Hvor går grænsen ?? ( at være voldsom overfor sit barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2013

gædde/gitte

MorDk skriver:

Jeg mener det er en måde lig'som at markere grænsen. NU ER NOK -NOK (kan du følge mig)?

selvfølgelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

modesty

når jeg ser på alle de total uvorne og uopdraget unger i div. indkøbssteder, hvor mødrene står passivt ved siden af og nærmest hvisker "...uh ha nej... vil du være sød at stoppe" så truer min morgenmad med at forlade mig...... SÅ GØR DOG NOGET!

har ti gange mere respekt og forståelse for de forældre der brøler "SÅ STOPPER DU! NU!"

Og Tror I ikke børn råber af hinanden... jooo de gør..... Voksne skændes da også.......... vi er jo som du siger - ikke super perfekte hele tiden

Du kan ikke sammenligne to børn der råber af hinanden med en voksen der råber af et barn. Den voksne er en autoritet der irettesætter, og planter en følelse af skam i barnet ved at råbe - og da specielt i et offentligt forum.

Anmeld

2. marts 2013

stm2812

Uanset hvor gal og frustreret man til tider kan blive, kunne jeg aldrig finde på at bide, slå ruske eller være på anden måde voldsom overfor min datter. Ronja er 2 år og er begyndt at være meget trodsig, hvilket til tider kan resultere i hævet stemme når hun bevidst vælger at gøre lige præcis det modsatte af hvad jeg har bedt hende om.

Tager mig selv i lige at må tælle til tre en gang imellemm hvorefter jeg så kan sætte mig ned og fortælle hvorfor jeg ikke vil have det eller at det bare ikke er ok hvad hun gør.

Er ikke i tvivl om at uanset hvordan man reagerer så elsker man sit barn rigtig højt, man har nok bare brug for nogle værktøjer til at håndtere den vrede/afmagt der til tider kan opstå.

Anmeld

2. marts 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Du kan ikke sammenligne to børn der råber af hinanden med en voksen der råber af et barn. Den voksne er en autoritet der irettesætter, og planter en følelse af skam i barnet ved at råbe - og da specielt i et offentligt forum.

ja så er det da bedre at lade ungerne fare rundt, vælte alt på hylderne, råbe og skrige Og svarer igen med alle de fine gloser ungerne kan

Anmeld

2. marts 2013

DitteFisk

gædde/gitte skriver:

når jeg ser på alle de total uvorne og uopdraget unger i div. indkøbssteder, hvor mødrene står passivt ved siden af og nærmest hvisker "...uh ha nej... vil du være sød at stoppe" så truer min morgenmad med at forlade mig...... SÅ GØR DOG NOGET!

har ti gange mere respekt og forståelse for de forældre der brøler "SÅ STOPPER DU! NU!"

Og Tror I ikke børn råber af hinanden... jooo de gør..... Voksne skændes da også.......... vi er jo som du siger - ikke super perfekte hele tiden

Hehe, jeg er faktisk ret enig. Nogle gange skal den grænse bare markeres lidt tydeligere.. 

Men det handler også om barnet. Jeg ved godt hvilke dage min dreng er mere sårbar end andre og skal have tingene lidt mere blidt at vide. Men der også dage hvor jeg hæver stemmen ret kraftigt, med store ord, får fortalt at hans opførsel ikke er i orden. 

Og jeg er personligt en ikke-spor-højtråbende person. Det er meget meget sjældent kæresten og jeg feks hæver stemmen ad hinanden.. øg min stemme er vist i det hele taget lidt lavdæmpet generelt. Men min søn har vist arvet sin fars temperament, og så hænder det at han altså skal have nogle pænt tydelige grænser, for ikke at overskride dem 

Anmeld

2. marts 2013

gædde/gitte

Gigl skriver:

Hehe, jeg er faktisk ret enig. Nogle gange skal den grænse bare markeres lidt tydeligere.. 

Men det handler også om barnet. Jeg ved godt hvilke dage min dreng er mere sårbar end andre og skal have tingene lidt mere blidt at vide. Men der også dage hvor jeg hæver stemmen ret kraftigt, med store ord, får fortalt at hans opførsel ikke er i orden. 

