Hvor går grænsen ?? ( at være voldsom overfor sit barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Jeg synes at det er interessant at du ikke selv kan se at du faktisk understøtter Laulunds teori selvom du påstår det modsatte.

Du er vokset op i et hjem med vold, pædofili og racisme. Altså et hjem hvor overgreb af den ene eller den anden art har fundet sted. 

At du så siger at det ikke gør dig til pædofil, nej, når du sætter det så firkantet op. Men du er en af de ganske få, hvis ikke den eneste, der i denne tråd advokerer for at man råber af sine børn og i sjældne situationer kan stikke dem en flad.

Så det at du er vokset op i et hjem med meget brede grænser for hvad der er i orden at udsætte andre mennesker for, har gjort at dine egne grænser er blevet bredere end de flestes.

jeg kan ikke se det farlige i det, nej...............
MEN HVOR SKRIVER JEG, AT JEG SELV VILLE PRAKTISERE AT STIKKE EN FLAD??

det skriver jeg ingen steder. Men jeg kan da ikke love at det aldrig kunne ske.

Jeg skrev at jeg har fuld forståelse for de der ikke er perfekte og kan handle i afmagt.
Engang tog en af mine nevøer en spandfuld sten, og smed op på sin fars køler, for så at pudse den med sten... tror du far brølede han ind i hovedet, taget i armen og kylet ind på mit værelse(de var på besøg..1990 tror jeg) -JAA. tog han skade?- han kan slet ikke huske episoden
Ja jeg har sgu oplevet meget... så meget at de færreste tror på mig, fordi jeg ikke er mærket af det. Jeg er en ganske normalt fungerende kvinde, med lidt mere styr på karriere og reden end de fleste... jeg falder uden for socialarv-skalaen.

går ikke ind for at man tæver sine børn, men børn er ikke ens og syntes fandme der er mange der er for bløde, og så snart børnene har taget magten, så kalder vi det bare adhd, så er ansvaret nemlig ikke deres.

gør det mig farlig....? ..... næppe........... men jeg kan jo være ligesglad, for når folks unger bliver for træls at høre på så tager jeg bare hjem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

gædde/gitte

Faith skriver:

Min daværende stedfar gav mig engang en syngende lussing midt i Føtex. Jeg ville have ham til at vente på min mor og jeg og løb derfor op til ham og hev i hans baglommer. Han vendte sig om og klappede mig en på skrinet. Aldrig i mit liv har jeg følt mig så ydmyget

Synes virkelig ikke der er nogen undskyldning for at klappe sit barn en på hovedet. Heller ikke selvom det har stjålet bilen. I min verden er det vold, og vold mod børn er ulovligt!

det var sgu da også en underlig reaktion

Anmeld

4. marts 2013

MorDk

helle85 skriver:

jeg har haft gjort et par ting, som mange betegner som overgreb.

mit ene barn er letter mental raterderet så han stopper ikke nå man siger det, og der skal man sætte sig ned og kigge ham i øjene før han stopper, i en perioede gik han amok og ødelage alt hvad der var i nærheden og bankede sin søster hvis hun var i nærheden, og der måtte vi holde ham fast, så han værken kunne sparke, slå eller bide, og ja jeg syntes også selv det er et overgreb, men nogen gang bliver nød til det nå man har et anderledes barn. og vi må også holde ham nå han skal have børstede tænder da han bare ikke vil have det.

og han leger anderledes end andre børn, så han løber rund i hele hus, driller hunden, jagter og bliver overgearet og få sin søster med på det og der har jeg også råbt af dem, da det ikke altid er muligt altid at få ham til at hører nå man siger det stille og roligt.

ergoterapeut har dog også sagt at der ikke er andre muligeheder end at holde ham nå han få de ture

og det er da ikke noget jeg er glad for, og jeg har tit siddet og græd over at værer en dårlig mor.

og mange folk kigger også på en, fordi at man sætter sig ned og siger til ham, at han skal se mig i øjene, nå vi er ude og handle og han laver ballade

vil bare frem til at det ikke altid muligt at aflede og sådan nogen ting som man normalt gør men jeg syntes ogsådet andetvar i overkanten.

