Jeg er bange for at føde en stor baby ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Det tror jeg helt sikkert ændrer sig når du har din baby i armene
Men snak med din jordemoder om det, så du ikke skal gå med det alene.

Min datter vejede 3815 gram og var 55cm lang, men hun var stadig den mindste og fineste baby jeg nogensinde har set

okay tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Min datter vejede 4500 g - og det var en drømmefødsel selvom hun lå med næsen op. Fødslen tog mindre end fire timer selvom hun var min første, og jeg var tryg hele vejen igennem. Jeg fik ingen smertelindring og ingen indgreb. Jeg styrede 100% selv hvornår og hvor meget jeg pressede.

Jeg har tit hørt fagpersoner sige at store børn er nemmere - både at føde og passe efter... Jeg har kun et barn, men her passede det i hvert fald

Held og lykke med fødsel - uanset babys størrelse 

Anmeld

21. marts 2013

Lotus86

Kan sagtens forstå det du skriver, jeg havde det på samme måde da jeg ventede min søn, som igennem hele graviditeten blev skønnet til at være stor. Han vejede 4050 gram da han blev født, og han var en lille bitte baby, intet barn over ham, tværtimod

Anmeld

21. marts 2013

Leonora

Min yngste vejede 4000 g ved fødsel og havde hverken elastikker eller stort hoved.
Hun så ik meget anderledes ud end min den store som vejede 3400 g

fra mig

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Min datter vejede 4500 g - og det var en drømmefødsel selvom hun lå med næsen op. Fødslen tog mindre end fire timer selvom hun var min første, og jeg var tryg hele vejen igennem. Jeg fik ingen smertelindring og ingen indgreb. Jeg styrede 100% selv hvornår og hvor meget jeg pressede.

Jeg har tit hørt fagpersoner sige at store børn er nemmere - både at føde og passe efter... Jeg har kun et barn, men her passede det i hvert fald

Held og lykke med fødsel - uanset babys størrelse 

Det er ikke det fysiske i det. Er bange for om jeg ka knytte mig til den hvis den er meget stor. Men ellers tak for beroligelsen

Anmeld

21. marts 2013

Jibbe

Du bliver virkelig virkelig nødt til at fortælle din læge eller din jordmoder om det her! Så du kan få noget hjælp og ikke ender i en fødselsdepression! Og man elsker sit barn om det er petit eller kæmpe - man kan ikke andet men få hjælp! Nu så du ikke ender med det går helt galt når du har født!

Anmeld

21. marts 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Det er ikke det fysiske i det. Er bange for om jeg ka knytte mig til den hvis den er meget stor. Men ellers tak for beroligelsen

Når på den måde
Jeg havde det på samme måde, var vild ked af det inden fødsel, men så fik jeg et smæk i hovedet af Maja som har svaret dig tidligere i tråden, og indså hvor dejligt det var at jeg skulle have et stort barn, de bliver ikke nær så nemt syge og sådan <3

Jeg havde en diskusion med egentlig ret mange af sygeplejerskerne og barselsgæsterne (samme samtale), om at de ikke syntes det var en baby, men et barn. Jeg blev rigtig sur fordi de "prøvede at tage min baby fra mig" (hormoner? ja tak!). Jeg kunne slet ikke forestille mig hende 1 gram lettere, og hun tabte sig også helt ned til 4055, og jeg syntes det var frygteligt. Når man har vænnet sig til det store barn ser de små helt "forkerte" ud, selvom det "kun" var 445 g mindre

Anmeld

21. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja det er det jeg "frygter", kan ikke se mig selv få sådan en bassebaby Det sidder efterhånden som en stor frygt i mig.

Tror så generelt, at de føles meget små uanset hvor store de er, og de skal være meget store før de får tydelige elastikker, og kan de uanset fødselsvægt, få senere

Anmeld

21. marts 2013

Majeha

Min første søn vejede 2650 g. men tabte sig til ca 2 kg, et lille nips. Lillebror vejede 3580 g. med babydeller og hele molevitten Selvom de er store, har nyfødte jo stadig baby"looket". Og her var lillebror bare en "normal" baby  i stedet for tynd baby, som storebror

Og jeg tror, at uanset om du så føder unge på 6 kilo og 65 cm, vil du stadig elske den lige så højt

Anmeld

21. marts 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Kan sagtens forstå dine tanker.

Men det er faktisk hovedets omkreds der er afgørende for hvor "svært" det er at føde

Jeg har født en på 3480 g, en på 4000 g og en på 4480 g og det gjorde ikke mere ondt 2 eller 3 gang, i forhold til 1 gang (okay, kan faktisk ikke rigtig huske første gang pga smertestillende)

Deres hovedomkreds har været næsten den samme. 2 og 3 gang i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.