Og jeg er personligt en ikke-spor-højtråbende person. Det er meget meget sjældent kæresten og jeg feks hæver stemmen ad hinanden.. øg min stemme er vist i det hele taget lidt lavdæmpet generelt. Men min søn har vist arvet sin fars temperament, og så hænder det at han altså skal have nogle pænt tydelige grænser, for ikke at overskride dem 

ja det er det jeg mener

og kan man tage konflikten derhjemme, så er det jo genialt

Anmeld

2. marts 2013

DitteFisk

gædde/gitte skriver:

ja det er det jeg mener

og kan man tage konflikten derhjemme, så er det jo genialt

Tror generelt de er bedst at tage konflikten der hvor den er, om så det er i supermarkedet som du siger  Man må jo vælge sine kampe, jeg tager ikke en kamp for enhver pris. Men han skal naturligvis have at vide hvis det han gør slet ikke er okay, uanset hvor vi er. Men tror mange mødre er bange for at andre skal tænke 'sikke en led og underskudsagtig mor' .. men det er jo ikke nødvendigvis lige tilfældet det kaldes jo også opdragelse 

Anmeld

2. marts 2013

helle85

Lady Marion <3 skriver:

I foranledning af den anden tråd (ikke for at trampe på moderen der bed sit barn)  Jeg er nysgerrig fordi så mange af jer ikke syntes det var for voldsomt pludselig at kamme sådan over , i syntes vi andre er hellige fordi vi syntes det var en voldsom handling !!!   Hvor går grænsen ??   Hvis det er ok at kamme over en enkelt gang og bide sit barn i ansigtet hvad er så mere ok ??   Hold en pæn tone , det er ikke en provokation men ren nysgerrighed om forskellig opdragelse

jeg har haft gjort et par ting, som mange betegner som overgreb.

mit ene barn er letter mental raterderet så han stopper ikke nå man siger det, og der skal man sætte sig ned og kigge ham i øjene før han stopper, i en perioede gik han amok og ødelage alt hvad der var i nærheden og bankede sin søster hvis hun var i nærheden, og der måtte vi holde ham fast, så han værken kunne sparke, slå eller bide, og ja jeg syntes også selv det er et overgreb, men nogen gang bliver nød til det nå man har et anderledes barn. og vi må også holde ham nå han skal have børstede tænder da han bare ikke vil have det.

og han leger anderledes end andre børn, så han løber rund i hele hus, driller hunden, jagter og bliver overgearet og få sin søster med på det og der har jeg også råbt af dem, da det ikke altid er muligt altid at få ham til at hører nå man siger det stille og roligt.

ergoterapeut har dog også sagt at der ikke er andre muligeheder end at holde ham nå han få de ture

og det er da ikke noget jeg er glad for, og jeg har tit siddet og græd over at værer en dårlig mor.

og mange folk kigger også på en, fordi at man sætter sig ned og siger til ham, at han skal se mig i øjene, nå vi er ude og handle og han laver ballade

vil bare frem til at det ikke altid muligt at aflede og sådan nogen ting som man normalt gør men jeg syntes ogsådet andetvar i overkanten.

Anmeld

2. marts 2013

helle85

Maja88 skriver:

Tror virkelig kun de personer,som selv har været udsat for fysisk overlast kan retfærdiggøre det..

Ork man hører mange sige: jeg har fået mange røvfulde som lille og jeg fejler da ingenting i dag...så en røvfuld tager man ikke skade af.... 

JO man gør sku så og det er ulovligt.. så kan det være ligemeget om det kun er en markering.....

I min verden er fysisk afstraffelde et no go....

Man må bruge sine ord istedet.

det er så ikke alle der mener det, som har prøvet det som barn. jeg fik røvfuld som barn, men det er ikke noget mine børn få, da det ikke er okay. og hvis man gør det så lærer man bare barnet at det er okay at gører det.

Anmeld

2. marts 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

ja så er det da bedre at lade ungerne fare rundt, vælte alt på hylderne, råbe og skrige Og svarer igen med alle de fine gloser ungerne kan

Nu behøver det jo heldigvis ikke at være enten eller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.