er sociale; teenagegraviditerer, voldtægt, incest og skilsmisser.

Men at ændre mening i graviditeten?? Det kan jeg ikke forstå?? Jeg mener, man holder jo allered af det lille barn, og økonomi og den slags har man vel vurderet da man valgte graviditeten (eller valgte at man ikke ville have abort)? Ubegribeligt.

Den med de religiøse grunde havde jeg ikke lige tænkt på, - det er nok også mere fremtrædende i USA end i DK, - det er mit indtryk at abort stadig er kontroversielt?

Men altså, - det er jo JERES held at nogle vælger at bortadoptere, - det var jo den eneste måde at få lige præcis JERES guldklump på

jeg naevnte nogle forskellige grunde som jeg lige paa staaende fod kunne komme i tanke om, men ja, der er mange andre som jeg ikke selv kender.

Lige NETOP! Jeg er godt klar over nogle mennesker taenker 'gud, hvor trist han/hendes bio ikke kunne beholde sit barn og hvor ER det synd for dette barn.
MEN, her er hvad jeg og min mand og andre jeg kender, samt vores familie taenker: Gudskelov for det hele.
Jeg taenker, der er absolut intet jeg ville aendre ved min guldklump. jeg ville ikke onske at have fodt ham, for saa ville han jo ikke vare som han er. jeg elsker ALT ved min son. Nogle har spurgt om jeg helst ville have haft han skulle vaere hvid nu naar vi er hvide. Aldrig. det er en vidunderlig og stor som lille del af ham. Jeg synes ikke det er en skam og skal hysses ned at man er adopteret. det er en del af ham og vil altid vaere det, og jeg synes det er vidunderligt. Og saadan opfostrer vi ham og han kan sporge og faa alt at vide omkring det hele. jeg synes ikke det er trist hans bio mor ikke har kunne/ville beholde ham- jeg synes det er fantastisk jeg er hans mor!

det eneste jeg ville aendre ved det hele er, at jeg og min mand ikke ogsaa er sorte, hvis min son skulle have onske om at livet ville vaere lettere hvis vi havde samme husfarve. det er da en problematik -det ved jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.