Du gør det der er bedst for jer og dit barn. Du gør det godt og skid på hvad andre tænker og mener. Det du skriver med at folk kigger fordi du sætter dig ned og siger han skal kigge dig i øjnene... ved du hvad sådan burde alle forældre gøre! SE deres barn i øjnene .... og "forlange" at de kigger på dig når du taler til det. Jeg sys du er sej!!

Anmeld

4. marts 2013

modesty

jeg kan ikke se det farlige i det, nej...............
MEN HVOR SKRIVER JEG, AT JEG SELV VILLE PRAKTISERE AT STIKKE EN FLAD??

det skriver jeg ingen steder. Men jeg kan da ikke love at det aldrig kunne ske.

Jeg skrev at jeg har fuld forståelse for de der ikke er perfekte og kan handle i afmagt.
Engang tog en af mine nevøer en spandfuld sten, og smed op på sin fars køler, for så at pudse den med sten... tror du far brølede han ind i hovedet, taget i armen og kylet ind på mit værelse(de var på besøg..1990 tror jeg) -JAA. tog han skade?- han kan slet ikke huske episoden
Ja jeg har sgu oplevet meget... så meget at de færreste tror på mig, fordi jeg ikke er mærket af det. Jeg er en ganske normalt fungerende kvinde, med lidt mere styr på karriere og reden end de fleste... jeg falder uden for socialarv-skalaen.

går ikke ind for at man tæver sine børn, men børn er ikke ens og syntes fandme der er mange der er for bløde, og så snart børnene har taget magten, så kalder vi det bare adhd, så er ansvaret nemlig ikke deres.

gør det mig farlig....? ..... næppe........... men jeg kan jo være ligesglad, for når folks unger bliver for træls at høre på så tager jeg bare hjem.

Det ved jeg ikke hvor du skriver. Det har jeg ikke påstået at du gør.

Du skriver:

" jeg er aldrig blevet slået, men kan ikke se det groteske i at nogen kammer over 1 gang og stikker en flad, hvis der virkelig er sket noget der er grænseoverskidene farligt eller ligne... feks. en 13 årig stjæler mor og fars bil..."

Jeg skriver:

"Men du er en af de ganske få, hvis ikke den eneste, der i denne tråd  advokerer for at man råber af sine børn og i sjældne situationer kan stikke dem en flad."

Det er godt for dig at du er kommet igennem dine oplevelser uden de store mén. Og det mener jeg helt seriøst og uden ironi eller bagtanker. Men jeg står stadig inde for de ting jeg har skrevet her i tråden. 

Jeg synes det er sørgerligt at du tror det vil have en positiv effekt på et ukontrollabelt barn at råbe af det eller stikke det en flad. Som jeg også har skrevet til dig tidligere: Hvorfor tror du at det skal være enten/eller? At man enten er en totalt blødsøden og konfliktsky forælder der ingen kontrol har over sit barn - eller at man skal råbe og stikke flade? Det er igen de to yderscenarier du sætter op mod hinanden, og hverken det ene eller det andet har efter min mening noget at gøre med ordentlig børneopdragelse.

Anmeld

4. marts 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Det ved jeg ikke hvor du skriver. Det har jeg ikke påstået at du gør.

Du skriver:

" jeg er aldrig blevet slået, men kan ikke se det groteske i at nogen kammer over 1 gang og stikker en flad, hvis der virkelig er sket noget der er grænseoverskidene farligt eller ligne... feks. en 13 årig stjæler mor og fars bil..."

Jeg skriver:

"Men du er en af de ganske få, hvis ikke den eneste, der i denne tråd  advokerer for at man råber af sine børn og i sjældne situationer kan stikke dem en flad."

Det er godt for dig at du er kommet igennem dine oplevelser uden de store mén. Og det mener jeg helt seriøst og uden ironi eller bagtanker. Men jeg står stadig inde for de ting jeg har skrevet her i tråden. 

