købe hus på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Team Putte

Kief31 skriver:

NEJ, det kan det da ikke.. Køber man et hus på kontanthjælp, betaler af på det i eks. 10 år, på kontanthjælp... Så kan man jo sælge det igen, og have fået en hel opsparing ud af det, for "mine" penge...

Man kan jo oz lave en opsparing derhjemme ved at stoppe penge ind i madrassen det kan slet ik få mit blodtryk til at stige at man engang i fremtiden vil kunne sælge huset og få en fortjeneste.. Selvom man var på kh da det blev købt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

H+S Skjolgborg.

okay alle de der ting med varme, forsikring og alle de der ting og det ved jeg og det regner vi på nå vi ved hvad vi kommer til at skulle give for huset, da tingene er ved at blive undersøgt hos advokat for at det forgå på den rigtig måde. men hvordan det med friværdi det ved man jo ikke hvis man ikke få det vurderet af en egendom mægler???

Friværdig ved man kun når man har papiren og det kommer and på prisen af huset og låns løbetid f.eks hedder vores 29.9 år og 2017 har vi friværdig i huset det ville sige fra 1 nov 2017 står jeg og ikke kan modtag kontanthjælp

Men når i ikke låner af banken men igemme lejer kan det jo være det laves sådan af i bare betaler f.eks ..... kr pr mdr i 20-30 år også har i måske ikke friværdig i huse før det er betalt ud men det ved advokaten alt om.

Mvh

Henriette

Anmeld

25. maj 2013

H+S Skjolgborg.

helt ærlig om man ejer eller køber er jo ens eget valg på kontanthjælp en af dem og ikke begge to.

+hvis man får et godt tilbud på et hus hvor man kan købe det igennem lejer så slår man da til og af man har så f.eks 10 år af løbe på og komme i job og stadig kan bo i huse derefter er jo ens eget valg man har ikke flere penge om man ejer eller lejer anden hvis man kan sælges hus 10 år efter for flere penge ind man selv gav.

kan ikke bringe mit pis i kog om man ville eje + manden arbejde jo og man kan jo også bare lade kun ham stå på det men hvis man skal have bankens ja på et højer huslån så ser de helt to og ikke en and på huslånet og udbetalingen

henriette

Anmeld

25. maj 2013

Mom2

helle85 skriver:

vi har længe snakket om at købe det hus som vi bor i da vi har lejet det med forkøbsret, og kan få det billigt hvis vi køber det. men min mor har snakket om at hvis vi køber huset mens jeg er på kontanthjælp så få jeg ikke oget udbetalt

nogen der ved noget omkring det??

jeg ved at for en 8 år tid siden der måtte man godt men man måtte bare ikke selv have til udbetalingen osv. men skulle låne til det hele

Har ikke lige et svar til dit spørgsmål, vil blot indskyde at det med ud må eje noget med værdi på op til 10.000 gælder også dyre smykker, malerier, dyrt fjernsyn mm.

Anmeld

25. maj 2013

helle85

H+S Skjolgborg. skriver:

Friværdig ved man kun når man har papiren og det kommer and på prisen af huset og låns løbetid f.eks hedder vores 29.9 år og 2017 har vi friværdig i huset det ville sige fra 1 nov 2017 står jeg og ikke kan modtag kontanthjælp

Men når i ikke låner af banken men igemme lejer kan det jo være det laves sådan af i bare betaler f.eks ..... kr pr mdr i 20-30 år også har i måske ikke friværdig i huse før det er betalt ud men det ved advokaten alt om.

Mvh

Henriette

mange tak for svar, uanset hvad så bliver det over 30 år det har vi aftalt med husejeren vi bare bare lige høre advokaten om det nå han kontakter os.

Anmeld

25. maj 2013

helle85

Christina88 skriver:

Har ikke lige et svar til dit spørgsmål, vil blot indskyde at det med ud må eje noget med værdi på op til 10.000 gælder også dyre smykker, malerier, dyrt fjernsyn mm.

det er helt iorden, men det ved jeg godt men vi har heller ikke noget over den værdi

Anmeld

25. maj 2013

Lise

Team Putte skriver:

Man kan jo oz lave en opsparing derhjemme ved at stoppe penge ind i madrassen det kan slet ik få mit blodtryk til at stige at man engang i fremtiden vil kunne sælge huset og få en fortjeneste.. Selvom man var på kh da det blev købt

Men hvorfor skal man forsørges af samfundet, hvis man har råd til at proppe pengene i madrassen eller købe et hus? Burde man ikke kun blive forsørget af samfundet, hvis man ikke kunne selv - heriblandt hvis ens samlever ikke kan?

I vil jo også få en friværdi over 10.000 - med mindre det er et lillebitte meget billigt hus. Man kan så vidt jeg ved, kun få lånefinansieret 80 % af værdien, så 20 % skal man diske op med selv, med mindre man kan optage et boliglån. Jeg tvivler på at man kan få lov at belåne sit hus 100 %...

Anmeld

25. maj 2013

Kief31

Team Putte skriver:

Ja, det kan man da.. Men det er ulovligt.. Man kan også røve en bank..

Anmeld

25. maj 2013

gonefishing

helle85 skriver:

vi har længe snakket om at købe det hus som vi bor i da vi har lejet det med forkøbsret, og kan få det billigt hvis vi køber det. men min mor har snakket om at hvis vi køber huset mens jeg er på kontanthjælp så få jeg ikke oget udbetalt

nogen der ved noget omkring det??

jeg ved at for en 8 år tid siden der måtte man godt men man måtte bare ikke selv have til udbetalingen osv. men skulle låne til det hele

Du må ikke eje noget over en værdi af 10.000 kr når du er på kontanthjælp, så det kommer meget an på om du skal stå på købs kontrakten.

Folk på kontanthjælp får som regel af vide at de skal sælge deres lejlighed, bil osv. inden de kan få KH

Anmeld

25. maj 2013

gonefishing

l.kjoeller skriver:

ja det var godt nok en hård bemærkning at komme med fra hendes side. er jo ikke fordi man vælger at være på kh (for de flestes vedkommende hvertfald). Kan godt forstå man gerne vil købe et hus også selv om man bliver "forsørget af samfundet". de penge du sparer op i huset så at sige er jo ikke nogen du ville kunne leve af hvis ikke du købte da huslejen som regel ligger nogenlunde ens i eget og lejet hus i disse tider. så jeg kan godt give dig ret i det er same same i princippet

Jeg tror hun mente hvad der var vigtigt at have.
F.eks. Hvis jeg var på kontanthjælp og jeg gerne ville ha en macbook til 15.000kr, en sportscykel til 32.000 kr osv, er det så smart at vente til jeg kan købe den selv og bidrage til betalingen, eller skal jeg bare købe den her og nu og så håbe på at økonomien kan holde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.