købe hus på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Chevro

l.kjoeller skriver:

sådan er det ikke i vores bank. og vi har ikke så meget og har fået lov at forhøje boliglån

Vi har også fået lov at købe et nyt hus Selvom vi beholder det gamle. Og så har vi slet ikke så meget længere. Så kender det godt (;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

l.kjoeller

Flodkilling skriver:

Jeg tror hun mente hvad der var vigtigt at have.
F.eks. Hvis jeg var på kontanthjælp og jeg gerne ville ha en macbook til 15.000kr, en sportscykel til 32.000 kr osv, er det så smart at vente til jeg kan købe den selv og bidrage til betalingen, eller skal jeg bare købe den her og nu og så håbe på at økonomien kan holde

med nuværende rente vil hun sandsynligvis kunne sidde lige så billigt i det som med lejebolig. derfor vil hun jo ikke blive mere presset økonomisk end ellers, og økonomien vil kunne holde lige så godt som med lejebolig. jeg tror nærmere hun mener at hun som skatteyder ikke syns det er fair at "hendes" penge er med til at betale for hus. og det er jeg uenig i men jeg kan selvfølgelig have misforstået

Anmeld

25. maj 2013

Team Putte

Kief31 skriver:

Ja, det kan man da.. Men det er ulovligt.. Man kan også røve en bank..

Måske lige drastisk nok

Anmeld

25. maj 2013

Team Putte

Lise skriver:

Men hvorfor skal man forsørges af samfundet, hvis man har råd til at proppe pengene i madrassen eller købe et hus? Burde man ikke kun blive forsørget af samfundet, hvis man ikke kunne selv - heriblandt hvis ens samlever ikke kan?

I vil jo også få en friværdi over 10.000 - med mindre det er et lillebitte meget billigt hus. Man kan så vidt jeg ved, kun få lånefinansieret 80 % af værdien, så 20 % skal man diske op med selv, med mindre man kan optage et boliglån. Jeg tvivler på at man kan få lov at belåne sit hus 100 %...

Som sagt tidligere så kan jeg ik hæve et bryn over om folk betaler husleje eller afdrag på et hus.. det generer ik mig at det evt kommer en opsparing i at sælge huset senere selvom det er købt på kontanthjælp og hvis man nu har en billig husleje og får 8000 kr i kh, men kan leve for 7000.. så havde jeg stukket det sidste til side.. når det kommer til stykket er kh nødvendig og satserne er faste, så  skulle man ik hæve lov til at spare op ved godt hvad loven siger, jeg er bare ik enig i den

Anmeld

26. maj 2013

H+S Skjolgborg.

Det passe overhovede  ikke det er uloveligt af købe hus eller bo i hus på kontanthjælp med mindre man har friværdig i huset så kan man bare ikke få kontanthjælp.

Vi undersøgte det inden vi i 2007 købte huset og det måtte vi godt men vi skulle bare vide den dag der var friværdig i huset ville min kontanthjælp stoppe medmindre jeg jo have et arbejde indda og nu skal jeg i flexjob i år efter hvad min læge og alle undersøgelse har sagt og jeg sagde selv nej til en pension den 27 juli 2010

Vi have skam undersøgt al og man måtte godt.

Der er da mange der begge arbejde og bor i hus også midste den ene arbejde men af den grund skal man ikke sælge sit hus mindre man har friværdig i huset eller den dag man søger kh har friværdig i huset loven siger bare man skal have et bestem rådhedsbeløb.

Mvh

Henriette

Anmeld

26. maj 2013

Chevro

H+S Skjolgborg. skriver:

Det passe overhovede  ikke det er uloveligt af købe hus eller bo i hus på kontanthjælp med mindre man har friværdig i huset så kan man bare ikke få kontanthjælp.

Vi undersøgte det inden vi i 2007 købte huset og det måtte vi godt men vi skulle bare vide den dag der var friværdig i huset ville min kontanthjælp stoppe medmindre jeg jo have et arbejde indda og nu skal jeg i flexjob i år efter hvad min læge og alle undersøgelse har sagt og jeg sagde selv nej til en pension den 27 juli 2010

Vi have skam undersøgt al og man måtte godt.