Jeg synes det er sørgerligt at du tror det vil have en positiv effekt på et ukontrollabelt barn at råbe af det eller stikke det en flad. Som jeg også har skrevet til dig tidligere: Hvorfor tror du at det skal være enten/eller? At man enten er en totalt blødsøden og konfliktsky forælder der ingen kontrol har over sit barn - eller at man skal råbe og stikke flade? Det er igen de to yderscenarier du sætter op mod hinanden, og hverken det ene eller det andet har efter min mening noget at gøre med ordentlig børneopdragelse.

nå den vej rundt

kan jo være jeg er den eneste der TØR ytre min mening I er jo mange der hagler folk ned herinde, hvis de går imod strømmen af perfekte forældre.

Ja jeg ser sort/hvidt på typerne af forældre, fordi jeg kender mange pædagoger(eller....de ved hvem jeg er, de kan typisk ikke li mig hehehehe) også har jeg mange venner som er 40+ . og der er edermame noget af en generationskløft hvad angår opdragelse.

Anmeld

4. marts 2013

helle85

MorDk skriver:

Du gør det der er bedst for jer og dit barn. Du gør det godt og skid på hvad andre tænker og mener. Det du skriver med at folk kigger fordi du sætter dig ned og siger han skal kigge dig i øjnene... ved du hvad sådan burde alle forældre gøre! SE deres barn i øjnene .... og "forlange" at de kigger på dig når du taler til det. Jeg sys du er sej!!

mange tak

Anmeld

3. maj 2013

felixjulius

Faldt over denne tråd og kan simpelthen ikke lade være med at kommentere selvom den er ved at være gammel
Stakkels de børn, til alle de hellige mødre, både i denne tråd og i sær i den der bliver henvist til. Den stakkels mor der bed sit barn, kunne være blevet selvmordstruet med de forfærdelige svar fra alle de "hellige" mødre. Jeg er i dyb chok over folks manglende empati. De hellige mødres børn er i mine øjne taberne her. De vokser op og tror at de skal være perfekte for at blive elsket. Lige så snart de fejler vil de føle sig forkerte. Vi er alle mennesker. Ingen kan med garanti frasige sig at også de en dag vil komme til at foretage en handling i total afmagt, som er dybt forkert. Og bare rolig, det sker for alle. Også dig! Og gudskelov for det. For ingen børn tager skade af en enkelt forkert handling fra deres forældre side. Tværtimod lærer børnene at ders forældre også er mennesker og at det er okay at fejle. De lærer at man kan miste besindelsen og så samle sig igen. De lærer sandheden om den brutale verden hjemme i trygge rammer, hvor de erfarer at alt ordner sig igen. De bliver dermed bedre rustet til at magte konflikter, ubehagelige situationer ude i den virkelige verden. Så kort sagt: pak naiviteten sammen, I bliver alle klogere

Anmeld

4. maj 2013

wamse

felixjulius skriver:

Faldt over denne tråd og kan simpelthen ikke lade være med at kommentere selvom den er ved at være gammel
Stakkels de børn, til alle de hellige mødre, både i denne tråd og i sær i den der bliver henvist til. Den stakkels mor der bed sit barn, kunne være blevet selvmordstruet med de forfærdelige svar fra alle de "hellige" mødre. Jeg er i dyb chok over folks manglende empati. De hellige mødres børn er i mine øjne taberne her. De vokser op og tror at de skal være perfekte for at blive elsket. Lige så snart de fejler vil de føle sig forkerte. Vi er alle mennesker. Ingen kan med garanti frasige sig at også de en dag vil komme til at foretage en handling i total afmagt, som er dybt forkert. Og bare rolig, det sker for alle. Også dig! Og gudskelov for det. For ingen børn tager skade af en enkelt forkert handling fra deres forældre side. Tværtimod lærer børnene at ders forældre også er mennesker og at det er okay at fejle. De lærer at man kan miste besindelsen og så samle sig igen. De lærer sandheden om den brutale verden hjemme i trygge rammer, hvor de erfarer at alt ordner sig igen. De bliver dermed bedre rustet til at magte konflikter, ubehagelige situationer ude i den virkelige verden. Så kort sagt: pak naiviteten sammen, I bliver alle klogere

Arhhh der er vist intet naivt over, at man som udgangspunkt ikke mener, at ens barn skal udsættes for noget som helst voldsomt. Det burde da være en grundholdning vi alle som forældre har.

