Det må være hårdt, men jeg synes ikke det lyder som om du giver ham den luft du lover. Du lover ham at ligge låg på og give ham tid, men bringer det alligevel op, giver ham dårlig samvittighed og presser ham ud i nogle samtaler, som han har sagt han ikke ønsker. Jeg kan virkelig godt forstå det er hårdt, men er ret overbevist om, at jo mere du bringer det op, jo længere væk kommer projektet. Som jeg ser det, har du følgende valgmuligheder:
1. Du respekterer han ikke er klar og ikke vil tale om det. Og så lader du det også rent faktisk ligge, indtil han selv bringer det op.
2. Du afgør med dig selv, at du ikke kan acceptere ham ikke er klar, og så må det være et farvel.
Lidt hårdt sat op. Men det er jo ikke urimeligt han ikke er klar - du vil fortryde det inderligt, hvis du presser ham ud i det før han er klar. Hvis du vælger at respektere hans valg, kunne det også være du skulle tage initiativer til selv at få det på afstand: holde op med at købe babyting, holde op at være på en babyside. Du er skam mere end velkommen, men hvis de ting gør dig så skruk, at du ligger pres på jeres forhold, så var det nok værd at overveje.
Kram
Anmeld