H+S Skjolgborg. skriver:
Det passe overhovede ikke det er uloveligt af købe hus eller bo i hus på kontanthjælp med mindre man har friværdig i huset så kan man bare ikke få kontanthjælp.
Vi undersøgte det inden vi i 2007 købte huset og det måtte vi godt men vi skulle bare vide den dag der var friværdig i huset ville min kontanthjælp stoppe medmindre jeg jo have et arbejde indda og nu skal jeg i flexjob i år efter hvad min læge og alle undersøgelse har sagt og jeg sagde selv nej til en pension den 27 juli 2010
Vi have skam undersøgt al og man måtte godt.
Der er da mange der begge arbejde og bor i hus også midste den ene arbejde men af den grund skal man ikke sælge sit hus mindre man har friværdig i huset eller den dag man søger kh har friværdig i huset loven siger bare man skal have et bestem rådhedsbeløb.
Mvh
Henriette
Jeg tror også der er forskel på, om hun HAR hus - og det hus ikke er dyrere at sidde i end en lokal lejebolig, eller om du vil købe hus idag, hvor man er på kh i forvejen. Med de regler der er i dag, vil jeg aldrig nogensinde kunne komme på kh - da vi vil være nødt til at skulle sælge bilen, huset osv inden jeg vil kunne få en ydelse derfra!
Bilen er betalt og huset er totalrenoveret! :s
Det bider nok en i røven, hvis man en dag skulle komme i klemme!
Den eneste mulighed er jo, at købe noget gammelt lort og så bo i det som det er? :/ men det er der vel ikke ret mange der har lyst til.
Anmeld