Tror aldrig vi kommer videre mht. PB.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2013

Laulund87

Jeg kan også GODT forstå dig!

Jeg synes det er ufølsomt at sige du "bare" må vente, at du er ung osv osv. Jeg var virkelig skruk da vi gik i gang og jeg ved slet ikke hvad jeg ville have gjort af mig selv hvis manden ikke var klar

Det er ulideligt at vente når man har det som du har det

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal råde dig til og jeg synes du har været meget tålmodig. Synes slet ikke det er fair at ham at han siger at I kan starte på et hvis tidspunkt, for så at trække i land. Han skal ikke sige sådan noget hvis ikke han kan holde det! Tror virkelig du skal mærke efter hvor længe du vil vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Stivdie

Miss-86 skriver:

Årh sådan, forstår fuldt ud det med uddannelse og job har førsteprioritet..

Men når jeg så hører din historie, er det måske sådan lidt min kæreste har det.. :/

Altså, jeg blev overtalt på almindelig sund fornuft, for som kæresten sagde til mig, hvis jeg ikke var klar nu, hvad var det så jeg regnede med ville ændre sig med tiden, som gjorde jeg blev klar? Og han havde jo ret! Jeg bliver ikke mere klar. For mig var det bare en stor mundfuld at skulle sluge, at der ikke ville komme et "naturligt" tidspunkt hvor det bare føltes rigtigt. Men jeg satser da på at vokse med opgaven, så jeg ender med at være helt klar, når først baby ligger på min mave

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

Stivdie skriver:

Altså, jeg blev overtalt på almindelig sund fornuft, for som kæresten sagde til mig, hvis jeg ikke var klar nu, hvad var det så jeg regnede med ville ændre sig med tiden, som gjorde jeg blev klar? Og han havde jo ret! Jeg bliver ikke mere klar. For mig var det bare en stor mundfuld at skulle sluge, at der ikke ville komme et "naturligt" tidspunkt hvor det bare føltes rigtigt. Men jeg satser da på at vokse med opgaven, så jeg ender med at være helt klar, når først baby ligger på min mave

Lige præcis de ord har jeg også sagt til min kæreste .. Hmm, men hjulpet har det ikke.
Han kan også godt se fornuften i at begynde PB, mht. vores aldre ..

Årh, jamen self blir du klar, når jeres lille guldklump ligger hos dig

Anmeld

18. marts 2013

bøllen

Jeg har ikke læst dine tidligere indlæg, og har kun skimtet  denne tråd Igennem.

dog nåede jeg at fange i har været kærester i 9 år og begge slut 20erne ? Og har været skruk knap 2 år hvor du har ventet ? Og begge uddannet ..

Korrekt ? så forstår jeg dælme godt du efterhånden er utålmodig. Jeg ved ikke hvad det korrekte er at gøre men forstår dig godt.

nej i er i tussegammel men når det er sagt er i jo i jeres bedste alder, og hvis nu siger kun hvis nu projekt baby ikke går helt efter planen så render tiden jo pludselig stærkt.

ville nærmere tænke hvad venter I på .... Din kæreste  

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

Laulund87 skriver:

Jeg kan også GODT forstå dig!

Jeg synes det er ufølsomt at sige du "bare" må vente, at du er ung osv osv. Jeg var virkelig skruk da vi gik i gang og jeg ved slet ikke hvad jeg ville have gjort af mig selv hvis manden ikke var klar

Det er ulideligt at vente når man har det som du har det

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal råde dig til og jeg synes du har været meget tålmodig. Synes slet ikke det er fair at ham at han siger at I kan starte på et hvis tidspunkt, for så at trække i land. Han skal ikke sige sådan noget hvis ikke han kan holde det! Tror virkelig du skal mærke efter hvor længe du vil vente

Tak, dejligt med forståelse.

Jeg føler jo også at det fuldt ud er HANS beslutning at vi IKKE skal PB nu. Eller det er jo fuldt ud hans beslutning og det synes jeg ikke er fair :/

Jeg har jo som skrevet sagt til ham, at jeg vil vente. Men der er self også en grænse, men det synes jeg ikke jeg kunne sige til ham - Jeg vil gerne vente på dig skat, men ikke mere end ½ år, det synes jeg ikke rigtig ville klinge.

Nej, jeg ved snart heller ikke hvad jeg skal gøre ved og af mig selv, det er noget af det hårdeste vores forhold kommer ud for - Det er noget af en prøvelse!

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

bøllen skriver:

Jeg har ikke læst dine tidligere indlæg, og har kun skimtet  denne tråd Igennem.

dog nåede jeg at fange i har været kærester i 9 år og begge slut 20erne ? Og har været skruk knap 2 år hvor du har ventet ? Og begge uddannet ..

Korrekt ? så forstår jeg dælme godt du efterhånden er utålmodig. Jeg ved ikke hvad det korrekte er at gøre men forstår dig godt.

nej i er i tussegammel men når det er sagt er i jo i jeres bedste alder, og hvis nu siger kun hvis nu projekt baby ikke går helt efter planen så render tiden jo pludselig stærkt.

ville nærmere tænke hvad venter I på .... Din kæreste  

Jeps, det hele er korrekt fanget

Ja, bare jeg vidste hvad han ventede på, hvad der gjorde ham klar, eller gjorde at han sagde at vi skulle stoppe med kondomerne.. Ihh, det er så frustrerende!