Der er da mange der begge arbejde og bor i hus også midste den ene arbejde men af den grund skal man ikke sælge sit hus mindre man har friværdig i huset eller den dag man søger kh har friværdig i huset loven siger bare man skal have et bestem rådhedsbeløb.

Mvh

Henriette

Jeg tror også der er forskel på, om hun HAR hus - og det hus ikke er dyrere at sidde i end en lokal lejebolig, eller om du vil købe hus idag, hvor man er på kh i forvejen. Med de regler der er i dag, vil jeg aldrig nogensinde kunne komme på kh - da vi vil være nødt til at skulle sælge bilen, huset osv inden jeg vil kunne få en ydelse derfra!

Bilen er betalt og huset er totalrenoveret! :s

Det bider nok en i røven, hvis man en dag skulle komme i klemme!

Den eneste mulighed er jo, at købe noget gammelt lort og så bo i det som det er? :/ men det er der vel ikke ret mange der har lyst til.

Anmeld

27. maj 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Så firkantet er loven nu ikke,faktisk er loven sådan skruet sammen,at kommunen IKKE må kræve man optager lån eller sælger,hvis det vil gøre,man kommer til at sidde dyrere i en anden bolig form.

Dine udgifter til bolig skal forblive det samme,men stadig opfylde det plads behov man nu en gang har,altså går det ikke at man bor i et hus med 4 værelser pga. flere børn,også kommunen vil have man lejer en 1 eller 2V.

Anmeld

27. maj 2013

mele

til ts

som jeg forstår det, vil din kæreste uanset om i køber hus eller ej, skulle forsørge dig pr. 1 januar 2014 pga de nye regler. (medmindre din kæreste er under 25 år) tjek ellers spørg din kommune hvordan du står økonomisk efter nytåret 2013

har i råd til at købe huset med kun indkomsten fra din kæreste???

og når det er sagt så ville jeg nok forhøre mig hos min egen bankrådgiver eller andre banker i første omgng, vil de ikke låne jer, er det nok fordi de mener i ikke har råd til eller det er for usikkert økonomisk pga din fremtidig arbejds situation.

mit råd til dig udfra det du skriver er la vær.....hvis udlejer vil kautionere (hvilket de færreste banker godkender idag) hvorfor beholder han det så ikke bare selv eller sælger til anden side...syntes det lyder for mærkeligt til at det er et godt køb

men pøj pøj med det :-)

Anmeld

27. maj 2013

helle85

mele skriver:

til ts

som jeg forstår det, vil din kæreste uanset om i køber hus eller ej, skulle forsørge dig pr. 1 januar 2014 pga de nye regler. (medmindre din kæreste er under 25 år) tjek ellers spørg din kommune hvordan du står økonomisk efter nytåret 2013

har i råd til at købe huset med kun indkomsten fra din kæreste???

og når det er sagt så ville jeg nok forhøre mig hos min egen bankrådgiver eller andre banker i første omgng, vil de ikke låne jer, er det nok fordi de mener i ikke har råd til eller det er for usikkert økonomisk pga din fremtidig arbejds situation.

mit råd til dig udfra det du skriver er la vær.....hvis udlejer vil kautionere (hvilket de færreste banker godkender idag) hvorfor beholder han det så ikke bare selv eller sælger til anden side...syntes det lyder for mærkeligt til at det er et godt køb

men pøj pøj med det :-)

jeg ved godt mi kæreste skal forsøge mig fra første januar og det er også der for at jeg er usikker på om man måtte komme hus.

det er ikke mærkeligt at han vil af med huset hvis man kender ham. han er et job som kræver meget af hans tid og har et dele barn hver anden uge så han har ikke meget tid til at køre herned og kigge til huset han bor et godt stykke væk, plus han også har et andet hus som han godt vil af med da han ikke har tid. det her hus købte han til sin bor som så valgt at flytte til jylland i stedet.

Anmeld

28. juni 2013

Niels Arne Varneskov

Team Putte skriver:

der er jeg så ik enig.. men det kan man jo ik altid være

Hvordan kan det være en luksus at have eget hus?

Klimaet er slet ikke til at man kan sove i skoven, så det kan aldrig være en luksus at have et hus.

Det er ikke billigere at bo til leje, for udlejeren skal også leve.

Noget andet er, at det offentlige ikke skal bidrage til opsparing af friværdi i eget hus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.