helle85 skriver:
ja jeg ved godt at han skal forsøge mig og der mister vi ca 3000, men vi vil ikke købe det hvis jeg så ikke kan få kontanthjælp for så kan vi jo ikke kan betale hus leje
men skal man så sælge huset hvis friværdien over stiger 10000? hvis det er man skal have kotant hjælp? jeg har kigget inden på borger men der stå kun hvis det er sommerhus og bil
Det er en vurderingssag fra kommune til kommune...der er nogle som ser bort fra reglen om de 10.000 i formue hvis det er i friværdi i den bolig man bor i. Er det betydelig friværdi kan de godt vurdere at man må optage nyt lån i friværdien og leve op..men det vurderes fra sag til sag og man kan derfor ikke regne med noget.
Jeg forstår bare ikke, du skriver at i mister 3000 kr. pr måned når manden skal forsørge dig men at i ikke kan betale husleje hvis du mister kontanthjælpen....
Du kommer jo til at miste kontanthjælpen hvis din mand skal forsørge dig! Samtidig bliver kontanthjælpen til et uddannelsebeløb på langt mindre....
så måske du skal finde ud af hvad du kan få og hvor længe..og hvordan din kommune vil vurdere jeres formue ved køb af bolig,
Anmeld