købe hus på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

Kief31

Team Putte skriver:

forsørget af samfundet.. Puh det lyder negativt et eller andet sted kan det vel være det samme om man har en husleje eller et huslån man man betaler til, uanset om man er 'forsørget af samfundet' eller ej

NEJ, det kan det da ikke.. Køber man et hus på kontanthjælp, betaler af på det i eks. 10 år, på kontanthjælp... Så kan man jo sælge det igen, og have fået en hel opsparing ud af det, for "mine" penge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

l.kjoeller

Kief31 skriver:

NEJ, det kan det da ikke.. Køber man et hus på kontanthjælp, betaler af på det i eks. 10 år, på kontanthjælp... Så kan man jo sælge det igen, og have fået en hel opsparing ud af det, for "mine" penge...

Kan virkelig ikke se hvordan det skader samfundet om pengene ryger til en lejer eller i opsparing som når det bliver solgt vil blive sat i omløb og skabe forbrug . beløbet man giver en kh modtager er alligevel det samme. Synes lige så godt man kan få mest muligt gavn af de penge samfundet alligevel giver. Og Så glæder sig ved tanken om man selv har et faldnet hvis man skulle forbrug for det, samt at de penge man har været med til at betale bliver brugt til at skabe et godt liv for nogle mennesker som i situationen manglede dem. men respekterer selvfølgelig din holdning.

Anmeld

24. maj 2013

helle85

H+S Skjolgborg. skriver:

Det ved jeg alt om har eje hus og gør det sadig så længe i ikke har  er opnået tiden / året hvor i friværdig i huseet vores er her til 2017 derfra kan jeg ikke modtaget kontanthjælp hvis jeg er på det til den tid vi købte det 1 nov 2007.

Mvh

Henriette

okay mange tak

Anmeld

24. maj 2013

Chevro

l.kjoeller skriver:

hvad bankerne forventer man skal have pr person er hvidt forskelligt fra bank til bank

Der er lige kommet nye tal - 5.000 pr voksen og 2.000 pr barn. De sidste 5-6 banker vi har snakket med, har allesammen haft disse rådighedsbeløb. :-)

Men selvfølgelig er det også afhængigt af hvordan økonomien ser ud i helhed og om man har været kun 10-15 år eller man lige skifter bank osv. Der er mange aspekter i det (:

Anmeld

24. maj 2013

helle85

H+S Skjolgborg. skriver:

+ til TS:

og jo man kan låne jeg stod i rki f.eks jeg have en samle gæld på 180000 kr jeg afdragt til 9 steder på alle sammen fast være mdr og min mand have ok arbejde og jeg på kontanthjælp med henblik på efter den gang 10 år om af komme i flexjob(må kun 10-16 timer pr uge har lige fået lave en ny helbredsundersøgelse og skal på flex så nu skal kommunen bare efter 16 år godkend det) var udred den gang også(i alt 5 år på 16 år) prartik arbejdensprøveningen her og der her i 2011-20012 og 2013 og vi kunne godt låne 1.575.000 af banken + 300000 på klat gæld af mit og steens 1 nov 2007 tros jeg bare den gang gik sygmeldt på kh.

så det passe ikke man ikke kan alt er næsten mulig hvis det er og ens  bank udregningen  hvor meget man må og kan låne og hvad man som en familie skal have af leve af derefter.

Man skal bare huske som hus eje er der huslåne vær mdr, skat være ½ årligt hus og indboforskringen ½/1 år,vand,vand -afgift og varme og man stå 100 % på det som husejer. Det  er ikke som når man lejer over måske huslejen med vand og varme osv + der er pantebrev være 3 mdr også 

Mvh

Henriette

okay alle de der ting med varme, forsikring og alle de der ting og det ved jeg og det regner vi på nå vi ved hvad vi kommer til at skulle give for huset, da tingene er ved at blive undersøgt hos advokat for at det forgå på den rigtig måde. men hvordan det med friværdi det ved man jo ikke hvis man ikke få det vurderet af en egendom mægler???

Anmeld

24. maj 2013

Mum33

l.kjoeller skriver:

ja det var godt nok en hård bemærkning at komme med fra hendes side. er jo ikke fordi man vælger at være på kh (for de flestes vedkommende hvertfald). Kan godt forstå man gerne vil købe et hus også selv om man bliver "forsørget af samfundet". de penge du sparer op i huset så at sige er jo ikke nogen du ville kunne leve af hvis ikke du købte da huslejen som regel ligger nogenlunde ens i eget og lejet hus i disse tider. så jeg kan godt give dig ret i det er same same i princippet

Nej men du kan sælge huset igen og få pengene for det. Når du fraflytter en lejebolig får du ikke huslejen retur, så de to ting kan altså ikke sammenlignes. 

Anmeld

24. maj 2013

VIPpigen

Jeg ville skubbe på for din udredning til fleksjob... Vi fik lån igennem selvom jeg er fleksjobber, og på ledighedsydelsen. Indkomsten kan kun gå opad når man er fleksjobber, og på ledighedsydelse... Hvis de altså ikke vurdere at du snyder systemet, og ryger tilbage på KH... Men det er ikke bare lige de gør det

Anmeld

24. maj 2013

l.kjoeller

Chevro skriver:

Der er lige kommet nye tal - 5.000 pr voksen og 2.000 pr barn. De sidste 5-6 banker vi har snakket med, har allesammen haft disse rådighedsbeløb. :-)

Men selvfølgelig er det også afhængigt af hvordan økonomien ser ud i helhed og om man har været kun 10-15 år eller man lige skifter bank osv. Der er mange aspekter i det (:

sådan er det ikke i vores bank. og vi har ikke så meget og har fået lov at forhøje boliglån

Anmeld

24. maj 2013

l.kjoeller

Chevro skriver:

sådan er det ikke i vores bank. og vi har ikke så meget og har fået lov at forhøje boliglån

Anmeld

24. maj 2013

l.kjoeller

l.b. skriver:

Nej men du kan sælge huset igen og få pengene for det. Når du fraflytter en lejebolig får du ikke huslejen retur, så de to ting kan altså ikke sammenlignes. 

det det koster samfundet kan. ja det er to forskellige ting men det koster ikke samfundet mere om hun bruger pengene på leje eller eje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.