Så er jeg klar over, at vi alle kan bliver presset og overreagere når man så taler om virkeligheden, og ikke bare hvad ens grundholdning er. Ja man kan hæve stemmen m.m. Det synes jeg da heller ikke er okay når jeg har haft gjort det, for jeg mener 100% at det er mig som voksen, der fejler, for jeg lærer mit barn at man skal hæve stemmen for at få sin vilje igennem. Men jeg har aldrig bidt mit barn, og det er for mig meget voldsomt. Jeg har ingen intention om at jorde en mor, som jo har fået de kommentarer hun skal omkring dette, men at blive kaldt naiv fordi jeg på ingen måder mener at det er okay, det reagerer jeg så på.

Et barn bliver da ikke bedre rustet til at klare konflikter, og hvor er det dog trist, at du mener at de lærer sandheden om en brutal verden, for den er da så meget mere end bare brutal, og konflikter skulle da ikke gerne indeholde brutaliteter Mit barn skal da ikke hærdes hjemmefra, men det skal lære, hvordan man håndterer konflikter på en ordenlig måde.
Jeg har da som mor sikkert fejlet mange gange, men det gør det altså ikke mere okay.

Anmeld

4. maj 2013

felixjulius

Klap dig selv på skulderen. Der er jo ingen der mener at det er okay at reagere voldsomt overfor et barn, det er vi alle enige om. Men det er naivt at tro at det ikke kommer til at ske for os alle en dag. Vi er kun mennesker og at miste besindelsen sker for alle. Den mor bed ikke sit barn hårdt. Hun markerede i et svagt øjeblik. Så klap lige hesten. Det kan ikke ligefrem kaldes børnemishandling vel?! Jeg tror af hele mit hjerte at du får et chok en dag, du opdager at dit perfekte glansbillede krakelerer og du mister grebet. Jeg prøver bare at fortælle dig hvad alle eksperter siger. Nemlig at ingen børn er tjent med at vokse op omkring perfekte voksne. Men den mor der bed sit barn, skulle på ingen måde dømmes, det klarede hun helt fint selv. Så jeg er uenig. Hun skulle slet ikke have haft så voldsomme kommentarer med på vejen. Hun skulle have et knus og have af vide at hun kun er et menneske og at det kan ske for alle. Og vigtigst af alt! At hendes barn ikke tog skade af den ene gang. Barnet har slet ikke forudsætninger til at forstå, huske eller bære nag. Håber du kravler lidt ned fra din høje hest og passer på med at dømme så meget. Jeg er på alle måder barnets advokat!!! Børn er min hjertesag og mit erhverv. Jeg er også en god mor, der kan fejle ind i mellem. Men mest af alt også et godt menneske. Og det kunne aldrig falde mig ind at dømme en mor, der i et splitsekund foretager en handling i afmagt, fuld af hormoner, som på ingen måde får følger for barnet. Så det er min pointe! Børnemishandling er på ingen måde acceptabelt, men at miste besindelsen og reagere for voldsomt en enkelt gang, kræver altså langt fra en underretning. Så skulle alle børn fjernes øjeblikkeligt fra alle hjem...

Anmeld

4. maj 2013

felixjulius

By the way, for at uddybe, så mente jeg at børn godt må opleve deres forældre hæve stemmen, blive uvenner, skælde ud, for så at blive gode venner igen. Så er de bedre rustet når de oplever en konflikt ude i den brutale verden, hvilket jo desværre vil ske. Så det handler om at det også kan være omsorgssvigt at pakke børn ind i vat og agere perfekt i deres nærvær. De børn vil jo mangle modstandskraft og føle sig helt forkerte når de fejler. Og DET kan have alvorlige følger, som manglende selvværd, depressioner osv. Så ting er ikke bare sort/hvide. Man skal leve og være menneske! Også forældre! Thats my point. - Sammen med mange eksperters...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.