købe hus på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

helle85

Nemesis skriver:

på kontanthjælp må du have formue op til 10.000 kr. Så indtil jeres friværdi er 10.000 kr må du gerne eje et hus.

MEN uanset om i køber hus eller ej, så vil din mand jo skulle forsørge dig uanset om han ejer et hus eller ej, hvis han har et arbejde, når de nye regler træder i kraft.

Om i så kan blive godkendt er jo en anden sag.

ja jeg ved godt at han skal forsøge mig og der mister vi ca 3000, men vi vil ikke købe det hvis jeg så ikke kan få kontanthjælp for så kan vi jo ikke kan betale hus leje

men skal man så sælge huset hvis friværdien over stiger 10000? hvis det er man skal have kotant hjælp? jeg har kigget inden på borger men der stå kun hvis det er sommerhus og bil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Team Putte

LilleChelle skriver:

Du må ikke eje noget med friværdi på over 10.000 kr. 

Men hvorfor bevidst købe hus når man bliver forsørget af samfundet? 

forsørget af samfundet.. Puh det lyder negativt et eller andet sted kan det vel være det samme om man har en husleje eller et huslån man man betaler til, uanset om man er 'forsørget af samfundet' eller ej

Anmeld

24. maj 2013

helle85

LilleChelle skriver:

Du må ikke eje noget med friværdi på over 10.000 kr. 

Men hvorfor bevidst købe hus når man bliver forsørget af samfundet? 

fordi jeg pt ikke kan arbejde selvom jeg gerne ville, og vi har fået et godt tilbud så vi kommer til at have en meget billiger husleje end hvis vi lejer

Anmeld

24. maj 2013

helle85

**Ønskebabyen skriver:

Jeg tror desværre ikke der er nogen banker i dag, der vil låne penge til et hus, når man er på kontanthjælp.

det ved jeg det er også min man der skal købe det

Anmeld

24. maj 2013

effie

fordi jeg pt ikke kan arbejde selvom jeg gerne ville, og vi har fået et godt tilbud så vi kommer til at have en meget billiger husleje end hvis vi lejer

jammen så burde det jo ikke være noget problem at din mand låner og du lader dig forsøge..

men husk at selvom afdragende er billinge skal huset vedligeholdes og indventar skiftes med jævne mellemrum

Anmeld

24. maj 2013

helle85

aarhusmor skriver:

I må have en opsparing på 10000 kr. pr. person og de penge må I gerne bruge til en udbetaling.

Jeg tror det bliver svært at få lån til et hus, når man er på kontanthjælp. Men I kan prøve at snakke med banken, hvis de kender jer og kender jer som gode betalere, så kan det jo være de vil hjælpe jer.

okay det vil sige at man godt må købe det nå man låner til det hele?

jeg ved godt at det er svært at låne penge men husejeren vil kutioner for lånet hvis det er og hvis det ikke kan lade sig gør, så vil vi se om det kan lade sig gøre privat eller noget igennem en advokat, kan ikke lige forklare hvordan det var han fortalte det

Anmeld

24. maj 2013

helle85

effie skriver:

jammen så burde det jo ikke være noget problem at din mand låner og du lader dig forsøge..

men husk at selvom afdragende er billinge skal huset vedligeholdes og indventar skiftes med jævne mellemrum

ja det ved jeg det er i gang med at blive i stand sat, alt indmaden(eller hvad man kalder det) er blevet revet ud også er det startede med at blive byggede op fra bunden, til 2 lejligheder vi bruger det dog som en og første salen, og det der skulle have været køkken og mad i nr 2 leglighed er ikke færdig men er igang med at blive renoveret så nå det er færdig så er det jo begrænset hvad der bliver af vedligholdes. der er også nyt tag og nye vinduer

det vil sige at han må godt have huset uden jeg midste kontanthjælpen nå de nye regler træder i kraft

Anmeld

24. maj 2013

aarhusmor

helle85 skriver:

okay det vil sige at man godt må købe det nå man låner til det hele?

jeg ved godt at det er svært at låne penge men husejeren vil kutioner for lånet hvis det er og hvis det ikke kan lade sig gør, så vil vi se om det kan lade sig gøre privat eller noget igennem en advokat, kan ikke lige forklare hvordan det var han fortalte det

Ja man må gerne have et hus. Problemet er bare at at hvis I afdrager på det, så får I for mange penge til at modtage kontanthjælp (i form af friværdi) så jeres mål skal være at I kommer ud af kontanthjælpen på et tidspunkt

Anmeld

24. maj 2013

helle85

Team Putte skriver:

forsørget af samfundet.. Puh det lyder negativt et eller andet sted kan det vel være det samme om man har en husleje eller et huslån man man betaler til, uanset om man er 'forsørget af samfundet' eller ej

mange tak ja nå man ikke få boligstøtte afligevel så kan det jo gå ud på et

Anmeld

24. maj 2013

helle85

aarhusmor skriver:

Ja man må gerne have et hus. Problemet er bare at at hvis I afdrager på det, så får I for mange penge til at modtage kontanthjælp (i form af friværdi) så jeres mål skal være at I kommer ud af kontanthjælpen på et tidspunkt

okay det er skam også mit mål jeg skal nok have flex job men vi er i gang med at finde ud af hvor mange timer jeg kan klare at arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.