Anmeld

18. marts 2013

Laulund87

Miss-86 skriver:

Tak, dejligt med forståelse.

Jeg føler jo også at det fuldt ud er HANS beslutning at vi IKKE skal PB nu. Eller det er jo fuldt ud hans beslutning og det synes jeg ikke er fair :/

Jeg har jo som skrevet sagt til ham, at jeg vil vente. Men der er self også en grænse, men det synes jeg ikke jeg kunne sige til ham - Jeg vil gerne vente på dig skat, men ikke mere end ½ år, det synes jeg ikke rigtig ville klinge.

Nej, jeg ved snart heller ikke hvad jeg skal gøre ved og af mig selv, det er noget af det hårdeste vores forhold kommer ud for - Det er noget af en prøvelse!

Det er ikke nemt, men sender dig  og håber I finder ud af det på en eller anden måde

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

Laulund87 skriver:

Det er ikke nemt, men sender dig  og håber I finder ud af det på en eller anden måde

Nej, det er bestemt ikke nemt :/ Men det er der jo heller ingen der har lovet..

Tak, jeg håber også det snart vender!

Anmeld

18. marts 2013

tribk

Miss-86 skriver:

Ja, det har du ret i .. Jeg har ellers prøvet at sætte stolen for døren, med at vi kunne have al den sex han ville, men uden kondom, men så skal han bare ikke have sex Puuh, det er svært.

Måske dit svar, var noget han skulle læse, så han kunne se hvordan andre har det At det ikke kun er ham.

Ja prøv at vise ham svaret. Og tilføj, at sådan er der rigtig mange der har det, men måske især mænd. Jeg har lige siden tænkt over hvad det skyldes, den der panik, og jeg er ret sikker på at det er fordi det vitterligt er the point of no return. Du kan ikke fortryde, der er ingen vej tilbage. Når kvinden er blevet gravid, så ER barnet der. Selv hvis man fik en abort, så HAR barnet været der. Det vil ikke kunne glemmes, også selvom det var det rigtige valg.

Samtidig så ved man jo, at det er for livet. Det kan godt være at man siger "...de næste 18 år", men det er jo ikke sandt. Det er FOR EVIGT!! Når det hele ramler, så går man (de fleste, formoder jeg) til sine forældre. Også som 40 årig. Min onkel er nogen og halvtreds og er ved at drikke sig ihjel, og min gamle mormor græder og græder fordi hendes lille dreng jo er ved at slå sig selv ihjel. Bare fordi han er voksen, er han jo stadig hendes guldklump!!

Og nej, det liv man havde indtil barnet, kan ikke bare fortsætte. Og det er skræmmende. Virkelig virkelig skræmmende! Da jeg var i starten af tyverne havde jeg masser af planer og masser masser af tid til det. Jeg ville gerne rejse, bo i udlandet, give den gas, få en fed uddannelse og et fedt job. Og det er ikke lykkedes, og nu er det ikke muligt længere. For nu er jeg mor. Og når jeg så har venner på Facebook, der har opnået alt det, så får jeg ondt i maven af misundelse. Sådan rigtigt!! For jeg nåede det ikke, og det var min egen skyld, men jeg blev jo ved med at tro at jeg havde masser af tid, men så gik tiden....

Nogen gange kigger jeg på min søn og tænker : Her har jeg fået muligheden, serveret på et sølvfad, for at tæskesmadre et andet menneskes liv!! For det er det han er, et menneske. Der bliver voksen. Pga. mig. Og jeg kan ødelægge det fuldstændig for ham, hvis jeg er en dårlig mor. For det er altid moderens (eller faderens) skyld, hvis et menneske er ødelagt (føler jeg, det er nok ikke altid sandt). Og DET er endnu mere skræmmende.

Og det er DET HELE værd!!!! Man siger, at man fortryder ikke de børn man får, kun dem man ikke får. Og det er SÅ rigtigt!!!

Nu bliver det meget langhåret, men det at få børn er virkelig meningen med livet. Alt andet er sekundært fra det øjeblik de ankommer. Så når jeg sidder med ondt i maven, over andres fantastiske oplevelser ude i verden, så går der et øjeblik, og så kommer jeg i tanke om at jeg er nogens mor. Jeg er nogens aller aller vigtigste i hele verden. Og vi er sat på jorden for at formere os. Og det har jeg gjort. Alt andet er mindre vigtigt. Og så får jeg ro i maven igen. Jeg er i gang med den fineste opgave et menneske nogensinde får, at være forældre. Og det slår ALT!!

Det blev skisme langt

Anmeld

18. marts 2013

bøllen

Miss-86 skriver:

Jeps, det hele er korrekt fanget

Ja, bare jeg vidste hvad han ventede på, hvad der gjorde ham klar, eller gjorde at han sagde at vi skulle stoppe med kondomerne.. Ihh, det er så frustrerende!

Men siger han hvorfor han ikke er klar ?

ønsker han børn ? ( og ikke holder dig hen fordi du ønsker ? ) 

spørgsmålet er om han bliver klar , for ser jo ud til I har styr på tingende. Godt stabilt forhold , uddannet med job osv ..

ville nu også været frustreret ( meget enda )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.